strävhår Posted October 25, 2015 Share Posted October 25, 2015 Fantasifull placeringen av signalfärg må jag tillstå, grattis! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Born2hunt Posted October 25, 2015 Share Posted October 25, 2015 Haha här är förra årets. Signalfärgen på samma ställe [emoji2] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roleinwe Posted October 25, 2015 Share Posted October 25, 2015 Grattis och du syns bra i skogen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted October 25, 2015 Share Posted October 25, 2015 Grattis! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Jägern Posted October 26, 2015 Popular Post Share Posted October 26, 2015 En kalv och en tjur har det blivit för mej 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted October 26, 2015 Share Posted October 26, 2015 Det var ett konstigt cykelstyre! Grattis! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jägern Posted October 26, 2015 Share Posted October 26, 2015 Hehe ja det är inte mycket att komma med [emoji16] tack! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Tippex Posted October 26, 2015 Popular Post Share Posted October 26, 2015 Fick äran att fälla mitt livs första älg för lite drygt en vecka sedan. Kändes trevligt! En sextaggare på 220kg slaktvikt. Hurra! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted October 27, 2015 Share Posted October 27, 2015 Hehe ja det är inte mycket att komma med [emoji16] tack! Nej, det är det verkligen inte! Varsågod! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted October 27, 2015 Share Posted October 27, 2015 Fick äran att fälla mitt livs första älg för lite drygt en vecka sedan. Kändes trevligt! En sextaggare på 220kg slaktvikt. Hurra! Grattis! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tippex Posted October 27, 2015 Share Posted October 27, 2015 Tack! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post otterdalen Posted October 28, 2015 Popular Post Share Posted October 28, 2015 Hade en av årets trevligaste jaktdagar igår! Ensam på marken. Stabil vind och lite snö i luften. Upptag efter 20 minuter, 1,1 km bort. Gick undan i gångstånd ca 700 m sen stopp. Tog god tid på mig, fikade bland annat cirka 400 meter från ståndskallet. Smög in efter drygt 1,5 h och kunde konstatera ko med 2 kalvar. Contortaplantering så de få skottchanser jag fick gick inte att använda pga hund, bägge kalvarna i linje mm. Slutade med att jag stötte och det gick undan ca 1 km sen stopp igen. Då fick det vara, älgarna vann ansåg jag och fikade nån timme till. Lyckades kalla av efter 6 h skällande. Fast jag inte sköt något så var det en helt underbar dag i skogen! Nu Stockholm några dagar sen blir det hårdjagande Fredag-söndag! 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted October 28, 2015 Share Posted October 28, 2015 Se där ja. Så kan det gå o det blir ändå en underbar dag i skogen med klingande musik från hunden. Det är inte alltid som det går som man vill el. hoppats på. Kul att få se djuren ändå även om det inte blev någon skottchans. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted October 31, 2015 Share Posted October 31, 2015 Älgjakt idag. Nu får vi se om vi får omkull sista tjuren o därmed kan vi avsluta årets älgjakt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morris Posted October 31, 2015 Share Posted October 31, 2015 Älgjakt idag. [emoji106] Nu får vi se om vi får omkull sista tjuren o därmed kan vi avsluta årets älgjakt.Skitjakt!Skickat från min E6553 via Tapatalk 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted October 31, 2015 Share Posted October 31, 2015 Skitjakt! Skickat från min E6553 via Tapatalk Detsamma! Bara kor m tvillingar i första såten. Bra för återväxten t nästa år.Nytt pass nu på v sidan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morris Posted October 31, 2015 Share Posted October 31, 2015 Detsamma! Bara kor m tvillingar i första såten. Bra för återväxten t nästa år. Nytt pass nu på v sidan.WP_20151031_11_05_19_Pro.jpg Jag hade ko med en kalv (som är fredad här) på 15 m. Stillastående med bredsida, härlig dag [emoji106] Skickat från min E6553 via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted October 31, 2015 Share Posted October 31, 2015 Jag hade ko med en kalv (som är fredad här) på 15 m. Stillastående med bredsida, härlig dag [emoji106] Skickat från min E6553 via Tapatalk Hackspett, en flock lavskrikor men fick inte mata dom från handen o ett rädjur blev dagens obs för mig. Älgarna är kvar i skogen. I norra delen av marken på ö sidan om älven är det fullt med renar så där har älgarna fristad just nu. Ingen hundförare ville släppa sin gråhund el. jämte där idag. Vi har bara haft 4 kor med tvillingar o 3 kor med enkelkalv idag. 10 passare o 4 hundförare o 2 såtar o en tjur kvar att skjuta. Det blir glest i passlinjen med så lite passare på så många hundar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post otterdalen Posted November 1, 2015 Popular Post Share Posted November 1, 2015 Idag gick det bra! 2 timmars ståndskall innan avslut! 10 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted November 1, 2015 Share Posted November 1, 2015 Grattis Otterdalen! En riktigt fin tjur det där. Slaktvikt? Blev det helgrillad älg i skogen med tanke på elden??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
otterdalen Posted November 1, 2015 Share Posted November 1, 2015 Grattis Otterdalen! En riktigt fin tjur det där. Slaktvikt? Blev det helgrillad älg i skogen med tanke på elden??? [emoji23] Det var nära att filéerna rök...Tog ett tag för polaren att hämta dragaren. Att jaga älg utan ett stort jaktlag kräver vilja, uppfinningsrikedom och schyssta maskiner! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
otterdalen Posted November 1, 2015 Share Posted November 1, 2015 Slaktvikt kommer när vi ska stycka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted November 1, 2015 Share Posted November 1, 2015 Det var nära att filéerna rök... Tog ett tag för polaren att hämta dragaren. Att jaga älg utan ett stort jaktlag kräver vilja, uppfinningsrikedom och schyssta maskiner! Ja, jag kan tro det! Speciellt när det är så risigt med småbjörkar o lite tallar runt om av det som syns på fotona. Ja visst gör det det. Jag har upplevt sådan älgjakt här uppe på tidigt 90-tal. Dagarna blev långa ibland. Ok! Då får vi vänta tills dess. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Takko Posted November 1, 2015 Share Posted November 1, 2015 En tjur idag men det roliga var att vi sköt den första kronhjorten i vårt område idag. En tjur men inte så stor. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted November 1, 2015 Share Posted November 1, 2015 En tjur idag men det roliga var att vi sköt den första kronhjorten i vårt område idag. En tjur men inte så stor. Kul Takko o grattis till laget. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts