lsjonsson Posted September 26, 2015 Share Posted September 26, 2015 En kalv skjuten under fm men inte av mig. Jag har däremot suttit o tittat på en fin havshörn som låg o seglade över trädan där jag hade mitt pass. En mäktig upplevelse att få se den ca 50-75 m över marken med sina stora vingar. Dagens manskap 19 man varav en kvinna o 3 hundförare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted September 27, 2015 Share Posted September 27, 2015 En 8-taggare skjuten av ena hundföraren idag o det var det enda men det jävligaste. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
otterdalen Posted September 27, 2015 Share Posted September 27, 2015 En 8-taggare skjuten av ena hundföraren idag o det var det enda men det jävligaste. Härligt med lite jobb! [emoji6] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted September 27, 2015 Share Posted September 27, 2015 Härligt med lite jobb! [emoji6] Jepp o fortsättningen hittar du i min dagbok, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted October 3, 2015 Share Posted October 3, 2015 Frivilligt brunstuppehåll i 2 v fram till 10/10 när vi börjar om igen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teffek Posted October 7, 2015 Share Posted October 7, 2015 Här ser det ut att bli lite arbete mitt i älgjakten, men hinner vara med dom första dagarna iaf. Ökad tilldelning i år vilket känns lite sådär, det är ont om älg på marken och våran förvaltning känns lite mera som utrotning men i ärlighetens namn så har jag ju inte koll på siffrorna så kanske finns det någon plan i det hela... Sköt två älgar förra älgjakten, en på eftersök och en på ståndskall får se om vi lyckas klå detta detta år. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dearhunter Posted October 9, 2015 Share Posted October 9, 2015 Hej, Ska på min första älgjakt på måndag! Ska bli så jäkla kul! Några tips till en nybliven jägare? Vänligen, /DH Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
v-vega Posted October 9, 2015 Share Posted October 9, 2015 Hej, Ska på min första älgjakt på måndag! Ska bli så jäkla kul! Några tips till en nybliven jägare? Vänligen, /DH Klä dig varmt 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
killer_mouse Posted October 9, 2015 Share Posted October 9, 2015 Se till att du har nått att roa dej med beroende på hur ni jagar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted October 9, 2015 Share Posted October 9, 2015 Hej, Ska på min första älgjakt på måndag! Ska bli så jäkla kul! Några tips till en nybliven jägare? Vänligen, /DH Klä dig lätt om du får en bit att gå så att du inte är svettig när du kommer fram o se till så att du har extra kläder så att du kan byta med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
6mm rem Posted October 9, 2015 Share Posted October 9, 2015 Jag önskar att det blir en repris från september. Sol ,varmt och ett lagomt lingonris att lägga sig i . 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted October 9, 2015 Share Posted October 9, 2015 Jag önskar att det blir en repris från september. Sol ,varmt och ett lagomt lingonris att lägga sig i . Lätt att somna om det blir för varmt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
6mm rem Posted October 9, 2015 Share Posted October 9, 2015 Lätt att somna om det blir för varmt. Sömn och självbefläckelse tillhör liksom ett bra pass Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted October 9, 2015 Share Posted October 9, 2015 Sömn och självbefläckelse tillhör liksom ett bra pass Ja visst gör det det. Vi verkar få kanonväder imorgon med en kall start från morgonen. Ca. -5 o stigande till +3 på dagen ungefär. http://www.yr.no/sted/Sverige/Norrbotten/Bondersbyn/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted October 9, 2015 Share Posted October 9, 2015 Imorgon blir det vintermundering eftersom det är -5,4 ute nu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Foffe Posted October 9, 2015 Author Share Posted October 9, 2015 Blev intervjuad avRadio Västerbotten tidigare idag om Älgjakt, tyvär kom inte allt jag sa med det klipptes lite underligt. http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/614573?programid=2563 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted October 10, 2015 Share Posted October 10, 2015 Skogen nästa! Vintervantar nedpackade. -7,4 o stjärnklart nu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
6mm rem Posted October 10, 2015 Share Posted October 10, 2015 Först på plats som vanligt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted October 10, 2015 Share Posted October 10, 2015 1 udda 8 idag samt 2 kalvar lite utspridda. En ny bogsering av tjuren blev det idag som blev skjuten i huvudet av ena hundföraren o som tur var så fanns det båt på plats som vi lånade efter att ha tömt den på vatten. Hundföraren sköt den i huvudet på +200 m mitt ute i sjön. Det var andra älgen i vattnet på 2 jaktdagar. Den första var innan brunstuppehållet o den andra idag. Tur att vi har rutin på denna sorts älgjakt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kias Husse Posted October 10, 2015 Share Posted October 10, 2015 En tolva på lock för en passare. Lite avhuggen jakt med en halv runda innan vi bröt för att dra fram. Tiken hade två upptag. Det första slutade med att älgen slängde sig i sjön och simmade över. Det andra upptaget bar iväg in på byn, där tiken sen bröt och kom tillbaks. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted October 11, 2015 Share Posted October 11, 2015 Inga vattenälgar idag. Däremot så blev det en kalv bara nu på em. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
otterdalen Posted October 11, 2015 Share Posted October 11, 2015 Ja idag har jag beskådat älg... En stor fin ko stod riktigt bra så jag var in på 15-20 meter. Hoppades in i det längsta att hon skulle ha sällskap men icke. Tiken fick skälla i 3 timmar iaf. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted October 11, 2015 Share Posted October 11, 2015 Ja idag har jag beskådat älg... En stor fin ko stod riktigt bra så jag var in på 15-20 meter. Hoppades in i det längsta att hon skulle ha sällskap men icke. Tiken fick skälla i 3 timmar iaf. Så kan det bli ibland. Förhoppningsvis så har hon tvillingar till nästa år. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
6mm rem Posted October 11, 2015 Share Posted October 11, 2015 Siktade på en kviga idag men avstod att skjuta pga att det var en löpälg och det var en unghund som stod för det jobbet. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tepewe Posted October 11, 2015 Share Posted October 11, 2015 Imorgon börjar det äntligen. Skrämmande låg tilldelning, 6+3, får se om vi ens får ihop det..men det är ändå kul att träffa gubbarna igen Vi är med i Jakt och Jägare, det jaktlag som befinner sig i Jangen-reviret.. Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts