Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ryggan är packad och Telefonen ljudblockad!

Morgonstunden blir på pass , resten är i vanlig ordning inte planerat men det är så vi funkar i laget Carpe Diem!!

Posted

Imorgon börjar det äntligen.

Skrämmande låg tilldelning, 6+3, får se om vi ens får ihop det..men det är ändå kul att träffa gubbarna igen :)

Vi är med i Jakt och Jägare, det jaktlag som befinner sig i Jangen-reviret..

Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk

Vilket nr?

Skitjakt på er älgjägare söderöver! :thumbsup:

• Like 1
Posted

Vilket nr?

Skitjakt på er älgjägare söderöver! [emoji106]

Nr 10, tror det är det senaste.

Skitjakt :)

Posted

Nr 10, tror det är det senaste.

Skitjakt :)

Ok!

Vi har jagat i sept samt haft omstart efter ett frivilligt brunstuppehåll i norr.

• Like 1
Posted

Fin morgon2da39e51f9e69e4d57249c18b04b40a6.jpg

Skickat från min iPhone med Tapatalk

• Like 1
Posted

Tråkigt att sitta i skogen å vaka på morgonen tur jag får indianjaga

Måste få tag i en hund som jag kan jaga med snart

Posted

Fin morgon

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Så länge det inte regnar är det en skön morgon men det hade varit skönare med lite morgonsol också. :thumbsup:

Posted

85fc345d630d0aaf0c352817101771b6.jpg

Gårdagskvällen avslutades med ett eftersök på kalv, gick bra!

Idag är jag kärringen mot strömmen, vilodag när hela södra Sverige är ute...

På onsdag blir det nya tag!

• Like 1
Posted

Skönt att det gick bra! :smile:

Skönt med en vilodag mellan varven. :thumbsup:

• Like 1
Posted

Dagens fällda djur bestod av en pinntjur.

Det är kusligt tomt i skogen, ofattbart att det fälldes över 20 älgar för 4 år sedan..

Men men, så är livet i Värmland.

• Like 1
Posted

Dagens fällda djur bestod av en pinntjur.

Det är kusligt tomt i skogen, ofattbart att det fälldes över 20 älgar för 4 år sedan..

Men men, så är livet i Värmland.

Grattis till tjuren iaf. :smile:

Det blir så med gråben i Värmlandsskogarna för det är väl det som är orsaken. :sad:

Posted

Mm..tack och lov har inga hundar blivit attackerade, men fan vet om det ens blir jakt här i fortsättningen :(

Posted

Mm..tack och lov har inga hundar blivit attackerade, men fan vet om det ens blir jakt här i fortsättningen :(

Ja, det är ju tur det! 

Jag förstår dig. :sad:

• Like 1
Posted

Jaktlaget väl samlat och vi körde runt en hel del älgar, men det slutade men en kull puttad 8-taggare nedlagd av en dansk gästjägare (hans första vilt någonsin)! 

post-6360-0-06759900-1444718795_thumb.jp

• Like 2
Posted

En bra start i jägarlivet! :thumbsup:  :biggrin:

Posted

Kanske får titulera mej äkta älgskytt

Tror jag träffade bra och den gick inte värst fort från skottplatsen

Posted

Oh en cliff hanger [emoji3]

Får vi hoppas på gott resultat.

Posted

Haha! Loggar in medan älgen dör, nya tider!

Grattis i förskott... [emoji6]

Posted

Är sån som blir hyperstressad om djuret går iväg och jag har skott kvar i vapnet

Så måste avleda oron

Posted

Är sån som blir hyperstressad om djuret går iväg och jag har skott kvar i vapnet

Så måste avleda oron

Men hur gick det?

Suttit och kört bil i flera timmar och ingen rapport än...

Posted

Käpprätt åt helvete gick det inte lilla tillstymmelse till blod ragg eller annat 2 timmars sök resulterade inte i ett skit

Posted

Jaha ja, fick idag se inte mindre än 3 vuxna älgar, precis timmen före soluppgången men tyvärr så gick det inte att åtgärda och avsluta vettigt, alla 3 balanserade på markgränsen, 250-300 meter bort utan minsta ansats att vilja närma sig mig. Kände att "blir det inte nu så kanske jag får chansen på eftermiddagen" men det sket sig rejält, klockan 9 hörde jag att grannmarken gick på med två hundar och de skulle förr eller senare hitta på "MINA" älgars spår och göra något med dessa. Kvart över nio var det ett rejält upptag av det som jag tror är en tysk jaktterrier och sekunder senare kom första skottet, sedan ett till från en annan position följt av skott nummer två från den första skytten och innan ekot av skott klingat ut kom ett fjärde skott från en tredje position. Fan, jag tror grannarna städade undan 3 vuxna älgar på ett bräde! Ja, jag åkte hem med en rejält tappad sug kan jag säga, det var nog ungefär vad som fanns i älgväg på ett ganska stort område.

Posted

En passkytt fällde ko och kalv här igår jag skall sitta på pass och vila mig idag så så jag är pigg imorgon, hunden kan behöva en vilodag han också om han ska hålla hela veckan. Det är dock tvärtomt på marken, dom älgarna som fälldes igår är dom enda vi haft kontakt med, fem hundar har gått inget upptag, inga färska spår ingenting.

Posted

Det blev en udda6 tjur, en ko, en kronhjort 10 tagare och en gris i jaktlaget igår så det kommer lite kött. :-) Själv hade jag en chans till en riktigt stor hjort men det var för tätt på passet och inget bra skottläge.

post-15497-0-26098000-1444824796_thumb.j

post-15497-0-30170200-1444824799_thumb.j

• Like 1
Posted

Fick skjuta årets första älg i år efter många stolpe ut under september. Alltid lika skönt att spräcka nollan för året [emoji28]

• Like 1