Hoppa till innehåll

Vilket vapenvårdskitt ska man välja?


Frågande och vetande

Recommended Posts

På 2014-08-27 at 16:47 pmt sa:

Pipormar är av djävulen.......

/T

Inget att lägga i varukorgen m a ord !? Då tar vi bort den...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

15 minutes ago, MrT. said:

Inget att lägga i varukorgen m a ord !? Då tar vi bort den...

Ett icke-demoniskt alternativ som lirar både till hagel och kula är Patchworm: http://patchworm.com/

Jag har ett kitt som jag kompletterat med två små burkar från Apoteket, en med oljade lappar och en med torra. Tråden är styv och vass så man kan t.ex. rensa en pipa från snö ute i fält (inte alls dumt så här års).

Tror det är Hurricane luftvapen som kränger dessa i Sverige.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

5 minutes ago LGH sa:

Ett icke-demoniskt alternativ som lirar både till hagel och kula är Patchworm: http://patchworm.com/

Jag har ett kitt som jag kompletterat med två små burkar från Apoteket, en med oljade lappar och en med torra. Tråden är styv och vass så man kan t.ex. rensa en pipa från snö ute i fält (inte alls dumt så här års).

Tror det är Hurricane luftvapen som kränger dessa i Sverige.

Ok, får titta på detta. Tackar för tipset !

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2021-12-07 at 15:17 MrT. sa:

Ok, får titta på detta. Tackar för tipset !

Jo det är Hurricane som säljer dom!

Visst är dom smidiga, men ersätter inte en bra läskstång tycker jag.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

8 minutes ago Sako_Finnbear sa:

men ersätter inte en bra läskstång

Har för avsikt att köpa ett vapenvårdsset dedikerat för hagelbössa också, med läskstång (från vapenvårdsbutiken)😉.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

11 minutes ago MrT. sa:

Har för avsikt att köpa ett vapenvårdsset dedikerat för hagelbössa också, med läskstång (från vapenvårdsbutiken)😉.

Ja dom har bra grejer och stort utbud på vapenvårdsprodukter. :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

12 minutes ago Sako_Finnbear sa:

Ja dom har bra grejer och stort utbud på vapenvårdsprodukter.

Köpte mitt vapenvårdsset till bultpangen därifrån 😉.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

4 minutes ago Sako_Finnbear sa:

Aha! :)

Du kan ju inte veta allt 😊.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago robban.jagaren sa:

Använder hellre detta än mina deweystänger.

Valet är fritt antar jag, men jag skulle inte byta ut min deweystång mot en  dyl.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago MrT. sa:

Valet är fritt antar jag, men jag skulle inte byta ut min deweystång mot en  dyl.

Deras system liknar nylonborste med mässingsull på. Tycker det är otroligt effektiv.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

39 minutes ago robban.jagaren sa:

Deras system liknar nylonborste med mässingsull på. Tycker det är otroligt effektiv.

Tur att man kan välja 😉.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago robban.jagaren sa:

Deras system liknar nylonborste med mässingsull på. Tycker det är otroligt effektiv.

Fast din länk är väl mer ett "läsksnöre" än boresnake? Så om du håller rent din wire så drar väl inte du in mer skit än en stång? Det som kan vara negativt med boresnake är väl just det att man dra med gammal skit in i pipan igen?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

3 hours ago Freiman sa:

Fast din länk är väl mer ett "läsksnöre" än boresnake? Så om du håller rent din wire så drar väl inte du in mer skit än en stång? Det som kan vara negativt med boresnake är väl just det att man dra med gammal skit in i pipan igen?

Gummerad stålvajer. Drar av eventuella rester på vajern med en trase varje gång den gått igenom pipan. Patcharna byts ut efter ett par drag och spolas av med varmvatten. Sedan får de torka innan de används igen.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

25 minutes ago robban.jagaren sa:

Det jag aldrig gillat med deweys grejer är att jaggarna och borstarna gängar av sig från stången.

Förstår det. Kan inte påminna mig om att jag haft det problemet (ännu), men det är ju en smal sak att vrida fast verktyget efter ett tags användning,  om behovet skulle uppstå.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

16 hours ago MrT. sa:

Förstår det. Kan inte påminna mig om att jag haft det problemet (ännu), men det är ju en smal sak att vrida fast verktyget efter ett tags användning,  om behovet skulle uppstå.

Jo det är en vanesak. Tycker det är bra grejer generellt, men när det börjar stöka i lagrena för handtaget så jaggen/borsten gängar av sig för varje drag genom pipan så blir man lite irriterad på grejerna. Fungerar absolut bara man är medveten om det och drar åt mellan varven.

Haft oturen att en av adaptrarna gick av när jag lite hårdare drog åt med en tång för att slippa att det gängar av sig. Iofs mässing är ju inte speciellt hållbart i jämförelse med stål, så det kan ha vare mott egna fel att jag drog åt för mycket i ren irritation.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

18 hours ago robban.jagaren sa:

Ja absolut. Det jag aldrig gillat med deweys grejer är att jaggarna och borstarna gängar av sig från stången.

Måste vara olika på olika pinnar för det har aldrig hänt mig.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...