Jump to content

Recommended Posts

Posted

Spännande! Det kommer säkert bli kanon! :)

Linaaxelsson
Posted

Låter härligt, kommer säkert bli kanon!

Linaaxelsson
Posted

Har själv funderat på en vuxen labbe nästa gång. Har varit inne och kollat på hennes hemsida en massa gånger, och även sätt gennes hunda jobba. Hade hon fler vuxna hundar tillsalu nu? Har en tik på 3 år, att skaffa en jaktlabbe va det bästa jag gjort du kommer inte ångra dig

Posted

Hej hallå!

Jag ligger just nu i soffan med en tjej vid namn Glenbriar Beatrex! Hon fyller 2 år i september och är nu på prövotid ett par veckor så får vi se hur det känns därefter! :-)

Wish me luck!

Det kommer att gå kanon :thumbsup: .

Posted

Hur har det gott, blev det någon labbe. Om inte så har vi en tik som skall omplasseras.

Varför ska den omplaceras ? Ev så har jag en jaktkompis som vill ha en Labbe och gärna en vuxen ..

/P

Posted

Varför ska den omplaceras ? Ev så har jag en jaktkompis som vill ha en Labbe och gärna en vuxen ..

/P

Hon är både tränad och tävlad med utmärkelser samt färdig för jakt. Men frugan kommer inte vidare på proven, då Ruby inte riktigt funkar med allt folk på provena :sad: . Men som apportör funkar hon utmärkt. 

• 5 weeks later...
Posted

Hur har det gått? Ska ni behålla henne ?

Om du frågar ang, våran Ruby så har hon nu flyttat. Och har det kanon som ensamhund :yes: .

Posted

Hur har det gått? Ska ni behålla henne ?

Antar detta var riktat mot mig? :-)

Tyvärr föll beslutet på att ej behålla. Upplevde det som att hon var väldigt osäker och rädd. Miljömässigt var det ok men osäkerhet för människor var dessvärre för mycket. Jag velade väldigt mycket och tänkte en stund tacka ja för att det går ju att träna bort sådant men sedan kände jag att ska man träna sådant med en unghund, att våga, självkänsla, människor etc så kunde jag likagärna skaffa valp och det gör vi ju inte av olika skäl..

Jag hade stora förhoppningar på detta, planering och framtidsplaner ihop men det är dels en stor summa pengar, dels livsavgörande beslut för alla inblandade och därav känslan att finns inte det där "detta känns RÄTT" så kan man inte ta ett sådant beslut huxflux.

Besvikelsen var stor, jag gillade henne skarpt och på kort tid märkte man att hon tydde sig till mig. Men man kan inte blunda för problemen som var kring det. Funkar det inte i Falun vad gäller människor runt oss så kommer det inte funka i Stockholm sen, tyvärr.. Det är förjävligt men så föll bönorna på mig, så att säga..

Många hade gjort annorlunda, köpt och påbörjat en träning men det kändes helt enkelt inte som rätt beslut. Så är ni en av dom som skulle gjort det, kudos till er, men det gick inte för mig. Möjlgitvis förstår ni, möjligtvis inte, men så är det ju! :) Varit ledsen över detta så det räcker och blir över. Men i slutändan är känslan kvar - det var rätt val för oss!

Vad som händer i framtiden får vi se. Jag blev ledsen, bränd och skraj så jag tar det lugnt nu..

Posted

Okej, va synd. Men det måste kännas rätt. Det kommer flera tillfällen. Och när du väl hittat den rätta så kommer du inte ångra dig en sekund.

Posted

Fan va tråkigt!! 

Ge inte upp, finns andra doggar där ute!

• 3 months later...
Posted

Kul! Grattis till en underbar ras! Jag vet inte om det finns sötare valpar än labbar...

Tänk på att skynda långsamt och lägga mycket fokus på passivitet! Det låter som att Eva Bodfäldts kurser skulle passa er som handen i handsken när du beskriver hur ni tränar.

Posted

Du har många års glädje och bedrövelse framför dig. Labbar är bland de finaste vänner man kan ha.

• 7 months later...
Posted

Vi vill ha fortsatta rapporter både från jakt och träning:yes:.

Posted
55 minutes ago faxe sa:

Vi vill ha fortsatta rapporter både från jakt och träning:yes:.

Självfallet!
Hon är så jävla grym så jag kommer ju bara skryta... :D 

Posted
Just now simu sa:

Självfallet!
Hon är så jävla grym så jag kommer ju bara skryta... :D 

Det är vi många som gör här:wink:.

Posted
1 minute ago faxe sa:

Det är vi många som gör här:wink:.

Vad brukar ni berätta? :D 

Posted
17 minutes ago simu sa:

Vad brukar ni berätta? :D 

Om 47 st inlägg till så kommer du åt allt här inne, ink våra dagböcker:woot:.

Posted
5 minutes ago faxe sa:

Om 47 st inlägg till så kommer du åt allt här inne, ink våra dagböcker:woot:.

Där du bla kan läsa om hur Faxe har sparat bort köttkvarnen genom att använda wachtlar som apportörer..:P

• Like 2
Posted
5 minutes ago Skånepåg sa:

Där du bla kan läsa om hur Faxe har sparat bort köttkvarnen genom att använda wachtlar som apportörer..:P

Ska vi ha omalet så tar jag en av våra 3 labbar:yes:.

• Like 2
Posted

Haha, ni är för goa grabbar! Gubbar? Vi kör på grabbar! ;-) 

Jag får återkomma med träningen, vi gör så mycket så jag tror inte allt intresserar er. :D Men imorgon är det apportering på schemat!