sakkis10 Posted June 2, 2015 Share Posted June 2, 2015 Hej Jaha vi kör väl en spännande fråga da . Vilken pejl är bäst mellan: B-bark, Tracker, Swepoint eller Garmin? Funkar dessa "telefonpejlar" i Dalarna eller är det för dålig täckning? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
strävhår Posted June 2, 2015 Share Posted June 2, 2015 Vilken sorts hund? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
anle Posted June 3, 2015 Share Posted June 3, 2015 Har sjävl stövare och jagar i Västerbotten. Där har jag prövat på swepoint och garmin astro. Där jag jagar och just till stövarjakten tycker jag garmin är överlägsen. Klarar ju inte av lika stora avstånd men annars är den klockren. Trots rätt flackt på jaktmatkerna tappade jag hunden rätt ofta. I de bästa av världarna har man väl kanske båda två, garmin när söket håller sig i närheten och sedan swepoint när det blrjar dra iväg en bit. Sedan tyckte jag nog ickså att använda sin telefon vilkey man hör till swepoint etc inte var det bästa. Ibland regnar det (skulle ju kunna köpa vattentålig tel men då blir det ytterligare en kostnad) sedan så vid vinterjakt drar den väldigt mycket batteri. Överlag så tycker jag telefonens batteri är i kortaste laget för en hel jaktdag, speciellt om den blir utdragen pga eftersök eller att hunden kommit bort/skadat sig. Hoppas det hjälper lite med mina erfarenheter. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sakkis10 Posted June 3, 2015 Author Share Posted June 3, 2015 Det är en Jämthund huvudsakligen och ibland Basset Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoel Posted June 4, 2015 Share Posted June 4, 2015 Jag skulle köra garmin, nästan alla andra har det och det är bra om tex din handenhet strular eller ditt halsband brukar det alltid finnas något att låna. Själv kör jag med Garmin Astro 320 med dubbla halsband på hunden (ett DC50 och ett DC30). Det pga att jag vill att alla i jaktlaget ska kunna följa min hund även dom som har Astro 220. Det är en säkerhet om den går utanför räckhåll för mig. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts