Hoppa till innehåll

Locka gris med wunderbaum?


vildmark

Recommended Posts

Sitter och funderar över lockmedel för vildsvin.. Och kom att tänka på wunderbaum..de finns ju i diverse goda dofter..jordgubb..hallon..vanilj..persika mm och hänger man en under tornet så bör det dofta på långt håll..priset är ju riktigt överkomligt om man vill testa.. Nu har jag ingen etablerad stam där jag jagar men annars hade det varit värt att testa tycker jag.. Några tankar kring det hela? Tror ni det funkar?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

:woot:  :woot:

Också en tanke!

Jag gissar på att lukten är lite för artificiell för att locka Vildsvin men några vilda raggare kan säkert komma smygande  :happy:

Dock så kan man inte veta förrän man prövat.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Men kollar man de amerikanska lockpreparaten så tror jag de är minst lika artificiella som en wunderbaum.

I brist på vildsvin så ska jag testa på grävling..vore ju smidigt att beta den trampgillrade fällan med en wunderbaum med körsbärsdoft..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

I brist på vildsvin så ska jag testa på grävling..vore ju smidigt att beta den trampgillrade fällan med en wunderbaum med körsbärsdoft..

 

Det får du allt fota och visa mig! 

Kan blir en av årets roligaste bilder!

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Du kanske borde testa med en åtelkamera vid någon viltstig eftersom fällan kan skrämma lite försiktiga Grimbarts.

 

Kul ide`  :thumbsup:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kanske skulle jag sno idén och testa. Bara för att..... Det är ju snart dags att gillra fällorna menar jag. 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...