Jump to content

Vem har grävt ner bajset?

Ferox
 Share

Recommended Posts

Hittade ingen allmän bajstråd så jag provar här.

Under en tall på tomten grävde hunden idag upp skit (lös mark med barr) som såg rätt färsk ut. Såg ut som hundskit från en mindre till medelstor hund, färgen mörkbrun. Det var inte bara översprätt med lite barr utan nergrävt. Vi har höns/ankor så det finns räv och grävling som ibland besöker samt grannens goldenretriever. Vilket av dessa djur gräver ner sin avföring eller är det något annat? :)

Grävlingarna brukar gräva gropar i närheten av grytet som de sedan bajsar i. En toalett helt enkelt.

Skickat från min D6503 via Tapatalk

Säker på att det inte var grannen själv? ;)

Tja inget är omöjligt, har flyttat åtelkameran så jag postar bild här ifall grannen blottar sina vita skinkor. :)

Det blir nog lättare för bajskännarna om du fixar en bild.

Tyvärr var jag för snabb att slänga skiten. :(

Grävlingarna brukar gräva gropar i närheten av grytet som de sedan bajsar i. En toalett helt enkelt.

Jo men gör dom likadant ifall dom blir nödiga på en födosöks runda (detta var 30m från den mobila ankburen)?

Kanske inte om det är riktigt akut ;-)

Har ingen aning faktiskt.

Skickat från min D6503 via Tapatalk

När det är gott om körsbär så brukar grävlingarna gräva små fina hål att bajsa ut alla kärnor i under vårt träd i trädgården. Nu är väl det trädet bara ett av alla i omgivningen och jag har aldrig letat under de andra med nog gräver de ner bajset även långt från gryten.

Skickat från paddan med Tapatalk

Det såg ut att vara aldeles för stort för att vara katt. Ska kolla åtelkameran senare och se om det fastnat nått.

Har katter i omgivningen som har min tomt och trädgårdsland som toalett. Och kattskitar kan vara nästan lika stora som det mina jämtar klämmer ur sig.

• Like 1

• 4 weeks later...

Har katter i omgivningen som har min tomt och trädgårdsland som toalett. Och kattskitar kan vara nästan lika stora som det mina jämtar klämmer ur sig.

Hear, hear... Våra 2 katter skiter så hårt att jag undrar om 11-åringen satt sig i lådan av misstag under natten!

• Like 1