Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej go vänner. för er som följt tråden http://www.jaktsidan.se/ipb/topic/50054-svårt-att-inte-imponeras-av-skyttet/page-3#entry839597 vet att det finns planer för ett event i Växjö som ett alternativ till Susegården :-) (eller träning inför instruktionen där så man slipper skämmas ;) )

Min tanke var ju att köra en skyttedag på vår bana utanför Växjö. Det finns 12 platser och det är först till kvarn som gäller. Datumet för tillställningen blir lördagen den 30/5 och vi kommer dra igång vid kl 09 med samling och info.

Upplägget blir som följer:

i samband med intresseanmälan vill jag gärna ha en liten beskrivning av erfarenheten av hagelskytte för att kunna sätta ihop 4 grupper med liknande nivå och för att kunna planera stationerna. Meddela gärna om ni har några specifika önskemål eller "svårigheter". Det blir en instruktör/skjutledare per grupp och beroende på nivå ska vi nog kunna ge lite utmaning till de flesta.

Hållpunkter för dagen:

09-09.30 Samling/genomgång

09.30-12.00 Skytte

12-13 Lunchbuffé

13-15.30 Skytte

15.30-16 Avrundning

Pris: 850:-

(I priset ingår 4 serier/inkl ammunition, lunch och förfriskningar under dagen.)

Jag börjar samla in anmälningar nu helst via PM (lägg gärna ett inlägg i tråden också så syns den). Info om betalning och avbokningsregler kommer senare, min tanke är bindande anmälan. Skulle något inträffa och man måste avboka gäller följande: Om jag kan fylla platsen uppstår inget betalningskrav, kan jag ej fylla platsen kommer man få pynta för maten och de kringkostnader som blir (mao ingen större ekonomisk risk ;) )

Är det nåt ytterligare ni önskar så lägg ett PM så ska jag se om jag kan lösa det.

/Magnus

ANMÄLDA:

PMT

M-Ola

Dru

Humlegaard + dotter

Maxb

pws + son

Nilz

Sun-Flower

Mads

Galne

• Like 1
Posted

I'm in.

/T

Posted

Jag är också på om vi lite mindre erfarna får va med.

Posted

Jag är också på om vi lite mindre erfarna får va med.

Alla är välkomna oavsett erfarenhet :)

/M

Posted

/M

Då så, hagel är inte riktigt min stora paradgren men om detta innebär att jag blir bättre... Vad skall man säga, jag är på!

Posted

Jag och min dotter har behov av seriös träning!

Posted

Jag är på! PM kommer ikväll.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Posted

Jag är på. Skall bara dubbelkolla datumet så att sonen kan följa med samt om frun vill åka till Skåne i samma veva som vi åker neråt därefter kommer PM.

Posted

Fan.. hade hängt på men tror jag landar sent denna dag efter en vecka utomlands..

Posted

jag är på, fråga får man ha med drilling och egen ammo.kaliber 20 eller hagelpangen även den kaliber 20?

men annars tar jag en annan bössa!

Posted

jag är på, fråga får man ha med drilling och egen ammo.kaliber 20 eller hagelpangen även den kaliber 20?

men annars tar jag en annan bössa!

Man tar med den bössa man vill träna med. Det finns både kal 12 och 20, 100 skott ingår i priset.

Magnus

Posted

/M

Gött.  PM skickat

Posted

Man tar med den bössa man vill träna med. Det finns både kal 12 och 20, 100 skott ingår i priset.

Magnus

kanoners!

Posted

Hur ser reglerna ut kring att skjuta med egen ammo? Självklart betala som vanligt och "spara" klubbammon men skjuta med egen, som man testat i bössan.

Är det OK med 28gram?

Posted

Jag antar att svar kommer till dem som blir inbjudna.

Posted

Jag antar att svar kommer till dem som blir inbjudna.

Det kommer. Fixar det under kvällen

/M

Posted

PM skickat! Hoppas det finns plats kvar!

Posted

Har skickat PM, så nu är det bara att hoppas på att det finns platser kvar.

Posted

Hur ser reglerna ut kring att skjuta med egen ammo? Självklart betala som vanligt och "spara" klubbammon men skjuta med egen, som man testat i bössan.

Är det OK med 28gram?

Jag ska ta mig en kluring. Det kan bli lite tjall på säkerhetsavstånd m.m om jag inte minns fel men det beror lite på hur jag bygger upp stationerna. Återkommer...

Till alla andra: jag ska fixa en sammanställning på alla hittills anmälda och återkommer med PM. Sitter lite tajt på jobbet just nu men det löser sig under natten :)

/M

• Like 1
Posted

En plats kvar. Anmälda finns i första inlägget. Jag kommer att skicka ut info och "faktura" när det börjar närma sig.

/M

Posted

Tja, det var ju för ovana skyttar med så va fanken jag anmäler mig. Kul med hagelskytte och kan va nyttigt med en instruktör skulle jag tro!!

Posted

Fan vad det gick fort... Om det uppstår vakans, så anmäler jag mig som förste reserv!

/Bosse

Posted

Jag och Maxb kommer att samåka från Stockholm. Om någon mer härifrån vill åka med så går det bra. Vi kan även plocka upp nån efter vägen.

• Like 2
Posted

Jag säger samma som BoB! Om det tillkommer plats av någon anledning så ställer jag upp!