Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag tänkte gänga min Tikka T3 för en framtida ljuddämpare samt även lämna in min närmast oskjutna CG 3000 för en plastbäddning och lite allmän översyn.

Den enda kontakten jag dock någonsin haft med vapenhandlare är när jag köper ammunition (och det blir oftast XXL i Bromma när det är till kulvapnen).

Är det någon som kan tipsa om vart jag ska vända mig om jag inte vill köra för långt (bor i förort väster om Stockholm) och vill hamna hos någon som kan sin sak (särskilt när det gäller att pilla med CG:n...). Och vad bedömer ni att det kostar UNGEFÄR? 

Tack på förhand!!

/Farfar

Posted

Tack (och imponerad) av det snabba svaret!

Fler som har förslag?

/F

Posted

Prata med Fabian walin på walter borg han är super duktig och upplärd av jane stenroos . han vet vad han håller på med . fråga made mike  här på forumet ..

Posted

Tyrefors har flyttat sin verksamhet till kalmar så det blir nog lite långt :wink:

Prata med Fabbe på walter borg som sagt.

/Mike

• Like 1
Posted

Såg att Tyrefors tar från 2000 kronor för en plastbäddning. Säkert duktiga men det låter mycket? Iaf till en bössa som jag kanske får runt 4 000 för och som knappt används... 

Waler Borg noteras. Men är det inte oxå dyrt för att det ligger centralt på Kungsgatan och att alla rika storstadsbor går dit...?

Posted

Du lämnar huntyard vårby så hämtar Tyrefors där.

S.

Posted

Tjaaa...jag hade ut elektriker och drog lite ledningar i ett (1) rum och satte upp ett par uttag och en brytare. Tog väl 2 h. 4000 kr. Jag tycker 2000 kr inte är så blodigt. Jag har gjort två bäddningar själv i höst och det är lite pickeljobb om det ska bli bra. Har man inte bäddat nån bössa själv är det nog inte så lätt å begrip. Meeen...billiga bönhasare finns väl alltid att tillgå ;-)

Posted

Annars Fredrik hos Jocke Smålänning.

S.

Posted

och vill hamna hos någon som kan sin sak (särskilt när det gäller att pilla med CG:n...).

Vill du ha kvalitet så kostar det....även om just tyrefors är erkänt dyr.

/Mike

• Like 1
Posted

Testat Tyrefors, dyr som fan och tog egna initiativ utan att kolla först..och tog rejält betalt för det [emoji48]

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Posted

Jag kan varmt rekomendera Tomas på Forsa Bössmakeri utanför Uppsala.

http://www.vapensmed.se/

Han kapade och gängade min T3a och ljuddämparen satt perfekt. Mycket nöjd och det tog inte lång tid alls.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Posted

Tack för svaren. Ringde Forsa men fick inget svar. Ska kolla Kungsgatan oxå. Har faktiskt varit där och klämt inför deras vapenauktioner och de har alltid varit väldigt trevliga.

Nej Dr Krall (och Mad Mike), 2000 är kanske inte så blodigt. Och jag föredrar kvalitet och betalar gärna för det. Men tanken var att kanske sälja bössan (CG:n) men ville fixa till, eller iaf se över den först. 

Dock betalade jag typ 5500 för den för två år sedan och även om jag endast avlossat 9 skott (inskjutningen) och aldrig haft med den i skogen samt att den förre ägaren sa att han inte skjutit mer än 10 skott (vilket säkert stämmer med tanke på skicket) så lär jag inte få så många tusenlappar för den. Och då känns 2000 onödigt att lägga ut. Däremot vill jag att den ska ses över i allmänhet så att jag säljer ngt schysst.

Alternativet är att betala för plastbäddningen och behålla den. Men då måste den börja användas oxå. Dessa beslut...

Återigen, tack för svaren. Jag ska följa upp dem!

/Farfar

Posted

Tack för svaren. Ringde Forsa men fick inget svar. Ska kolla Kungsgatan oxå. Har faktiskt varit där och klämt inför deras vapenauktioner och de har alltid varit väldigt trevliga.

Nej Dr Krall (och Mad Mike), 2000 är kanske inte så blodigt. Och jag föredrar kvalitet och betalar gärna för det. Men tanken var att kanske sälja bössan (CG:n) men ville fixa till, eller iaf se över den först. 

Dock betalade jag typ 5500 för den för två år sedan och även om jag endast avlossat 9 skott (inskjutningen) och aldrig haft med den i skogen samt att den förre ägaren sa att han inte skjutit mer än 10 skott (vilket säkert stämmer med tanke på skicket) så lär jag inte få så många tusenlappar för den. Och då känns 2000 onödigt att lägga ut. Däremot vill jag att den ska ses över i allmänhet så att jag säljer ngt schysst.

Alternativet är att betala för plastbäddningen och behålla den. Men då måste den börja användas oxå. Dessa beslut...

Återigen, tack för svaren. Jag ska följa upp dem!

/Farfar

Thomas jobbar ensam, så står han vid svarven så hör han inte luren. Prova att ringa igen.