Husqvarna30-06 Posted August 7, 2015 Share Posted August 7, 2015 Var på jaktmöte förut. I de två lagen jag är med i (850ha & 1600ha) får vi skjuta sammanlagt 3 stora och 2 kalvar. Det är inte ens hälften av vad vi hade på det ena laget ifjol. Det är kul att få ha äran att ha varg på marken [emoji4] Skickat från min D6503 via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Waidmanns_Heil Posted August 7, 2015 Share Posted August 7, 2015 Var på jaktmöte förut. I de två lagen jag är med i (850ha & 1600ha) får vi skjuta sammanlagt 3 stora och 2 kalvar. Det är inte ens hälften av vad vi hade på det ena laget ifjol. Det är kul att få ha äran att ha varg på marken [emoji4] Skickat från min D6503 via Tapatalk Även du är lyckligt lottad med biologisk mångfald. Vi har liknande tilldelning på dubbla arealen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Husqvarna30-06 Posted August 7, 2015 Share Posted August 7, 2015 Ja det är inte utan att man känner sig lite bortskämd. Inte alla som har förmånen att åka på vargsafari, har man tur behöver man inte ens lämna huset [emoji4] Skickat från min D6503 via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kingfisher Posted August 7, 2015 Share Posted August 7, 2015 Vi får antagligen inte jaga älg alls. Då stammen har dykt. Vi får 9 st älgar på hela jaktvårdsområdet. Skickat från min D5803 via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted August 8, 2015 Share Posted August 8, 2015 Vi får antagligen inte jaga älg alls. Då stammen har dykt. Vi får 9 st älgar på hela jaktvårdsområdet. Skickat från min D5803 via Tapatalk Värmland? Fy fasiken. Är det gråben som har käkat upp dom? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kingfisher Posted August 8, 2015 Share Posted August 8, 2015 Nej västra Götaland, så inga gråben. Ökad avskjutning i kombination med extremt hög dödlighet av andra orsaker tros vara anledningen. Vinterns inventering visade på att det gått från 8,77 älgar till 3,55/1000 ha. Och målet är att ligga på 7 st. Till vinterns inventering skall antalet provrutor dubbleras, för att få bättre säkerhet i den. Skickat från min D5803 via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted August 8, 2015 Share Posted August 8, 2015 Nej västra Götaland, så inga gråben. Ökad avskjutning i kombination med extremt hög dödlighet av andra orsaker tros vara anledningen. Vinterns inventering visade på att det gått från 8,77 älgar till 3,55/1000 ha. Och målet är att ligga på 7 st. Till vinterns inventering skall antalet provrutor dubbleras, för att få bättre säkerhet i den. Skickat från min D5803 via Tapatalk Ok! Ja, ni hade ju en älgdöd i V G. Det var en stor minskning o det syns o märks på älgstammen. Ok! Det kan ju vara lämpligt för att få en bättre säkerhet i inventeringen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kingfisher Posted August 8, 2015 Share Posted August 8, 2015 Ja vi får väl se om det blir någon skillnad. Skickat från min D5803 via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted August 8, 2015 Share Posted August 8, 2015 Ja vi får väl se om det blir någon skillnad. Skickat från min D5803 via Tapatalk Ja, det får ni göra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted August 10, 2015 Share Posted August 10, 2015 Nu är älgtilldelningen klar för Norrbotten efter lite strul på LST. 8+8 blev tilldelningen för oss. 9451928.pdf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
otterdalen Posted August 12, 2015 Share Posted August 12, 2015 Längtan är enorm nu... Drömmer om frostnupna mornar, hög, klar höstluft och rungande ståndskall! Snart så, snart så... 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted August 12, 2015 Share Posted August 12, 2015 Längtan är enorm nu... Drömmer om frostnupna mornar, hög, klar höstluft och rungande ståndskall! Snart så, snart så... IMG_2012101720865.jpg Haha! jag kan tro det! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Foffe Posted August 12, 2015 Author Share Posted August 12, 2015 Igår så var vi några från jaktlaget på skjutbanan drack kaffe snacka en massa goja o panga 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
otterdalen Posted August 12, 2015 Share Posted August 12, 2015 Slänger in några fler bilder så vi blir så där skönt sugna... [emoji6] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post otterdalen Posted August 12, 2015 Popular Post Share Posted August 12, 2015 En till då, nu blir det en riktig drömbild...[emoji41] <3 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted August 12, 2015 Share Posted August 12, 2015 Härliga foton Otterdalen! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted August 17, 2015 Share Posted August 17, 2015 Fick årets nya jaktkarta av våran kartritare på mail idag. En pensionerad kartritare. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
otterdalen Posted August 17, 2015 Share Posted August 17, 2015 Snyggt! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted August 17, 2015 Share Posted August 17, 2015 Snyggt! Tack! Han är duktig på att göra kartor o han lägger in dom på exakt m med GPS-positioner. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Takko Posted August 17, 2015 Share Posted August 17, 2015 Hade en pinnatjur o en kviga på bockjakten ikväll. Visade upp sig hur fint som helst innan de tröttnade. Visst blir man liten sugen igen..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post strävhår Posted August 19, 2015 Popular Post Share Posted August 19, 2015 Fick årets nya jaktkarta av våran kartritare på mail idag. En pensionerad kartritare. Bondersbyns VVO -15.jpg Ser inga?! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted August 20, 2015 Share Posted August 20, 2015 2015-08-19-21-43-38--1297822853.jpeg Ser inga?! Tack strävis! Nej, det finns inga sådana på kartan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Takko Posted August 20, 2015 Share Posted August 20, 2015 http://youtubeklipp.se/gubbe-dansar-och-far-feeling-kastar-kryckorna Behövs inga såna skyltar, jonsson slänger kryckorna med och då kommer det att se ut så här på "älgdansen" innan jakten 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted August 20, 2015 Share Posted August 20, 2015 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kingfisher Posted September 2, 2015 Share Posted September 2, 2015 Då var tilldelningen klar, och det blev 12 älgar i hela jaktvårdsområdet!! Vi fick en kalv, men troligtvis kommer vi inte att jaga alls. Skickat från min D5803 via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts