predatorjegern Posted February 4, 2015 Share Posted February 4, 2015 Jag har ett väldigt konstigt problem med min åtelkamera! Det är en uovision um565. Den tar och skickar bilderna via mail när jag är i närheten ca 2km.. men när jag är hemma ca 1 mil bort tar det kort men inget kommer till mailen utan sparas bara på kameran!! Ja kan inte förstå varför den gör så?! Någon som haft samma problem eller vet vad det beror på så är jag oerhört tacksam för all hjälp jag kan få!!! Mvh johan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted February 11, 2015 Share Posted February 11, 2015 Jag vet inte hur dom fungerar, men hur är det med sändning om den ligger i skugga för berg, svacka (dalsänka) el. andra fastigheter? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
predatorjegern Posted February 11, 2015 Author Share Posted February 11, 2015 Har faktiskt varierat rätt mycket så jag har köpt en skogsantenn till den för att se om det blir bättre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted February 11, 2015 Share Posted February 11, 2015 Har faktiskt varierat rätt mycket så jag har köpt en skogsantenn till den för att se om det blir bättre Ok! Då vet jag inte vad som kan vara problemet. Till vissa komradio t. ex Lafayette så finns det kastantenner som är bra mycket längre än skogsantennen. http://www.lafayette.se/jakt/tillbehor/ Vi hade en i laget som köpte en kastantenn o sedan satte han den i toppen på 5 m teleskopsmetspö och band fast spöet i tornet under jakten den dagen. Han hade med sig spöet varje gång under jakten men han hade inga problem sedan med svår kommunikation frånsett om han inte hamnade i en kraftgata 400 v för då finns det inget som stoppar störningar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts