Jump to content

Den stora Älgjakts tråden

Foffe

Recommended Posts

Hehe ja det är inte mycket att komma med [emoji16] tack!

Nej, det är det verkligen inte!

Varsågod! :smile:

Fick äran att fälla mitt livs första älg för lite drygt en vecka sedan. Kändes trevligt!

En sextaggare på 220kg slaktvikt.

Hurra!

Grattis! :smile:

Se där ja. Så kan det gå o det blir ändå en underbar dag i skogen med klingande musik från hunden. :smile:  :thumbsup:

Det är inte alltid som det går som man vill el. hoppats på. Kul att få se djuren ändå även om det inte blev någon skottchans. :thumbsup:

• Like 1

Älgjakt idag. :thumbsup: Nu får vi se om vi får omkull sista tjuren o därmed kan vi avsluta årets älgjakt.

Älgjakt idag. [emoji106] Nu får vi se om vi får omkull sista tjuren o därmed kan vi avsluta årets älgjakt.

Skitjakt!

Skickat från min E6553 via Tapatalk

• Like 1

Skitjakt!

Detsamma! :) Bara kor m tvillingar i första såten. Bra för återväxten t nästa år.

Nytt pass nu på v sidan.post-144-0-20623600-1446286695_thumb.jpg

Jag hade ko med en kalv (som är fredad här) på 15 m. Stillastående med bredsida, härlig dag [emoji106]

Hackspett, en flock lavskrikor men fick inte mata dom från handen o ett rädjur blev dagens obs för mig.

Älgarna är kvar i skogen. I norra delen av marken på ö sidan om älven är det fullt med renar så där har älgarna fristad just nu.

Ingen hundförare ville släppa sin gråhund el. jämte där idag. :thumbsup: Vi har bara haft 4 kor med tvillingar o 3 kor med enkelkalv idag.

10 passare o 4 hundförare o 2 såtar o en tjur kvar att skjuta. :thumbsup: Det blir glest i passlinjen med så lite passare på så många hundar. :sad:

Grattis Otterdalen!

En riktigt fin tjur det där.

Slaktvikt?

Blev det helgrillad älg i skogen med tanke på elden??? :tongue:  :wink:  :whistling:  :laugh:

Grattis Otterdalen!

En riktigt fin tjur det där.

Slaktvikt?

Blev det helgrillad älg i skogen med tanke på elden??? :tongue::wink::whistling: [emoji23]

Det var nära att filéerna rök...

Tog ett tag för polaren att hämta dragaren.

Att jaga älg utan ett stort jaktlag kräver vilja, uppfinningsrikedom och schyssta maskiner!

Det var nära att filéerna rök...

Tog ett tag för polaren att hämta dragaren.

Att jaga älg utan ett stort jaktlag kräver vilja, uppfinningsrikedom och schyssta maskiner!

Ja, jag kan tro det!

Speciellt när det är så risigt med småbjörkar o lite tallar runt om av det som syns på fotona. :thumbsup:

Ja visst gör det det. Jag har upplevt sådan älgjakt här uppe på tidigt 90-tal.  :biggrin:

Dagarna blev långa ibland.

Ok! Då får vi vänta tills dess. :thumbsup:

• Like 1

En tjur idag men det roliga var att vi sköt den första kronhjorten i vårt område idag. En tjur men inte så stor.

Kul Takko o grattis till laget. :smile:

• Like 1