lsjonsson Posted October 10, 2016 Share Posted October 10, 2016 1 hour ago stefan sa: 4 st för mig och 358 an och alla tjurar & alla på lock. Någon större tjur då? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Vestjakt Posted October 11, 2016 Popular Post Share Posted October 11, 2016 Hemma ifrån jobbet i två dagar för att vara med på premiärdagen och även dagen efter. Gick faktiskt ganska bra och den tilldelade kalven gick i backen. Min första älg. 10 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted October 11, 2016 Share Posted October 11, 2016 Grattis Vestjakt! Alltid något speciellt med första älgen el. vad det nu är man fäller för vilt. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simonarvestrand Posted October 11, 2016 Share Posted October 11, 2016 Det va den mest osköna jaktdag jag varit med om idag. blåste så det vibrerade i tornet och kallt som om det va mitt i vintern. Inga djur fanns det idag heller. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted October 11, 2016 Share Posted October 11, 2016 12 minutes ago simonarvestrand sa: Det va den mest osköna jaktdag jag varit med om idag. blåste så det vibrerade i tornet och kallt som om det va mitt i vintern. Inga djur fanns det idag heller. Det var lindrigt ändå! Kom igen när det ösregnar, snöblandat regn, haglar el. ren snö-fall/-storm el. -15 ute i tornet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Takko Posted October 11, 2016 Share Posted October 11, 2016 Blåsigt här med. Bara olovliga djur idag + en kviga som skytten inte fick rent håll till. Nya tag imorgon och hoppas på lite mindre blåst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simonarvestrand Posted October 11, 2016 Share Posted October 11, 2016 57 minutes ago lsjonsson sa: Det var lindrigt ändå! Kom igen när det ösregnar, snöblandat regn, haglar el. ren snö-fall/-storm el. -15 ute i tornet. regnade igår men det va ändå värre idag. Om det är snöstorm och -15 sitter jag och kollar på jaktfilm på tvn och hör elden spraka från kakelugnen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted October 11, 2016 Share Posted October 11, 2016 1 minute ago simonarvestrand sa: regnade igår men det va ändå värre idag. Om det är snöstorm och -15 sitter jag och kollar på jaktfilm på tvn och hör elden spraka från kakelugnen Jag minns mitt första år här uppe o premiären på älgjakten för mig på sept.jakt. Snöblandat regn o blåsigt hela dagen. Därefter skaffade jag mig ett par långa gummihandskar så att jag höll mig torr om fingervantarna. Dessa i rött o väl tilltagen storlek o dom ligger alltid i ryggan under älgjakten om jag anar regn under dagen. https://www.google.se/search?q=gummihandskar&espv=2&biw=1600&bih=780&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwi7nOTjudPPAhXIDpoKHdTqAdgQsAQIJw#imgrc=Dk-QyJA89JL7KM%3A Vekling! Jag har varit med om det några gånger här uppe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefan Posted October 11, 2016 Share Posted October 11, 2016 23 hours ago lsjonsson sa: Någon större tjur då? Nej inte direkt 14 och 16 taggare,och 2 mindre.. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted October 11, 2016 Share Posted October 11, 2016 16 minutes ago stefan sa: Nej inte direkt 14 och 16 taggare,och 2 mindre.. Ok! Kul när det flyter på bra med lock. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post faxe Posted October 12, 2016 Popular Post Share Posted October 12, 2016 10 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
andershermansson7 Posted October 12, 2016 Share Posted October 12, 2016 Skjuten nyss tyvärr av brodern 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Takko Posted October 12, 2016 Share Posted October 12, 2016 Trög dag endast en obs. Känns skönt med en vilodag nu. Påt igen på fredag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted October 12, 2016 Share Posted October 12, 2016 2 hours ago andershermansson7 sa: Skjuten nyss tyvärr av brodern Kan ju bli din tur nästa gång. Fin tjur o grattis till skytten! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simonarvestrand Posted October 12, 2016 Share Posted October 12, 2016 Inte en älg på hela dagen men i bilen påvägen hem då är dom minsann ute på fältet. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
andershermansson7 Posted October 12, 2016 Share Posted October 12, 2016 1 hour ago lsjonsson sa: Kan ju bli din tur nästa gång. Fin tjur o grattis till skytten! 300kg 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted October 12, 2016 Share Posted October 12, 2016 1 hour ago simonarvestrand sa: Inte en älg på hela dagen men i bilen påvägen hem då är dom minsann ute på fältet. Ibland kan det vara så. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted October 12, 2016 Share Posted October 12, 2016 1 hour ago andershermansson7 sa: 300kg Fin tjur. Mycket mat! Se nu till så att den får hänga o möras nu bra länge annars är det väl bara att mala den till färs. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Takko Posted October 16, 2016 Share Posted October 16, 2016 Då var veckan slut 2 vuxna kvar för ett par helgjakter. Haft fina lägen på olovliga tjurar så man har ju fått lyfta på mössan ett par gånger. Men två skjutna i varje fall. Däremot inga dubbelkalvar så kalvarna tar vi det lugnt med. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted October 16, 2016 Share Posted October 16, 2016 40 minutes ago Takko sa: Då var veckan slut 2 vuxna kvar för ett par helgjakter. Haft fina lägen på olovliga tjurar så man har ju fått lyfta på mössan ett par gånger. Men två skjutna i varje fall. Däremot inga dubbelkalvar så kalvarna tar vi det lugnt med. Ni har längre tid än oss att jaga dom på. In i nästa år va? Vi slutar sista helgen i nov. o då kan det vara riktigt jävligt väder. -15 o snö om det vill sig illa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hubler Posted October 17, 2016 Share Posted October 17, 2016 Måndagen var riktigt seg och kall, sen började de rulla på och 10 älgar av 14 åkte i backen varvid två riktigt fina tjurar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Takko Posted October 17, 2016 Share Posted October 17, 2016 På 2016-10-16 at 21:11 lsjonsson sa: Ni har längre tid än oss att jaga dom på. In i nästa år va? Vi slutar sista helgen i nov. o då kan det vara riktigt jävligt väder. -15 o snö om det vill sig illa. Ja till sista Januari, på tok för långt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted October 18, 2016 Share Posted October 18, 2016 2 hours ago Takko sa: Ja till sista Januari, på tok för långt. Ja, det tycker jag också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vandrandegnun Posted October 22, 2016 Share Posted October 22, 2016 Rysk version av Canada-pulkan månne? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted October 22, 2016 Share Posted October 22, 2016 Älgen ska nog inte ha för stor krona om den ska in i det hålet.☺ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts