Jump to content

Vem är Maniac

Maniac

Recommended Posts

Lägg ner golfen :tongue:  :wink: .

Välkommen :smile:

han ska nog sätta bollen på en pegg o dräpa en älg med bedövningen från en sving på bollen. :wink:  :tongue:  :biggrin:

• Like 1

He he, många icke golf troende på detta forum....men det var väl vad man kunde vänta sig av en massa skjutgalna rednecks ;-)

Hagelbössan använder jag till sportskytte, jagar storvilt gör jag med kniv och knytnävarna, för besvärligt vilt används järn 4'an.

Ska bli kul att omvönda er skogsmullar och inviga er i moderatbandyns sköna värld.

//Den försynte

• Like 1

Trots att man har golfbana bakom huset så har jag aldrig börjat med den där sporten.

Jag har bara nyttjat den till hunddressyr medans jag hade hund. :thumbsup:  :tongue:

Stora fina ytor som man kunde träna hunden på medans man rörde sig runt den för att få den till att ligga kvar på plats, m. m. :thumbsup:

• 4 weeks later...

He he, många icke golf troende på detta forum....men det var väl vad man kunde vänta sig av en massa skjutgalna rednecks ;-)

Hagelbössan använder jag till sportskytte, jagar storvilt gör jag med kniv och knytnävarna, för besvärligt vilt används järn 4'an.

Ska bli kul att omvönda er skogsmullar och inviga er i moderatbandyns sköna värld.

//Den försynte

Skön premiär, välkommen till forumet!

Testade några år på payandplay där man kunde veva på utan grönt kort och det var verkligen svinaktigt kul, förstår att det blir till ett gift. Valde dock att lägga av, stod och velade om man skulle lägga pengar på grönkort och klubbor och skit men insåg att jakten som intresse var så pass dyrt så det räckte.

Men sporten är fan pinsam på amatörnivå! Stod och inväntade att passkyttarna skulle komma på plats ute vid Thoresta en gång.. Stod någonstans mitt på en bana i kanten och hann se utslagen från två gäng.. Bollarna kom flygande i full fräs någon meter över backen och strax senare kom det någon fullkittad fettodirre och började leta boll  :biggrin:  :biggrin:  :biggrin: De slog som äschlen hela bunten och trots att de såg ut som urproffs så.. nehe  :biggrin:

Sen brukar vi käka lunch på jakterna ibland ute på den här "internationella" klubben utanför Arlanda.. Gillar detta att kliva in bland finfolket skitig och blodig, blir en och annan näsa som rynkas då.. 

Hade en annan gruvlig wannebee på jobbet tidigare.. av hans surr att döma så låg han något halvt snäpp under Tiger Woods.. sen att snubben inte kunde gå och var hårt ansatt av åldrande hade ingen påverkan på hans prestationer på banan  :biggrin:  Men han hade alla de rätta kläderna och hade platsat som fettodirre i Den ofrivillige golfaren utan problem.

Roligt folkslag det där  :yes:

He he, du slog huvudet på varenda spik...precis så där är det.

Att hinna med både jakt och golf är en fullständig omöjlighet, du gjorde nog rätt val ;-)

Ju snaskigare kläder och utrusning ju sämre golfare....vanligtvis :-P

Skitjakt från o med måndag allihopa!

//Den avundsjuke Maniac

Fick min license idag, inlämnad I Stockholm 25/8, knappt 7veckor alltså, drygt en vecka tidigare än beräknade 8 veckorna.

• Like 1

Fick min license idag, inlämnad I Stockholm 25/8, knappt 7veckor alltså, drygt en vecka tidigare än beräknade 8 veckorna.

Grattis o välkommen hit

• 1 year later...

Jag som nybliven licensinnehavare (har beviljats inköpstillstånd, men ännu inte fått bössan) och nybliven forumist här på jaktsidan, hälsar dig också välkommen. 

Ett skönt gäng som häckar här:P!

37 minutes ago Bubs sa:

Jaha :lol: trodde den var ny 

Me too :o !!