AlmkullensEamon Posted November 24, 2014 Share Posted November 24, 2014 Halloj! Nu är det så att jag har slut på idéer på olika övningar man kan göra UTAN levande fågel. Vi har tränat mycket på basic-övningar men jag vill ha mer olika saker att göra. Så nu vill jag ha hjälp! Skriv alla övningar ni kommer på gällande stanna, inkallning, apport osv osv Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sun Flower Posted November 25, 2014 Share Posted November 25, 2014 Det är nog lättare att svara om du delar upp momenten i olika trådar och skriver lite hur du tränat så man vet var du står. Det finns en hel del tips i stoppsignalstråden som du redan skrivit i. Sedan finns det en hel del trådar både i forumdelen för stående och i den för apportörer där du borde kunna hitta lite tips. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlmkullensEamon Posted November 25, 2014 Author Share Posted November 25, 2014 Jo jag har kollat runt men det folk skriver är mest det att man tränar in ett spontant sitta ner när man kastar grejer men jag skulle vilja köra nå nya övningar. Kommer du på nå olika övningar så får du gärna skriva! Vi har väl inga problem med det men det hade varit roligt att göra någon övning som vi inte har gjort tidigare för att befästa det ytterligare Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skooog Posted November 28, 2014 Share Posted November 28, 2014 Tja inkallning å stopp kan man väl göra svårare med att träna med andra hundar. Tex skicka en på apport eller släppa iväg den en bit å sen skicka nästa hund som brukar vara riktigt sugen på å springa efter, låt den springa efter så långt som lydnaden tillåter å stoppa den sedan. Annars är ju katter å harar å rådjur bra å träna stopp på, men då vill man ju att stoppet sitter hyfsat innan [emoji12] Applrten kan man ju göra svårare genom att kasta ut hundgodis å lägga apporten i mitten, kräver lite lydnad men kan dom det så vet dom vad apport är iaf. Fin övning å börja med i vardagsrummet vid skitväder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
N S Posted November 28, 2014 Share Posted November 28, 2014 Metspö, lina och fågelvinge kan man göra mycket med Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skooog Posted November 28, 2014 Share Posted November 28, 2014 Metspö, lina och fågelvinge kan man göra mycket med Jaförfan de glömde jag, å det går ju att göra en harmaskin med skruvdragare å en spole fiskelina med något lockande knutet i änden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlmkullensEamon Posted December 13, 2014 Author Share Posted December 13, 2014 Okej tack för tips! Skall absolut pröva Det tråkiga är ju att de alltid lyckas lista ut att det är fejk men man kan pröva en gång iallafall haha Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts