lsjonsson Posted September 17, 2016 Share Posted September 17, 2016 Älgarna kvar på skogen idag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted September 24, 2016 Share Posted September 24, 2016 Dom 2 sista tjurarna resp vuxna hänger nu i slaktrummet för nedkylning innan dom skickas in kylrummet på måndag. Det var 2 mindre tjurar som fick sätta livet till idag, så det mesta har gått enligt planerna när det gäller fällda tjurar. Det var många år sedan vi hade ett sådant flyt så att vi hade alla vuxna (8) fällda innan sept.jaktens slut. Nu sparar vi kalvarna till okt. så att dom får växa till sig några kg. Ingen av dom skjutna av mig. Det enda som jag har obsat idag var en liten sork som sprang förbi nedanför tornet på em. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted October 8, 2016 Share Posted October 8, 2016 Omstart på älgjakten idag efter frivilligt brunstuppehåll o nu är det bara kalvar kvar att skjutas. 5 st visst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Takko Posted October 9, 2016 Share Posted October 9, 2016 I morgon är det dags här nere i Småland. Alltid lika roligt att stråla samman och äta o äta o äta, prata strunt och jaga och sen slita (förhoppningsvis). Ser fram mot morgondagenalltid lika kul i ett glatt gäng. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted October 9, 2016 Share Posted October 9, 2016 Fel djur både igår o idag. Älgkalvarna kvar i skogen. Vi vet vars dom håller hus men där är det fredad zon för dom o sedan ligger dom mesta bostadshusen på nedansidan av landsvägen på ö sidan o efter grusvägen på v sidan. Sedan vill vi inte gå in o stöta igång dom o skicka över dom på andra sidan landsvägen. Dom har grönt fint bete jämte älven o fri tillgång på vatten i älven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simonarvestrand Posted October 9, 2016 Share Posted October 9, 2016 Imorgon är det dag! Långt ifrån första älgjakten för mig men första med egen examen , 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted October 9, 2016 Share Posted October 9, 2016 Ska det bli spännande? Egen bössa då också? Skitjakt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted October 10, 2016 Share Posted October 10, 2016 Skitjakt på er sörlänningar som börjar älgjakten idag! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
faxe Posted October 10, 2016 Share Posted October 10, 2016 Usch vilken tråkig jakt, tycker jag. Skitjakt på er som tycker den är rolig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjörnbon Posted October 10, 2016 Share Posted October 10, 2016 31 minutes ago faxe sa: Usch vilken tråkig jakt, tycker jag. Skitjakt på er som tycker den är rolig. Tråkig?? Uttagen semester och man sitter i skogen med kaffet i termos och bössan i knät Levnadskvalitet tycker jag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
strävhår Posted October 10, 2016 Share Posted October 10, 2016 8 minutes ago Tjörnbon sa: Tråkig?? Uttagen semester och man sitter i skogen med kaffet i termos och bössan i knät Levnadskvalitet tycker jag Ö-älg? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjörnbon Posted October 10, 2016 Share Posted October 10, 2016 Jupp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted October 10, 2016 Share Posted October 10, 2016 1 hour ago Tjörnbon sa: Tråkig?? Uttagen semester och man sitter i skogen med kaffet i termos och bössan i knät Levnadskvalitet tycker jag ...och bet. har du också. Kvalitetstid! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Galne Posted October 10, 2016 Popular Post Share Posted October 10, 2016 Kom en liten kviga smygandes förbi passet. 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted October 10, 2016 Share Posted October 10, 2016 Fick du skjuta den? Grattis till skytten! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Galne Posted October 10, 2016 Share Posted October 10, 2016 12 minutes ago lsjonsson sa: Fick du skjuta den? Grattis till skytten! Jupp, var jag som sköt den! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted October 10, 2016 Share Posted October 10, 2016 51 minutes ago Galne sa: Jupp, var jag som sköt den! Grattis Galne! Det framgick inte riktigt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Galne Posted October 10, 2016 Share Posted October 10, 2016 3 minutes ago lsjonsson sa: Grattis Galne! Det framgick inte riktigt. Tack så mycket!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dansken Posted October 10, 2016 Share Posted October 10, 2016 Grattis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted October 10, 2016 Share Posted October 10, 2016 1 hour ago Galne sa: Tack så mycket!! Den kunde lika väl ha fallit hos din passgranne. Ibland är dom fenomenala på smyga förbi passare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Takko Posted October 10, 2016 Share Posted October 10, 2016 Blåsig dag men mycket älgkontakt, dock mest olovliga rackare. Men en lite tjur trillade i varje fall. Nya tag i morgon och nu slösoffa o en whiskey. Härligt med semester o skog en hel vecka. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted October 10, 2016 Share Posted October 10, 2016 Bara att spotta i nävarna o ta nya tag imorgon! Skitjakt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simonarvestrand Posted October 10, 2016 Share Posted October 10, 2016 Totalt 7 älgkontakter men dom asen följer markgränsen på fel sida , tror dom knallade en kilometer 15-50 meter in på grannmarken. Jaktlaget på den sidan lyckades på något mirakulöst sätt missa 6 av dom , en liten pinntjur sköt dom . hoppas dom kommer till oss imorgon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post stefan Posted October 10, 2016 Popular Post Share Posted October 10, 2016 4 st för mig och 358 an och alla tjurar & alla på lock. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hubler Posted October 10, 2016 Share Posted October 10, 2016 Länge sedan jag frös så mycket på pass som idag.... brr ett kallhygge och 9-10m/s rakt i nacken... brrr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts