sakkis10 Posted January 4, 2015 Share Posted January 4, 2015 Hej, någon som skjuter t.ex. räv med 22wmr federal kulorna? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simon. Posted January 4, 2015 Share Posted January 4, 2015 Inte me de kulorna men men 22wmr //Simon. Fint skare va serru Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
M-Ola Posted January 4, 2015 Share Posted January 4, 2015 Lånade en 22WMR i höstas och tog då en räv på 80 meter med Winchester 22WM HP. Den gick en bit men dog gjorde den. Federal har jag inte testat men räven dör nog av dem med. Fick dock rådet att testa med all ammunition jag kom över för att hitta den som gick bäst i bössan. I mitt fall var det Winchesters skott. Kunde hämta bössan efter jul när licensen kom så nu är det dags att handla mer ammo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sakkis10 Posted January 4, 2015 Author Share Posted January 4, 2015 Ok, ja jag kör med Winchester i min med men jag har aldrig skjutit något med den än. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
killer_mouse Posted January 5, 2015 Share Posted January 5, 2015 Jag skjuter med räv med 22wmr men en får hålla lite koll på så man inte använder för lätta kulor bara pga av lagar men den är ruggigt effektivt ut till 120 m sällan att dom jag har skjutit har gått mer än 10m från skottplatsen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian N Posted January 5, 2015 Share Posted January 5, 2015 Federal 50 grain är väldigt hård, med låg vo, expanderar knappt på hare och har låg chockverkan. Den skjuter dock rätt bra. Christian Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts