Hoppa till innehåll

Nån som testat Ferrobulls kulor?


Glooie

Recommended Posts

Har funderingar på att gå över till kopparkulor och blev tipsad om Ferrobull. Dom marknadsför ju sig som en premiumkula, men har någon testat dom? Är ute efter 6,5 och .375 kulor till både jakt och övning (helmantel). Jag laddar själv så det är bara kulorna jag är ute efter, men innan jag lägger en beställning skulle jag gärna vilja ha lite input på hur dom funkar i verkliga livet? Expanderar dom bra? Värda priset?

 

Testade att söka här på forat, men det fanns inte mycket skrivet om dom...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har inte Kenneth på robsoft laddat en del med ferrobull kulor? Vill minnas jag läst nåt sånt. Fast det kanske bara var i 45-70. Men han finns kanske inte här.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ok, kan hända. RS ligger ju nere, så man får ta till "substitut" istället, får kolla när den kommer upp igen :) (Fördel jaktsidan, RS är spärrad på jobbet, dock inte jaktsidan...) :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Någon annan kan ju ha nytta av svaret. .. Jag kör entox concave till 6,5 till träning och fågel. .. har funkat bra. .. laddar dem dock lågt då de gav lite tecken på högt tryck när jag laddade som vanligt för kulvikten... De går heller inte riktigt lika som mina vulcan... eftersom Jag har dem till fågel kör jag med två kikare. .. Hade kanske inte varit nödvändigt till övning

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...