Jump to content

Vapengarderoben, nu är jag nöjd!

sidelock
 Share

Recommended Posts

56 minutes ago culot sa:

Jag har tagit Herr T på orden och ser alltid till att ha fullt i skåpet, och likaså Frugan

tack och lov har hon inte Skjutit för kula så hon stoltserar med en Rizzini 16 BR110 bock och 3 st Auto 5, och det är så man får till 7 st Auto 5 i skåpet ? för själv har jag 4 st. Det som framöver ska ändras på hagelfronten är att få hem en -92 Sweet Sixten med inv choker och dessutom en ovanlig 28” pipa, min Jänkekompis har köpt den åt mig och ska ta med den nästa gång han kommer och jagar knipa med mig.  Mina största dammsamlare är 308:an en BLR från -77  som jag skjuter 1 skott om året med för att kolla kikaren. Nästan lika dammig är min Win 9422 bygel med en fet billig 22 kikare från XXL, tyvärr har Handläggarna aviserat att nu får det vara nog med auto 5: or när jag  skojade om att byta ut kulorna med Auto 5:or ?. Sen när Jänke sweeten har roterat med en av de jag har i skåpet så är det närmast en Till 16 som kommer bytas ut mot troligen en i Mint eller liknande skick Sweet Sixten med choker, dyr lär den bli då den lär finnas i staterna, men dyker det upp en i Tyskland så köper jag direkt även om prislappen blir stor.  Men här och nu får jag tröstspana efter Auto 5 pipor med olika borrningar...

7 st Auto 5. Det skulle vara intressant att höra motiveringen till licenshandläggaren på den 7:e ... ?

På 2020-11-21 at 11:17 edge sa:

7 st Auto 5. Det skulle vara intressant att höra motiveringen till licenshandläggaren på den 7:e ... ?

Jag har 4 frugan har 3 ?   Så det gäller att välj fru med omsorg...

• 2 months later...
14 hours ago sidelock sa:

Då min klass 1 jakt flyttat från fälten till åtel, skog och drevpass har 7mm-08 fått svida om till något mer bekvämt. ☺️Dämparen av och SuB 4-12x42 med tysk 1 monterad.

Får se om ”Lillasyster” godkänns av Mr 7mm Rem Mag aka McDaddy aka Long Dong Silver aka Kingan aka Mad Mike.?

E00CB89A-6905-4CFC-8FA6-69829D5F7418.thumb.jpeg.6032578f601a683e7c03e587702c9c2d.jpeg

Bror! Två själar och samma tanke, vi har identiska sikten på våra ytterst liknande kalibrar, har haft min 260 rem i 11 år nu och efter den senaste uppdateringen så gillar jag den om möjligt ännu mer.

Mike 

• Like 1

• 10 months later...

Trodde jag var nöjd faktiskt men efter att den där förbannade vapentidningen. Så har de börjat snurra igen!

En Blaser kan nog få respass. Min jakt har ändrat sig sista året så lika bra att utveckla garderoben med. Så en kipplauf ska in. Kaliber står mellan  6,5x55,7x57r och 308win 

1 hour ago sidelock sa:

Då är 7x57r given i mina ögon.☺️ Har funderat i de banorna men insett att drillingen utför samma uppgift och mer därtill eftersom man kan piska till div små rovdjur som kommer krypande på gärdsgårdar tex.

Är inne på 6,5x55 faktiskt, liten rekyl och finns varmintkulor till den när man jagar på ön. Men 7x57r är bra kaliber. 

3 minutes ago hs_merkel sa:

Är inne på 6,5x55 faktiskt, liten rekyl och finns varmintkulor till den när man jagar på ön. Men 7x57r är bra kaliber. 

Ingen dålig patron, men det finns vmax, speer tnt mm i 7mm också👍🏻

5 minutes ago sidelock sa:

Ingen dålig patron, men det finns vmax, speer tnt mm i 7mm också👍🏻

Ok såg nu att sierra gör deras varmint I 100gr I 7mm den lär bita riktigt bra

• Like 1