Jump to content

Imorgon smäller det

vandraren

Recommended Posts

i bästa fall! Hoppas iallafall få lyssna på taxmusik!

En alltför lång (så känns det iaf!) väntan är över!

Allt framtaget, batterier laddade osv. Man längtar mao på att klockan skall ringa! Bara snabbfix med käk, bössan ur skåpet sen drar vi iväg! Samling med några få skyttar. Dessutom varit på Lidl och köpt köttrikekorv till grillningen, Jonny's senap chipotte/svartpeppar....

Blir nog svårt att somna ikväll likt ett barn natten före julafton!!

Hur gör ni?

Skitjakt!

p.

• Like 2

Jo, här allt klart. Men jag kommer att somna som en stock som vanligt :yes: . Men första hund släppen brukar inte bli dom bäst, med otränade hundar. Men det blir skönt att få släppa dem lösa och få se dem överlyckliga sticka iväg på sök :thumbsup:

Packar bilen nu och kör upp till jaktstugan så man är på plats. Blir själv i morgon bitti för att senare på em kommer det eventuellt upp en eller två till. Har numera och sedan en tid tillbaka en duktig taxtik på 7år som det är lite delat vårdnad om. En hund jag jagat många år med innan och som är väldigt duktig.

Jorå,,jobbat som en gris i dagarna tre för att kunna åka och släppa tillsammans med kompisen Är helt övertygad om att min tax kommer sätta drevrarna på plats :biggrin:  

Skall oxå iväg på lördag, OXÅ. Har sån abstinens så jag har svårt att tänka mig nåt som skulle hindra mig att släppa imorgon...

Dessutom fick jag mail från sheriffen om att jag borde ha licensen hemma imorgon på en Hva 310, så ja, allt går lixom den vägen nu...!!

p.

Och imorgon har blivit idag!

Efter att ha vaknat 03.05, vridit sig länge, så drog vi.

Alice har väckt två gånger på bajsrundan!!! Åååhhh, va' gött det låter...!!!

Nu frukost i bilen i väntan på de andra.

Och sen jävlar!!!!

Skitjakt bröder och systrar!

p.

• Like 1

Liverapporter för oss som jobbar tack!

Skitjakt!

Men bara dåliga rapporter :) Inga upptag, dåliga drev och rådjur som gått vidare...

Jag planerade mitt schema klockrent. Jobbade in timmar som ett as och fick 6 dagar ledigt :) men se de fick schemaläggaren på jobbet upp ögonen för. Eftersom det då fattades folk så blev det istället att jag jobbar 5 nätter :(

Man blir ledsen

/M

Önskad rapport

Än så länge skäller bägge drevrarna i bilen bättre än den som är lös. Men det kommer nog ändra sig när jag och min killertax ska sätta drevrarna på plats! !

• Like 2

Förkyld, febrig och ändå inte smart nog att hålla sig hemma.

Det blir en tur med bössan på ryggen, fast jag vet att jag BORDE lämna skotten hemma för att inte ställa till det.... 

• Like 1

Fan vad kul det lät P. Jag kör ett kortrace med bägge hundarna hemma i morgon bitti, bara för att lufta dom!

På lördag är det skarpt.....gunday och gameday!![emoji3]

Skulle släppa på en mark runt Norrköping, men dom ställde in...

Släppte laikan ikväll hos grannen som har en grävling under ett uthus, hon brakade iväg med några grisar istället... Det är rätt spännande när man har 22an och det brakar till ett par meter ifrån en och man ser att grisarna inte har riktig koll på var jag var, med 9,3 an på ryggen;)

Hon motionerade dom i dryga 3 km men fick aldrig stopp på dom..

Släpper någon av råttorna på samma mark imorgon, snälla grannar:)

• Like 1

Önskad rapport

Än så länge skäller bägge drevrarna i bilen bättre än den som är lös. Men det kommer nog ändra sig när jag och min killertax ska sätta drevrarna på plats! !

Jag kan väl summera dagen som varm, trevlig, fruktansvärt massa älgflugor och god korv. Och självklart drev min lilla taxfröken mer än tre drevrar tillsammans (om man inte räknar med sitta i bil drev,för det vann drevrarna stort)

Men kan tyvärr inte påstå att Doris (ja hon heter så) presterade nått mästerdrev direkt. Inte säker på vad hon drev, finns en ganska stor risk att det var gris.

Fan vad skönt det är med trötta hundar i soffan :yes:

fan vad skönt det hade varit om man kunde ligga i samma soffa och slöa istället för att sätta sig i traktorn och jobba till 22 när man gick upp 04,45 för att som det visar sig endast döda älgflugor.

fan vad skönt det hade varit om man kunde ligga i samma soffa 

Hörrö du du, du får nog skaffa dig en egen soffa :woot::sick:  . Ta och titta i min profil, det står Male där :verymad:  :rolleyes:  B) . Vad är det här för forum :unsure: .

Idag går jag ut med unghundarna, och bössan får vara kvar hemma. Tar bara med mig svamp påsen. 

• Like 1