dptrapper Posted April 15, 2005 Posted April 15, 2005 Är det så här vi ska göra? Okiodki Är från Piteå, 33 år i sommar och jagar i Öjebyn, främst kråk å vitfågel. Kallas även för "wingshooter" Quote
Seger Posted April 15, 2005 Posted April 15, 2005 Fin hemsida Kul med ännu mera Norrbottningar, Välkommen Quote
partys Posted April 15, 2005 Posted April 15, 2005 Hallö där har ni kråkat nå mycket än då jag ska reka lite gryt till veckan hade jag tänkt.....bara för att veta var dom finns när hösten kommer. Quote
dptrapper Posted April 16, 2005 Author Posted April 16, 2005 Jo vi jagar kråkor så hylsor å fjädrar flyger, går bara bättre å bättre ;D Quote
ozzy Posted April 17, 2005 Posted April 17, 2005 Är det så här vi ska göra?Okiodki Är från Piteå, 33 år i sommar och jagar i Öjebyn, främst kråk å vitfågel. Kallas även för "wingshooter" Har en hemsida tillsammans med Kent "crowhunter" http://goto.glocalnet.net/drultruters/ (Kommer snart lite av våra jaktfilmer där åxå) ska bara redigera dem lite först. Ibland brukar man även säga vad man heter Jag heter iaf Mats Larsson.... Välkommen Quote
dptrapper Posted April 17, 2005 Author Posted April 17, 2005 mmm men jag har så ovanligt namn att det bara finns jag i telefonkatalogen med detta namn, vill inte skylta ut att jag är jägare å har vapen. eh just de mitt namn står ändå på hemsidan, skit samma Danny heter jag. Quote
ozzy Posted April 17, 2005 Posted April 17, 2005 mmmmen jag har så ovanligt namn att det bara finns jag i telefonkatalogen med detta namn, vill inte skylta ut att jag är jägare å har vapen. eh just de mitt namn står ändå på hemsidan, skit samma Danny heter jag. Helt klart ett ovanligt namn ni måste ha en ruskigt liten telefonkatalog där du bor. Trevligt och ännu en gång välkommen Danny, hälsade på er sida och kollade in filmen, bra information för dom som undrar hur man använder lock. Quote
dptrapper Posted April 17, 2005 Author Posted April 17, 2005 Jo tanken med filmerna är att dela med oss av våra erfarenheter. Det blir mer film framöver, kanske lite mer filmande nu under våren och sen den 16 Juli så smäller det. Det är ganska svårt att försöka berätta hur man lockar med pipan, vi har hållt på med detta ganska länge nu och man har sina ljud som man testat i olika situationer så man börjar hitta mer å mer rätt. Speciellt trut går att locka med kråkpipan, men det finns vissa saker man ska passa sig för. Om kråkor är på ingång rakt eller snett mot dig, eller du anar att det finns kråkor inom den närmsta säg kilometern så använd pipan men var försiktig när kråkan kommer nära så du inte låter för högt, det skrämmer snarare, när de e nära funkar låga plågoljud bäst. Quote
ozzy Posted April 18, 2005 Posted April 18, 2005 Även vi filmar en del, speciellt lock på gås men även råbock kommer. Lägg till en avslutningstext på filmen med namn/info © osv så kan vi ju även ordna till en filmsida här på Jaktsidan, och jag får en anledning att rycka upp mig och fixa det materialet jag har ligger, kan ju bli en riktigt informativ filmsida.. Eller ? Quote
dptrapper Posted April 18, 2005 Author Posted April 18, 2005 Även vi filmar en del, speciellt lock på gås men även råbock kommer.Lägg till en avslutningstext på filmen med namn/info © osv så kan vi ju även ordna till en filmsida här på Jaktsidan, och jag får en anledning att rycka upp mig och fixa det materialet jag har ligger, kan ju bli en riktigt informativ filmsida.. Eller ? Ok ska kika på det och återkommer! Quote
dptrapper Posted April 18, 2005 Author Posted April 18, 2005 Välkommen hit Tackar allra ödmjukast! Att man inte hittat denna sida tidigare, verkar vara en perfekt möteplats! Quote
dptrapper Posted April 18, 2005 Author Posted April 18, 2005 Var laddar vi upp filmer här då? på forumet alltså? Hur stora får de vara? Quote
ozzy Posted April 19, 2005 Posted April 19, 2005 Var laddar vi upp filmer här då? på forumet alltså?Hur stora får de vara? Jag ordnar en sida på vanliga sidan (ej forumet) så att det blir en överskådlig sida med information ang varje film.. Jag skall fundera någon dag på hur jag fixar en dumpplats för filerna så det blir lätt att skicka in.. diskutrymmet är inga problem då vi har egen server så jag kan lätt vigga några Gb för filmer. Dock kör jag SSH-tunnlar, verifikat mm för säkerheten, och allt vad som heter FTP finns ej... Storleken på filmerna skulle man ju kunna göra i två modeller en på typ max 5-10Mb för modemanvändare mm, sedan köra en högupplöst på 50-150Mb. .mpg .avi är frågan, man får ju klart mindre filer och stor kvalitet med tex DiVX, frågan är bara om alla klarar av att ordna det om dom inte har DiVX i burken... bör nog fungera direkt med windows media player Återkommer.. Quote
dptrapper Posted May 2, 2005 Author Posted May 2, 2005 Jag måste vara blind men ja hittar inte alls filmsidan Quote
ozzy Posted May 2, 2005 Posted May 2, 2005 Jag måste vara blind men ja hittar inte alls filmsidan Den kommer... lugn... Quote
dptrapper Posted May 2, 2005 Author Posted May 2, 2005 aha ja trodde den va klar så jag har letat som fn i typ 1 timme :-[ Quote
ozzy Posted May 3, 2005 Posted May 3, 2005 aha ja trodde den va klar så jag har letat som fn i typ 1 timme :-[ Jag har ordnat en funktion så att kommande filmer kan du ladda upp till jaktsidan, efter det fixar jag lite text osv och lägger den på kommade filmsidan. Quote
Hipshot Posted July 7, 2005 Posted July 7, 2005 Detta kan bli kul! Har filmat lite, precis fått kameran, men är pinsamt usel på redigering osv och filöverföring. Har dock i nuläget två skättar film, ett tipprace featuring Ripjägaren och den galne Dalmasen, då de mular råttor och trut samt en skvätt då Hipshot mfl mular lerduvor i högt tempo. Blir väl fler snuttar, tänkte filma en del på höstens jakter givet att jag inte måste hålla i bössan ;D Mvh! Quote
dptrapper Posted July 7, 2005 Author Posted July 7, 2005 Kul, kan bli skojj med många filmer, de kommer även fler filmer från oss så snart jakten börjar om. ;D Quote
Recommended Posts