Tjörnbon Posted October 11, 2015 Posted October 11, 2015 Ryggan är packad och Telefonen ljudblockad! Morgonstunden blir på pass , resten är i vanlig ordning inte planerat men det är så vi funkar i laget Carpe Diem!! Quote
lsjonsson Posted October 12, 2015 Posted October 12, 2015 Imorgon börjar det äntligen. Skrämmande låg tilldelning, 6+3, får se om vi ens får ihop det..men det är ändå kul att träffa gubbarna igen Vi är med i Jakt och Jägare, det jaktlag som befinner sig i Jangen-reviret.. Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk Vilket nr? Skitjakt på er älgjägare söderöver! 1 Quote
Tepewe Posted October 12, 2015 Posted October 12, 2015 Vilket nr? Skitjakt på er älgjägare söderöver! [emoji106] Nr 10, tror det är det senaste.Skitjakt Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk Quote
lsjonsson Posted October 12, 2015 Posted October 12, 2015 Nr 10, tror det är det senaste. Skitjakt Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk Ok! Vi har jagat i sept samt haft omstart efter ett frivilligt brunstuppehåll i norr. 1 Quote
Takko Posted October 12, 2015 Posted October 12, 2015 Fin morgon Skickat från min iPhone med Tapatalk 1 Quote
killer_mouse Posted October 12, 2015 Posted October 12, 2015 Tråkigt att sitta i skogen å vaka på morgonen tur jag får indianjaga Måste få tag i en hund som jag kan jaga med snart Quote
lsjonsson Posted October 12, 2015 Posted October 12, 2015 Fin morgon Skickat från min iPhone med Tapatalk Så länge det inte regnar är det en skön morgon men det hade varit skönare med lite morgonsol också. Quote
otterdalen Posted October 12, 2015 Posted October 12, 2015 Gårdagskvällen avslutades med ett eftersök på kalv, gick bra! Idag är jag kärringen mot strömmen, vilodag när hela södra Sverige är ute... På onsdag blir det nya tag! 1 Quote
lsjonsson Posted October 12, 2015 Posted October 12, 2015 Skönt att det gick bra! Skönt med en vilodag mellan varven. 1 Quote
Tepewe Posted October 12, 2015 Posted October 12, 2015 Dagens fällda djur bestod av en pinntjur. Det är kusligt tomt i skogen, ofattbart att det fälldes över 20 älgar för 4 år sedan.. Men men, så är livet i Värmland. Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk 1 Quote
lsjonsson Posted October 12, 2015 Posted October 12, 2015 Dagens fällda djur bestod av en pinntjur. Det är kusligt tomt i skogen, ofattbart att det fälldes över 20 älgar för 4 år sedan.. Men men, så är livet i Värmland. Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk Grattis till tjuren iaf. Det blir så med gråben i Värmlandsskogarna för det är väl det som är orsaken. Quote
Tepewe Posted October 12, 2015 Posted October 12, 2015 Mm..tack och lov har inga hundar blivit attackerade, men fan vet om det ens blir jakt här i fortsättningen Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk Quote
lsjonsson Posted October 12, 2015 Posted October 12, 2015 Mm..tack och lov har inga hundar blivit attackerade, men fan vet om det ens blir jakt här i fortsättningen Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk Ja, det är ju tur det! Jag förstår dig. 1 Quote
Galne Posted October 13, 2015 Posted October 13, 2015 Jaktlaget väl samlat och vi körde runt en hel del älgar, men det slutade men en kull puttad 8-taggare nedlagd av en dansk gästjägare (hans första vilt någonsin)! 2 Quote
killer_mouse Posted October 13, 2015 Posted October 13, 2015 Kanske får titulera mej äkta älgskytt Tror jag träffade bra och den gick inte värst fort från skottplatsen Quote
TekDr Posted October 13, 2015 Posted October 13, 2015 Kanske får titulera mej äkta älgskytt Tror jag träffade bra och den gick inte värst fort från skottplatsen Oh en cliff hanger [emoji3] Får vi hoppas på gott resultat. Quote
otterdalen Posted October 13, 2015 Posted October 13, 2015 Kanske får titulera mej äkta älgskytt Tror jag träffade bra och den gick inte värst fort från skottplatsen Haha! Loggar in medan älgen dör, nya tider! Grattis i förskott... [emoji6] Quote
killer_mouse Posted October 13, 2015 Posted October 13, 2015 Är sån som blir hyperstressad om djuret går iväg och jag har skott kvar i vapnet Så måste avleda oron Quote
otterdalen Posted October 13, 2015 Posted October 13, 2015 Är sån som blir hyperstressad om djuret går iväg och jag har skott kvar i vapnet Så måste avleda oron Men hur gick det?Suttit och kört bil i flera timmar och ingen rapport än... Quote
killer_mouse Posted October 13, 2015 Posted October 13, 2015 Käpprätt åt helvete gick det inte lilla tillstymmelse till blod ragg eller annat 2 timmars sök resulterade inte i ett skit Quote
qvarnhill Posted October 13, 2015 Posted October 13, 2015 Jaha ja, fick idag se inte mindre än 3 vuxna älgar, precis timmen före soluppgången men tyvärr så gick det inte att åtgärda och avsluta vettigt, alla 3 balanserade på markgränsen, 250-300 meter bort utan minsta ansats att vilja närma sig mig. Kände att "blir det inte nu så kanske jag får chansen på eftermiddagen" men det sket sig rejält, klockan 9 hörde jag att grannmarken gick på med två hundar och de skulle förr eller senare hitta på "MINA" älgars spår och göra något med dessa. Kvart över nio var det ett rejält upptag av det som jag tror är en tysk jaktterrier och sekunder senare kom första skottet, sedan ett till från en annan position följt av skott nummer två från den första skytten och innan ekot av skott klingat ut kom ett fjärde skott från en tredje position. Fan, jag tror grannarna städade undan 3 vuxna älgar på ett bräde! Ja, jag åkte hem med en rejält tappad sug kan jag säga, det var nog ungefär vad som fanns i älgväg på ett ganska stort område. Quote
Teffek Posted October 14, 2015 Posted October 14, 2015 En passkytt fällde ko och kalv här igår jag skall sitta på pass och vila mig idag så så jag är pigg imorgon, hunden kan behöva en vilodag han också om han ska hålla hela veckan. Det är dock tvärtomt på marken, dom älgarna som fälldes igår är dom enda vi haft kontakt med, fem hundar har gått inget upptag, inga färska spår ingenting. Quote
Dorin_89 Posted October 14, 2015 Posted October 14, 2015 Det blev en udda6 tjur, en ko, en kronhjort 10 tagare och en gris i jaktlaget igår så det kommer lite kött. :-) Själv hade jag en chans till en riktigt stor hjort men det var för tätt på passet och inget bra skottläge. 1 Quote
kurtagnes Posted October 14, 2015 Posted October 14, 2015 Fick skjuta årets första älg i år efter många stolpe ut under september. Alltid lika skönt att spräcka nollan för året [emoji28] 1 Quote
Recommended Posts