vildmark Posted July 12, 2015 Share Posted July 12, 2015 Sitter och funderar över lockmedel för vildsvin.. Och kom att tänka på wunderbaum..de finns ju i diverse goda dofter..jordgubb..hallon..vanilj..persika mm och hänger man en under tornet så bör det dofta på långt håll..priset är ju riktigt överkomligt om man vill testa.. Nu har jag ingen etablerad stam där jag jagar men annars hade det varit värt att testa tycker jag.. Några tankar kring det hela? Tror ni det funkar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjörnbon Posted July 13, 2015 Share Posted July 13, 2015 Också en tanke! Jag gissar på att lukten är lite för artificiell för att locka Vildsvin men några vilda raggare kan säkert komma smygande Dock så kan man inte veta förrän man prövat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vildmark Posted July 13, 2015 Author Share Posted July 13, 2015 Men kollar man de amerikanska lockpreparaten så tror jag de är minst lika artificiella som en wunderbaum. I brist på vildsvin så ska jag testa på grävling..vore ju smidigt att beta den trampgillrade fällan med en wunderbaum med körsbärsdoft.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Älgflugornas Herre Posted July 13, 2015 Share Posted July 13, 2015 I brist på vildsvin så ska jag testa på grävling..vore ju smidigt att beta den trampgillrade fällan med en wunderbaum med körsbärsdoft.. Det får du allt fota och visa mig! Kan blir en av årets roligaste bilder! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sako_Finnbear Posted July 13, 2015 Share Posted July 13, 2015 Haha! Ja, varför inte prova... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjörnbon Posted July 15, 2015 Share Posted July 15, 2015 Du kanske borde testa med en åtelkamera vid någon viltstig eftersom fällan kan skrämma lite försiktiga Grimbarts. Kul ide` Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Älgflugornas Herre Posted July 15, 2015 Share Posted July 15, 2015 Kanske skulle jag sno idén och testa. Bara för att..... Det är ju snart dags att gillra fällorna menar jag. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts