Hoppa till innehåll

Fallaskogen kennel?!?


kholm

Recommended Posts

Hej!

Jag sitter och funderar på att köpa en drever i från fallaskogens, och hat hört mig lite för och har endast hört bra om dom.

Men nu fick jag höra av en bekant vän att de luras på fallaskogens men de lämnar jaktgaranti och lungödem garanti eller vad man ska säga.

Hon menade på att de va dåliga hundar de avlade på men vad jag har kollat så tycker jag att det ser rätt vettigt ut.

Hmm.

Därför tänkte jag kolla med alla drever vänner här om ni har hört något negativt osv. Vill gärna köpa en bra drever på ett bra ställe men känns mer som personen bara är väldigt negativ.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har inte hört varken eller, men med tanke på hur många kullar dom verkar ha skulle jag alldrig köpa därifrån!

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tja,har en kompis som har valpar nu,fyra veckor. Kan förmedla kontakt om det är intressant.

e Se12316/2011 Slagstigens Snobben

u SE42623/2010 Åskbergets Ängla

/Lars.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Håller med dig till viss del björn!

Tror dock att en mindre kennel ser mer långsiktigt på aveln, och engagemanget är större. Ofta behåller uppfödaren en valp ur kullen...

Tror dessutom att det myglas lite hos uppfödare som har två -tre jämngamla kullar, inte säkert att det är de föräldrar man tror.....!

Men.... Var och en blir salig på sin tro.... Jag skulle dock inte köpa från en uppfödare som annonserar ut valpar året om......

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har en drever från Falla, med lungödem... Jag vet inte om många andra av hundarna från honom fått ödem, men ja skulle knappast våga chansa.. Men Hans är jättebra att ha å göra med, pratar gärna, mycket å länge... Men smidig iövrigt :)

Nu tror ja ju att de finns fler kennlar som avlar på ödemhundar, särskilt en jättestor kennel, inga namn nämnda [emoji14]

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är väl ungefär vad jag hört om dom två stora dreverkennlarna....[emoji6]

Vill dock inte sticka ut hakan, då jag inte är så insatt i rasen.

Jag skulle fråga mats be.gt här på forumet, om det gällde dreverspörsmål, har fått för mig att han sitter på lite kunskap! [emoji6]

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det finns ett antal drevergrupper på Facebook som kan vara matnyttiga när man letar valp. Det går ganska snabbt att upptäcka vilka som är värda att lyssna på...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ok, tråkigt med lungödem men han ska väl ha lungödems garanti eller vad jag läste :) har även hört att han brukar behålla en valp då och då.

Är svårt detta alla har väl sina för och nackdelar vill säga

Vad är det för fel om de är många kullar per år de föder upp? Påverkar de valparna osv?! Kanske en dum fråga men är lite ny på detta med hundar:)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vad innebär garantin? Att hunden inte får ödem eller att du får en ny om du behöver avliva? Det är inte kul att ta bort familjemedlem och att se sitt arbete bortkastat.

OBS jag försöker inte baktala Fallaskogens kennel då jag inte har kunskapen där. Kikade lite snabbt i dreverklubbens årsbok och kunde inte se att nämnda kennel på något vis var överrepresenterad på ödemlistan.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nä, på min vän lät det som att har den ödem så ska du få en ny.. Tror absolut inte att du ska behöva avliva den, man kan fortfarande ha den som sällskap hund ju

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nä, på min vän lät det som att har den ödem så ska du få en ny.. Tror absolut inte att du ska behöva avliva den, man kan fortfarande ha den som sällskap hund ju

Så det kan sluta med att man har 5 hundar varav samtliga förblir sällskapshund enbart.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...