Hoppa till innehåll

Vapengarderoben, nu är jag nöjd!


sidelock

Recommended Posts

Hade behövt öppna stötbotten, köpa nytt magasin och förlora 2/3 av piplivet. Pipan hade behövt vara längre än de 55cm jag tänkt mig om den ska bli harmonisk.

Anledningen för AI är att slippa trimma hylsor, förhoppningsvis få lite bättre precision och för en gångs skull nå upp i de farter som Norma listar för en kaliber, högre än så behöver jag inte.

Nackdelen med AI är att matningen kan bli lidande, jag har radmagasin så jag förväntar mig att alla såna problem uteblir.

Fan vad du ska vara praktisk då :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Coolt! Den däringa vill jag läsa rapport om här! Du har en förmåga att vara lite snål med info ibland på samma sätt som det inte levereras någon preiumfisk till mig:P

/Mike

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 minutes ago Mad Mike sa:

Coolt! Den däringa vill jag läsa rapport om här! Du har en förmåga att vara lite snål med info ibland på samma sätt som det inte levereras någon preiumfisk till mig:P

/Mike

Jag berättar för alla som frågar. :yes:

Du fick ju fisk när jag var upp din gistna gam...! Och alla gånger jag försökt få leverera några till men nähä då åker du till Blekinge eller Finland. Så ska du ha något får du fan hålla dig hemma, ha gästrummet bäddat, ammoskåpet öppet, rom&cola upphälld och vara iförd tigerrandig banana-hammock! Basta! :cool: 

  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

22 minutes ago sidelock sa:

ammoskåpet öppet, 

Jag ställer upp på det mesta men till ovanstående har jag bara ett svar:P

/Mike

 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

13 hours ago Mad Mike sa:

Min son du har för stort hjärta för att låta mig svälta:D

/Mike

Hade inte satsat några pengar på de du :D  

  • Like 1
  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 years later...

Ja nu sitter ju jag också nöjd med garderoben förutom att min relation med havautomaten är lite gnisslande och pipan på fireballen är allt annat än kry men jag kunde nog tänka mig att byta garderob med sidolåsarn utan att knorra jag med. Den där mindre revideringen så trevlig ut. ?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
  • 1 year later...

Fantastiskt, vilket vapen och vilken historia. Det är bara att gratulera, kul att den kommit till någon som har vett att både uppskatta och använda den ?

  • Like 1
  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Även jag måste lyfta på hatten och stamma in i gratulationerna till ett riktigt fint vapen och med en häftig historia ??

  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har tagit Herr T på orden och ser alltid till att ha fullt i skåpet, och likaså Frugan

tack och lov har hon inte Skjutit för kula så hon stoltserar med en Rizzini 16 BR110 bock och 3 st Auto 5, och det är så man får till 7 st Auto 5 i skåpet ? för själv har jag 4 st. Det som framöver ska ändras på hagelfronten är att få hem en -92 Sweet Sixten med inv choker och dessutom en ovanlig 28” pipa, min Jänkekompis har köpt den åt mig och ska ta med den nästa gång han kommer och jagar knipa med mig.  Mina största dammsamlare är 308:an en BLR från -77  som jag skjuter 1 skott om året med för att kolla kikaren. Nästan lika dammig är min Win 9422 bygel med en fet billig 22 kikare från XXL, tyvärr har Handläggarna aviserat att nu får det vara nog med auto 5: or när jag  skojade om att byta ut kulorna med Auto 5:or ?. Sen när Jänke sweeten har roterat med en av de jag har i skåpet så är det närmast en Till 16 som kommer bytas ut mot troligen en i Mint eller liknande skick Sweet Sixten med choker, dyr lär den bli då den lär finnas i staterna, men dyker det upp en i Tyskland så köper jag direkt även om prislappen blir stor.  Men här och nu får jag tröstspana efter Auto 5 pipor med olika borrningar...

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2019-04-22 at 10:03 Nils l sa:

Ja nu sitter ju jag också nöjd med garderoben förutom att min relation med havautomaten är lite gnisslande och pipan på fireballen är allt annat än kry men jag kunde nog tänka mig att byta garderob med sidolåsarn utan att knorra jag med. Den där mindre revideringen så trevlig ut. ?

Jag utgår ifrån att det inte är en Auto 5:a för då förstår jag ingenting ? 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

@sidelock 

Även om det är en gångjärnsbössa med extra prylar på så var det en helvetes grann sådan och vilken story bakom, jag hoppas du använder den ordentligt när den äntligen kommit ut ur garderoben. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...