pmt Posted January 23, 2015 Posted January 23, 2015 Jag ska ta mig en kluring. Det kan bli lite tjall på säkerhetsavstånd m.m om jag inte minns fel men det beror lite på hur jag bygger upp stationerna. Återkommer... Nu flyger 24g US7 stålhagel med V0 415m/s precis lika långt som 28g US7 stålhagel med V0 415 m/s..... Om du däremot petar i US6 stålhagel i V0 415 m/s kommer de att flyga längre. Eller tar en blypuppa...... /T Quote
charlie Posted January 23, 2015 Author Posted January 23, 2015 Nu flyger 24g US7 stålhagel med V0 415m/s precis lika långt som 28g US7 stålhagel med V0 415 m/s..... Om du däremot petar i US6 stålhagel i V0 415 m/s kommer de att flyga längre. Eller tar en blypuppa...... /T Det var väl fan till å va petig då Du har helt klart rätt. Det som finns på banan i dagsläget Gamebore Trainer 21gram Gamebore Sporting Steel 24gram Gamebore Corporate 24gram (f.ö. en super patron om man prioriterar låg rekyl) Gyttorp Steelmax? 28gram Kal 20 kommer jag ej ihåg märke men en skaplig puppa. /Magnus 1 Quote
pmt Posted January 23, 2015 Posted January 23, 2015 Det var väl fan till å va petig då Du har helt klart rätt. .......... /Magnus Petig vet jag inte, men om du börjar kladda med riskområdena utifrån vilket laddvikt man kör på så tänkte jag bara bespara dig det arbetet - så kul är det inte att rita riskmallar..... Men sportingmuppar kör stundligen US6 - och då flyger det lite längre. Nej, jag avser inte ta med eget. /T Quote
charlie Posted January 23, 2015 Author Posted January 23, 2015 Petig vet jag inte, men om du börjar kladda med riskområdena utifrån vilket laddvikt man kör på så tänkte jag bara bespara dig det arbetet - så kul är det inte att rita riskmallar..... Men sportingmuppar kör stundligen US6 - och då flyger det lite längre. Nej, jag avser inte ta med eget. /T Helt ok. Mest irriterad över att jag borde veta det själv /M 2 Quote
culot Posted January 23, 2015 Posted January 23, 2015 Detta var ett kanon initiativ ! ska bli kul att höra vad alla tyckte, / P Quote
Skånepåg Posted January 23, 2015 Posted January 23, 2015 Det var fasen vad fort det gick med bokningen, såg det inte förrän i morse och innan man hade kollat kalendern så var det ju fullbokat.. Nu kan jag inte den dan ändå, men det hade varit kul som fasen att komma med och sätta ansikte på folk. Detta måste ju betyda att det är ett arrangemang som kan repeteras :-) 1 Quote
Popular Post charlie Posted January 23, 2015 Author Popular Post Posted January 23, 2015 Detta måste ju betyda att det är ett arrangemang som kan repeteras :-)Funkar det kommer det definitivt att bli så. För er som bor i sydöstra kan ni kolla regiondelen i Svensk Jakt (numret med den salta haren) så är det lite kort om förra årets "Hagelskyttets dag", fast i klubbens regi.Är man intresserad utanför jaktsidan.se kan man kolla på http://www7.idrottonline.se/VaxjoJSK-Sportskytte/Foretagkompisgangjaktlag/ och slå en signal. Fast med företagen kör jag ingen catering iom att jag gör detta ideellt och det innebär lite för mycket merarbete i dagsläget Magnus 3 Quote
L-B Posted January 30, 2015 Posted January 30, 2015 Synd att man inte varit aktiv på sidan sista tiden. Ett deltagande hade varit givet. 2 Quote
Ausch Posted February 3, 2015 Posted February 3, 2015 Skämmigt o bo så nära som jag gör o missa detta. Kul o trevligt initiativ, have fun boys. // Quote
charlie Posted February 3, 2015 Author Posted February 3, 2015 Skämmigt o bo så nära som jag gör o missa detta. Kul o trevligt initiativ, have fun boys. // Vill du så sätter jag upp dig på reservplats /M Quote
nilz Posted March 30, 2015 Posted March 30, 2015 Synd att man inte kollar här oftare 15min till banan ju sätt upp mig på reservplats om möjligt Magnus! T-sås?? Quote
charlie Posted March 30, 2015 Author Posted March 30, 2015 Synd att man inte kollar här oftare 15min till banan ju sätt upp mig på reservplats om möjligt Magnus! T-sås?? Reservplatsen noterad... men med tanke på att T-sås stämmer så är nog vidare presentation onödig /M Quote
charlie Posted April 2, 2015 Author Posted April 2, 2015 Hej allihop. Det börjar bli dags för info-utskick... vill ni som har anmält er ha en fullständig deltagarlista bifogat? Tanken är om ni vill underlätta ev samåkning? /Magnus Quote
Maxb Posted April 2, 2015 Posted April 2, 2015 En deltagarlista hade varit bra. Jag tror vi är några som åker från Sthlm så samåkning hade varit skönt att styra upp Ser rejält fram emot detta! Sent from my iPhone using Tapatalk 1 Quote
Sun Flower Posted April 2, 2015 Posted April 2, 2015 Det låter vettigt med en deltagarlista. Som jag tidigare nämnt så åker jag och Maxb från Stockholm på morgonen så om någon vill åka med så är det bara att höra av sig. Quote
charlie Posted April 2, 2015 Author Posted April 2, 2015 Då gör vi så. Info och betalningsinfo kommer under helgen. Alla som är intresserade av reservplats får gärna dra ett pm med kontaktuppgifter oxå... Magnus Quote
charlie Posted April 6, 2015 Author Posted April 6, 2015 måste man vara duktig för att medverka? Nu e du ju anmäld redan så det finns ingen återvändo Nej man måste definitivt INTE vara duktig. Min tanke med detta är att alla som kommer ska kunna få nåt med sig i tipsväg tillbaka men ffa ska vi ha kul. /M 2 Quote
Mads Posted April 6, 2015 Posted April 6, 2015 Har skjutbanan krav på att man ska använda keps och skjutglasögon? Quote
charlie Posted April 6, 2015 Author Posted April 6, 2015 Har skjutbanan krav på att man ska använda keps och skjutglasögon? Japp, krav på keps och skjutglasögon (vanliga brillor är ok) Jag skriver ned vilka regler som gäller i infon jag skickar ut ikväll... /M Quote
ozzian Posted April 6, 2015 Posted April 6, 2015 ok, då får man åka o skämma ut sig,,,, men man kanske skjuter bättre efteråt,gynnar ju viltet! Quote
Mads Posted April 6, 2015 Posted April 6, 2015 ok, då får man åka o skämma ut sig,,,, men man kanske skjuter bättre efteråt,gynnar ju viltet! Bommar man och skadskjuter mycket på jakt så skämmer man ut sig men på en skjutbana skämmer man inte ut sig. Man är ju där för att träna... Quote
Recommended Posts