lsjonsson Posted October 14, 2015 Share Posted October 14, 2015 Grattis alla skyttar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Tjörnbon Posted October 14, 2015 Popular Post Share Posted October 14, 2015 Idag fick jag skjuta första älgen med Ozzians gamla Helix B-) Den gjorde jobbet alldeles utmärkt :-) 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted October 14, 2015 Share Posted October 14, 2015 DSC_0065.JPG Idag fick jag skjuta första älgen med Ozzians gamla Helix B-) Den gjorde jobbet alldeles utmärkt :-) Grattis Tjörnbon o det måste ju ha varit riktigt kul att du fick fälla den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danne E. Posted October 14, 2015 Share Posted October 14, 2015 Fantastiskt väder hittills den här veckan. En ren fröjd att vistas ute. Dock minusgrader i morse, så termosen tog slut fort... Men var är våra lovliga djur? Tre kor har visat upp sig med snygga bredsidor - men här råder koförbud då naturligtvis. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjörnbon Posted October 14, 2015 Share Posted October 14, 2015 Man tackar! Det är ju ingen jättetrofé direkt men en skaplig Tjur för ön. Men den är tillräckligt stor för att besvära frun eftersom jag jiddrar med henne om att den ska hänga ovanför Tv:n och vi måste sänka den för att få plats 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted October 14, 2015 Share Posted October 14, 2015 Det är ju bättre än inget. Du får väl sätta upp hornet någonstans o ha det som klädhängare i hallen. Här yttrar sig inte frun alls utan hon går mig till mötes till 100 %! Mitt hänger på väggen bakom tv:en o så även bävertänderna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Älgflugornas Herre Posted October 15, 2015 Share Posted October 15, 2015 Igår åtnjöt jag Dianas gunst. Det blev en kalv och hemmamarkens första gris på samma förmiddag... http://lipoptena.blogspot.se/2015/10/algjaktens-generalpass.html 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted October 15, 2015 Share Posted October 15, 2015 Grattis! En lyckad förmiddag mao! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pfrep Posted October 15, 2015 Share Posted October 15, 2015 DSC_0065.JPG Idag fick jag skjuta första älgen med Ozzians gamla Helix B-) Den gjorde jobbet alldeles utmärkt :-) Kul att den bössan äntligen fick skjuta på nåt vilt och inte bara byta kikarsikte [emoji6] [emoji6] [emoji6] 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pfrep Posted October 15, 2015 Share Posted October 15, 2015 Igår åtnjöt jag Dianas gunst. Det blev en kalv och hemmamarkens första gris på samma förmiddag... http://lipoptena.blogspot.se/2015/10/algjaktens-generalpass.html Härlig skildring! Dags för jaktdagbok? Fö ser det verkligen ut som ett hondjur på bilden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Älgflugornas Herre Posted October 15, 2015 Share Posted October 15, 2015 Härlig skildring! Dags för jaktdagbok? Fö ser det verkligen ut som ett hondjur på bilden tack! Det var en för mina trakter rejäl tjurkalv. Men eftersom den kom ensam kändes den liten... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pfrep Posted October 15, 2015 Share Posted October 15, 2015 tack! Det var en för mina trakter rejäl tjurkalv. Men eftersom den kom ensam kändes den liten... Tänkte på grisen [emoji4] 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Husqvarna30-06 Posted October 15, 2015 Share Posted October 15, 2015 Den gamla husqvarna'n har talat ;-) Blev en kalv för släktingens unghund, första för hunden. Kom ut ko med dubbelkalv på ca 120 m, lockar fast dom och skjuter ett skott på den bakre kalven som tecknar rejält men jag ser inte vart skottet tog + att den satte fart mot gränsen så då sköt jag två skott till och där blev den :-) 30-06, sako hammerhead 14,3 gram. Skickat från min D6503 via Tapatalk 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aasenheim Posted October 15, 2015 Share Posted October 15, 2015 En tjur på premiärdagen och en kviga idag gör att tilldelningen på två vuxna är fylld. Nu avvaktar vi ett tag innan det är dags att skjuta kalv! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted October 16, 2015 Share Posted October 16, 2015 Grattis skyttar! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjörnbon Posted October 16, 2015 Share Posted October 16, 2015 Det är ju bättre än inget. Du får väl sätta upp hornet någonstans o ha det som klädhängare i hallen. Här yttrar sig inte frun alls utan hon går mig till mötes till 100 %! Mitt hänger på väggen bakom tv:en o så även bävertänderna. B-) min fru kommer från götet så hon har inte fått sådan uppfostran B-) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted October 16, 2015 Share Posted October 16, 2015 B-) min fru kommer från götet så hon har inte fått sådan uppfostran B-) Haha! Då är det bara att du fostrar henne i rätt linje. Det är kanske för sent för den fostran??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjörnbon Posted October 16, 2015 Share Posted October 16, 2015 Haha! Då är det bara att du fostrar henne i rätt linje. Det är kanske för sent för den fostran??? Nejdå Hon börjar få grepp om värdena i livet. Hornet ska få hänga i den nybyggda husdelen :-) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjörnbon Posted October 16, 2015 Share Posted October 16, 2015 Kul att den bössan äntligen fick skjuta på nåt vilt och inte bara byta kikarsikte [emoji6] [emoji6] [emoji6]B-) Jo den har blivit inblodad i höst med hittills 3 bockar och 1 älg.. Den drar till sig vilt ;-) Edit Men ett nytt kikarsikte är beställt :$ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted October 16, 2015 Share Posted October 16, 2015 Nejdå Hon börjar få grepp om värdena i livet. Hornet ska få hänga i den nybyggda husdelen :-) Haha, då har du kommit en bit på väg i fostran av kvinnan. Se där ja. Är det hon som har gett med sig till slut??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post otterdalen Posted October 16, 2015 Popular Post Share Posted October 16, 2015 Härlig start på dagen! 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted October 16, 2015 Share Posted October 16, 2015 Härlig start på dagen! ...åh här flyter det på som vanligt. Grattis till lilltjuren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
qvarnhill Posted October 16, 2015 Share Posted October 16, 2015 ÄNTLIGEN! Jag var hund och kompisen avslutade fint, STOOOR ko och JÄTTESTOOOR kalv idag! Drygt jobb för en lönnfet, hjärtklen gubbe och en tjock, lika hjärtklen gubbe att jobba hem två älgar från absolut värsta stället på marken... Tur vi kunde hyra en älgtrack för 300:-! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mabo Posted October 16, 2015 Share Posted October 16, 2015 Jaha då var man hemma igen efter en vecka i skogen/stugan... Inte fan fick jag skjuta i år heller. Var ytterst nära att få skjut en kalv i onsdags... Kon och kalven kommer lufsande mellan tallarna, när de är i skjutgatan harklar jag till och de stannar men kalven ställer sig bakom kon. Där står de och glor på mig i 30 sekunder, sedan kastar kon och kalven samtidigt iväg i fult sken mellan tallarna. Jaja... Ibland är det stolpe ut, nästa år kanske det är stolpe in. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted October 16, 2015 Share Posted October 16, 2015 ÄNTLIGEN! Jag var hund och kompisen avslutade fint, STOOOR ko och JÄTTESTOOOR kalv idag! Drygt jobb för en lönnfet, hjärtklen gubbe och en tjock, lika hjärtklen gubbe att jobba hem två älgar från absolut värsta stället på marken... Tur vi kunde hyra en älgtrack för 300:-! Det tar på krafterna att försöka bärga vuxen ko. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts