Popular Post Musköt Posted August 13, 2014 Popular Post Share Posted August 13, 2014 I måndags kväll stod Reine och jag mitt ute i en veteåker när det ringde. Vi körde iväg grisarna och åkte iväg. En vuxen gris i en grupp på tre påskjuten i kanten på en havreåker. De hade hittat avstryk på två ställen rätt högt. Sista stället verkade det va lite grynigt typ maginnehåll. Vi satte Lina på spåret. Vi hittade lite fler avstryk men ingenstans blod på marken. Vi följde spåren ca 400m men hade bara blod lite i början. Bröt i en gallring är rätt säker på att det var minst två grisar med där. Vi började om för att försöka se om någon vinklat av. Men hittade inget mer. Så vi släppte. Nu vinklade hon av spåret och gick parallellt med det ca 70m ifrån det första. Men efter några hundra meter till vänder hon och ger upp. Typiskt tecken på att det inte är den skadade. Vi bytte och tog Maja. Gick med henne lös för att ringa runt spåren som var ställda mot en å med en del vass. Hade väl nån tanke att den antingen gått över ån eller tagit lega i vassen. Men så blir det upptag ca 200m ifrån där vi bröt första spåret. Stod fast så jag rundade för att få den bort från ån. Hon öste på riktigt bra. Började fundera på om hon hittat en mindre gris men när jag kom in så var en sugga framme och tittade på mig, men jag hann inte med. Blir långsamt gångstånd ifrån mig. Men så fort jag kommer nära flyttar det. Men det går bara sakta. Ser någon skymt av den och ser att den haltar. Grisen visste helt klart att jag var efter den stannade inte. Men efter några hundra meter går jag ifatt dem och kan avsluta. Träffen satt långt bak i buken rätt högt. Att den haltade berodde på att ena bak-klöven saknades efter en gammal och ihopläkt skada. Är rätt nöjd med Majas jobb. Var egentligen första så ståndskall för henne. Hon har tidigare varit lite försiktig när det är mörkt och tätt men här öste hon på bra. 16 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leo Posted August 13, 2014 Share Posted August 13, 2014 Bra jobbat Kul att Maja gjorde ett bra jobb i mörkret Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
N S Posted August 13, 2014 Share Posted August 13, 2014 Va fan... ett helt inlägg o inte ett enda gnäll De tar sig Gott jobbat ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post JDMF Posted August 14, 2014 Popular Post Share Posted August 14, 2014 Va fan... ett helt inlägg o inte ett enda gnäll De tar sig Gott jobbat ! Måste va någon som kapat hans konto Skickat från min ST27i via Tapatalk 2 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Musköt Posted August 14, 2014 Author Share Posted August 14, 2014 Måste va någon som kapat hans konto Skickat från min ST27i via Tapatalk 2 Den där kommentaren har vi hört förut Måste tyda på att jag varit positiv mer än en gång. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JDMF Posted August 14, 2014 Share Posted August 14, 2014 Den där kommentaren har vi hört förut Måste tyda på att jag varit positiv mer än en gång. Eller oxå så sprider du ditt lösenord omkring dej Skickat från min ST27i via Tapatalk 2 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morris Posted August 14, 2014 Share Posted August 14, 2014 Bra jobbat! Alltid kul att läsa om lyckade eftersök. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts