Hoppa till innehåll

stövare som är dålig?


marcus.söderlund

Recommended Posts

Dr krall: röntgen såg ok ut sa vet som tittat på det o han va lite piggare. Han förklarade att röntgenbilderna bruka va mkt suddigare än vad dom var om gaser eller annat läkt ut i bukhålan. Vilket inte verka va fallet inatt iaf.

Han är medtagen dock och hålls kvar tills imorgon.

Sovit 3 timmar inatt o är väl sådär pigg. Men djuraffärens chef ska ringa idag. Blir intressant värre och höra vad hon har att säga!

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det låter som det reder ut sig och det var skönt att läsa!

 

Jag har ju hållit på en del med diverse älghundar i mitt forna liv och de hade ju lite annan diet än de spaniels jag håller på med i dag och kunde man beskriva det som mer "primitivt ätande" så är det kanske inte helt galet med tanke på hur många älghorn och skallar de tuggade i sig (dock tog vi bort tänderna på skallarna först).

 

Det enda man aldrig gav hundarna var just revben och det gjorde mig faktiskt rätt bekymrad att läsa hur en djuraffär kunde sälja just revben som mat till hund?

Som Dr Krall sade så är det ingen slump att revbenen alltid är kvar när man stöter på kadaver i naturen och det är för att ingen äter det.

 

Nu är det lite sent för er men med lite tur så kanske andra läser denna tråden INNAN de kommer på tanken att ge revben till sina hundar.

 

Jag ger mina hundar hemgjord barf under jaktsäsongen eftersom jag då har tillgång till vilt pga jakten, men jag skulle aldrig få för mig att mala ner ben och annat skit i maten.

Jag är övertygad om att tillverkarna av barf och liknande bara gör så för att dels bli av med ben, men också för att bulka och tjäna mer pengar. Det är min teori som sagt och det finns knappast något energivärde i att tugga i sig små benbitar - än mindre vassa sådana!

 

Hoppas allt blir bra nu och att "odågan" kryar på sig :)

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja, jag har haft en drever som "tjyvade" ett par ben ur skräppåsen i köket. Slutade med en flisa som gick in i underkäken med vet. besök på det. Hoppas det är full fart på odågan nu :-)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

:wub: Skönt att "odågan" börjar bli sitt gamla jag.  Helt klart har man fått en funderare efter din tråd. Bara för att det

köps i djuraffär så är det inte säkert. 

 

Hur som helst så är det med en rågad och överfull portion glädje man gå in och läsa att det går på rätt håll för er. :yes:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Enligt konsumentköpslagen så är dom skyldiga till o ersätta allt o dylikt vid eventuella felpåståenden o sånt. Lagtexten är ganska klar på den punkten. Tyvärr hjälper det föga när personalen gissar istället för att gå och fråga kollegan men bättre koll?

Odågan mår okej gör han. Lite dåsig o vissen fortfara de samt kissar på sig hela tiden pga medicinen men annars så tar det sig vela tiden :)

Köpte en riktig dragsele åt honom. Så så fort han är frisk ska van få börja smyga igång träningen. Lär va uppskattat då han är rastlös delux nu :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hoppas att många läser denna tråd och lär sig av andras olycka, och tänker efter före.

Skönt att din odåga kryar på sig :smile: , från en med många odågor :wink: .

 

Och precis som Dr Krall beskrev ovan med nedmalt ben=cement, hade jag en drever som råkade ut för många år sedan. Jävlar vad han skrek när det väl kom ut. Jag åkte till vet efter åt, och de rönkade men då var allt ute :thumbsup: . Senare på dan var vi och gick spårprov, och han har aldrig gått så sakta och lungt. Det vart en 1:a öppen klass. Men aldrig mera ben till våra hundar, förutom till jakt cockrarna som behöver det för de får så mycket tandsten. Men de får endast grova märgben som de inte klarar av att bita sönder.  

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hoppas att många läser denna tråd och lär sig av andras olycka, och tänker efter före.

Skönt att din odåga kryar på sig :smile: , från en med många odågor :wink: .

 

Och precis som Dr Krall beskrev ovan med nedmalt ben=cement, hade jag en drever som råkade ut för många år sedan. Jävlar vad han skrek när det väl kom ut. Jag åkte till vet efter åt, och de rönkade men då var allt ute :thumbsup: . Senare på dan var vi och gick spårprov, och han har aldrig gått så sakta och lungt. Det vart en 1:a öppen klass. Men aldrig mera ben till våra hundar, förutom till jakt cockrarna som behöver det för de får så mycket tandsten. Men de får endast grova märgben som de inte klarar av att bita sönder.  

Visst är det skrämmande att vi måste lära oss av andras "misstag", då vi i godan ro tror att det är ok då det köps via en djuraffär. Suck!! :sad:  

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Återkommer i ärendet nästa vecka. Arn är sådär lätt o få tag på och orken har trynat pga mkt arbete. Ibland får man prioritera bort lite. O hunden mår bra nu iaf så :)

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag glömde att kommentera din härliga kombi, Schiller och Fox  :smile: . Oj vad många rävar jag jag skjutit för dessa raser :thumbsup: .

 

Lycka till framöver med odågan :yes: .

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...