Sun Flower Posted November 20, 2014 Posted November 20, 2014 Funderar på att skaffa en neoprenväst till labbarna. Är det någon som har något bra tips på vilka som är bra och var man köper dem? Quote
hs_merkel Posted November 20, 2014 Posted November 20, 2014 Protector har en i camo. Grymt snygg! Fundera på den till lill tjejen. Tror uppfödaren har någon hemma? S. Quote
culot Posted November 20, 2014 Posted November 20, 2014 Funderar på att skaffa en neoprenväst till labbarna. Är det någon som har något bra tips på vilka som är bra och var man köper dem? Cabelas.com har riktigt bra västar med rejäla dragkedjor , min labbe och min chessi har varsin och det behövs vid knipjakten I december-januari /P 2 Quote
Sun Flower Posted November 20, 2014 Author Posted November 20, 2014 Protector har en i camo. Grymt snygg! Fundera på den till lill tjejen. Tror uppfödaren har någon hemma? S. Det är främst till Linda jag tänkt mig. Sara går ju ändå knappt i vattnet. tack för bilden. Är det din uppfödare som säljer dem? Cabelas.com har riktigt bra västar med rejäla dragkedjor , min labbe och min chessi har varsin och det behövs vid knipjakten I december-januari /P Ok, det låter intressant, jag får kolla upp det. OT: "chessi" som i chesapeak bay retriever? Sån har jag varit jäkligt sugen på men har inte hittat någon kennel som riktar in sig på jakt i Sverige. Var kommer din ifrån? Quote
hs_merkel Posted November 20, 2014 Posted November 20, 2014 Jo, men tycker dem sitter dåligt. Titta på Racerback, Teba, Hundsystrarna med flera. S. Quote
culot Posted November 22, 2014 Posted November 22, 2014 Det är främst till Linda jag tänkt mig. Sara går ju ändå knappt i vattnet. tack för bilden. Är det din uppfödare som säljer dem? Ok, det låter intressant, jag får kolla upp det. OT: "chessi" som i chesapeak bay retriever? Sån har jag varit jäkligt sugen på men har inte hittat någon kennel som riktar in sig på jakt i Sverige. Var kommer din ifrån? Mis cheifmakers kennel i Åkersberga , vi skaffade våran första -87 och har haft 4 st varvat m Labbar med den vi har nu. Rasen är rätt liten i Sverige, Rebecka och Andreas som har den kenneln jagar. Dock är det få som har den typ av sjöfågeljakt Som chessie togs fram för en gång i tiden, jag skulle ha en jaktlabbe och slog upp en hundbok där det under Chesapeake bay retr Stog " Amerikanska sjöfågeljägares favorit " Sen var det kört ;-) Jag jagar ca 99% bara sjöfågel i skärgårn. Vi har stått i Rasmontern på stora sthlm de senaste 3 åren och så blir det även nu i december. Det finns även en stor kennel på Västkusten, alla jagar inte men rasen är inte uppdelad som tex labradoren m Tjocklabbe och Jaktlabbe , /P 1 Quote
culot Posted November 22, 2014 Posted November 22, 2014 Jo, men tycker dem sitter dåligt. Titta på Racerback, Teba, Hundsystrarna med flera. S. Teba håller inte, billiga och klen dragkedja / P Quote
Hipshot Posted November 22, 2014 Posted November 22, 2014 Vi köpte via kompisar som flög hem från staterna har jag för mej.. De tog vi från Cabelas, sen tror jag vi beställde direkt från dem även. Funkade fint, har för mej att vi betalade 200 pix för västarna som gick på 600 här i landet. Tycker kardborreknäppningen är bäst, där kan man justera i viss mån. Quote
culot Posted November 22, 2014 Posted November 22, 2014 Vi köpte via kompisar som flög hem från staterna har jag för mej.. De tog vi från Cabelas, sen tror jag vi beställde direkt från dem även. Funkade fint, har för mej att vi betalade 200 pix för västarna som gick på 600 här i landet. Tycker kardborreknäppningen är bäst, där kan man justera i viss mån. Jag tror det var Cabelas eget märke på de jag köpte, och jag kommer köpa dom igen om behovet uppstår. Trots att frakten suger och avgifterna innan de väl är hemma så lönar det sig då samma kvalitet inte finns i Sverige, Köper även mina knipvättar fr Cabelas . /P Quote
Sun Flower Posted November 22, 2014 Author Posted November 22, 2014 Mis cheifmakers kennel i Åkersberga , vi skaffade våran första -87 och har haft 4 st varvat m Labbar med den vi har nu. Rasen är rätt liten i Sverige, Rebecka och Andreas som har den kenneln jagar. Dock är det få som har den typ av sjöfågeljakt Som chessie togs fram för en gång i tiden, jag skulle ha en jaktlabbe och slog upp en hundbok där det under Chesapeake bay retr Stog " Amerikanska sjöfågeljägares favorit " Sen var det kört ;-) Jag jagar ca 99% bara sjöfågel i skärgårn. Vi har stått i Rasmontern på stora sthlm de senaste 3 åren och så blir det även nu i december. Det finns även en stor kennel på Västkusten, alla jagar inte men rasen är inte uppdelad som tex labradoren m Tjocklabbe och Jaktlabbe , /P Låter intressant! Nu är det inte aktuellt med nån ny hund på några år men när min labbe lämnar in så kanske det kan bli en chesapeake. Jag fick upp intresset gör rasen på samma sätt som du. Nu har jag förvisso inte tillgång till den typen av jakt idag men det kan ju ändra sig. Får nog starta en ny tråd om detta snart... Quote
Mads Posted November 22, 2014 Posted November 22, 2014 Kristianstads vapenservice säljer neoprenvästar som är riktigt bra. De är tajta, smidiga och av bra kvalitet. Hundarna är torra under västen (jag vet att hipshot inte tror på det men det är dom). Jag har testat tebas men de är inte bra, så köp inte en av dom. Mads 1 Quote
Sun Flower Posted November 22, 2014 Author Posted November 22, 2014 Tyvärr verkar inte Kristianstads vapenservice ha någon hemsida så man kan titta på dem. Dokkens västar har jag sett på flera ställen är det någon som provat dem? Är det något att ha? Quote
Mads Posted November 23, 2014 Posted November 23, 2014 Om du är intresserad kan jag ta en bild på en av mina västar och lägga upp den men de ser ut som alla andra neoprenvästar för hundar. Quote
Sun Flower Posted November 23, 2014 Author Posted November 23, 2014 Det vore förstås kul att se hur de ser ut. Sedan undrar jag hur mycket de kostar också och vilken storlek man ska ha. Kan man ringa och beställa? Quote
Mads Posted November 23, 2014 Posted November 23, 2014 Ring och prata med Anders (044 - 103064) och se om han har några hemma. De brukar kosta ca 500 kr om jag minns rätt mina jaktlabbar som väger ca 27 - 28 kg har storlek M 3. De är tillverkade i England men jag hittar inget namn på tillverkaren. 2 Quote
culot Posted November 23, 2014 Posted November 23, 2014 boots-apparel%2F_%2FN-1108690%2FNs-CATEGORY_SEQ_234199080&WTz_l=Unknown%3Bcat234199080 Den här har jag 2 st av till både labben och Chessin , och jag e jäkligt nöjd /P Quote
Recommended Posts