vildmark Posted February 2, 2015 Share Posted February 2, 2015 Fick en funderare igår..rävarna skällde runt mitt vakpass. I rätt sorts snö skulle det vara simpelt att smyga sig på och skjuta. .en räv stod ute på en åker och vrålade..den hade varit lätt med studsaren. Vad finns det för några lockpipor med tikens läte? Gäller att smida medans järnet är varmt. . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ludberg Posted February 2, 2015 Share Posted February 2, 2015 Hur länge håller löpet i sig? En månad? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hipshot Posted February 2, 2015 Share Posted February 2, 2015 Lindroth har ju pulat med detta men jag tror det hela ännu är på experimentstadiet. Han skjuter en lockräv på sista filmen har jag för mej då han lyckats få till något som liknade tikens skall men jag är osäker på vilken tuta. Finns som jag förstår det inget stensäkert recept ännu därvidlag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vildmark Posted February 2, 2015 Author Share Posted February 2, 2015 Hubertus har en pipa som ska imitera tikens gnyende.. Åkte till butiken för att köpa en sådan och mer hagelpatroner..men det var stängt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
strävhår Posted February 2, 2015 Share Posted February 2, 2015 Fick en funderare igår..rävarna skällde runt mitt vakpass. I rätt sorts snö skulle det vara simpelt att smyga sig på och skjuta. .en räv stod ute på en åker och vrålade..den hade varit lätt med studsaren. Vad finns det för några lockpipor med tikens läte? Gäller att smida medans järnet är varmt. . http://vimeo.com/87072573 Guden har talt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils l Posted February 2, 2015 Share Posted February 2, 2015 Pc2 går att använda men det är absolut inte enkelt att få till perfekta toner. Jag har bara lyckats en enda gång med rävskall men just nr räven var på ingång så blev jag brädad av en annan räv. Kul var det och lyssna på när räven kom och vi kommunicerade en stund tills det blev ett jäkla liv på dem och allt tystnade. Det finns ju några andra pipor som Nordik fox in heat ska vara speciellt för lock. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vildmark Posted February 2, 2015 Author Share Posted February 2, 2015 Lät riktigt verklighetstroget med Lindroths lockläten.. Men den där lille grejen i munnen hade man säkert satt i halsen..pipa får det bli. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vildmark Posted February 2, 2015 Author Share Posted February 2, 2015 Snabba ryck..nordic fox heat beställd!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts