Hoppa till innehåll

Vem är LGH


LGH

Recommended Posts

Snart 40-årig rookie efter att ha tagit jägarexamen förra våren. Hankar mig fram utan jakt i släkten eller bekantskapen men har lyckats få ett par gamla dykbuddies att ta upp (respektive återuppta) skytte och jakt.

 

Har alltid fiskat och varit naturmänniska så att jakten skulle ta sådan tid att hitta är egentligen bara en gåta.

 

Siktar på att mot betalning få delta i lite jakt under hösten, om inte annat som drevkarl eller sorglig men hjälpsam hangaround. :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Välkommen! Underlättar lite om du säger i vilken landsände du bor om någon behöver folk :)

Kan tyvärr va lite träligt o komma in men de ger med sig med tiden :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tack. 

 

Jag bor i Uppsala, också känt som "Norra förorten" för 08:orna... :)

 

Ser fram emot att smyga lite i skogarna efter att ha löst dagkort i höst!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Välkommen!

Vad typ av jakt är du intresserad av?

Som nybörjare är jag intresserad av det mesta! Kanske främst smygjakt på rådjur. Här i Uppland är så klart vildsvin intressant, men då antar jag att det mest blir vakt- och vakjakt.

Jag hoppas att jag i längden kan hinna med att prova de flesta typer av jakt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Som nybörjare är jag intresserad av det mesta! Kanske främst smygjakt på rådjur. Här i Uppland är så klart vildsvin intressant, men då antar jag att det mest blir vakt- och vakjakt.

Jag hoppas att jag i längden kan hinna med att prova de flesta typer av jakt.

Prova på lite duvjakten kanske?
  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Prova på lite duvjakten kanske?

Det skulle vara jättespännande, men jag är inte alls trygg med mitt hagelskytte. Man kanske kan delta utan att bära vapen - för att lära sig mer av jakten?
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det skulle vara jättespännande, men jag är inte alls trygg med mitt hagelskytte. Man kanske kan delta utan att bära vapen - för att lära sig mer av jakten?

Inte jag heller, men det bör vi kunna ordna. Är du en sån där dagtidare?
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej, jag är en av de dukbuddys som LGH nämner ovan. Allt han skriver om sig själv går i princip att direkt applicera på mig. Möjligen är han lite snyggare, har bättre utrustning/vapen och är lite smartare.

Jag har dock mer lastutrymme i bilen och följer gärna med som chaufför.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej hej :)

Kul med folk som börjar jaga utan att vara infödd med det, för att det är ett intresse å inte nån ball fluga i lolala grabbgänget. All jaktlycka framöver!

/Danne

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 11 months later...

*bump*

Söker jakt till hösten. Bor som sagt i Uppsala men har bil och bränsle finns att köpa på mackar överallt. Det har blivit dåligt med övning på hagel så främst jakt med kulvapen är av intresse då jag inte är trygg med hagelbrakaren ännu.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...