Jump to content

jaga räv under löpet

vildmark

Recommended Posts

Fick en funderare igår..rävarna skällde runt mitt vakpass. I rätt sorts snö skulle det vara simpelt att smyga sig på och skjuta. .en räv stod ute på en åker och vrålade..den hade varit lätt med studsaren. Vad finns det för några lockpipor med tikens läte? Gäller att smida medans järnet är varmt. .

Lindroth har ju pulat med detta men jag tror det hela ännu är på experimentstadiet. Han skjuter en lockräv på sista filmen har jag för mej då han lyckats få till något som liknade tikens skall men jag är osäker på vilken tuta. Finns som jag förstår det inget stensäkert recept ännu därvidlag.

Hubertus har en pipa som ska imitera tikens gnyende.. Åkte till butiken för att köpa en sådan och mer hagelpatroner..men det var stängt!

Fick en funderare igår..rävarna skällde runt mitt vakpass. I rätt sorts snö skulle det vara simpelt att smyga sig på och skjuta. .en räv stod ute på en åker och vrålade..den hade varit lätt med studsaren. Vad finns det för några lockpipor med tikens läte? Gäller att smida medans järnet är varmt. .

http://vimeo.com/87072573

Guden har talt.

Pc2 går att använda men det är absolut inte enkelt att få till perfekta toner. Jag har bara lyckats en enda gång med rävskall men just nr räven var på ingång så blev jag brädad av en annan räv. Kul var det och lyssna på när räven kom och vi kommunicerade en stund tills det blev ett jäkla liv på dem och allt tystnade. Det finns ju några andra pipor som Nordik fox in heat ska vara speciellt för lock.

Lät riktigt verklighetstroget med Lindroths lockläten.. Men den där lille grejen i munnen hade man säkert satt i halsen..pipa får det bli.