vandraren Posted September 30, 2015 Share Posted September 30, 2015 i bästa fall! Hoppas iallafall få lyssna på taxmusik! En alltför lång (så känns det iaf!) väntan är över! Allt framtaget, batterier laddade osv. Man längtar mao på att klockan skall ringa! Bara snabbfix med käk, bössan ur skåpet sen drar vi iväg! Samling med några få skyttar. Dessutom varit på Lidl och köpt köttrikekorv till grillningen, Jonny's senap chipotte/svartpeppar.... Blir nog svårt att somna ikväll likt ett barn natten före julafton!! Hur gör ni? Skitjakt! p. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
faxe Posted September 30, 2015 Share Posted September 30, 2015 Jo, här allt klart. Men jag kommer att somna som en stock som vanligt . Men första hund släppen brukar inte bli dom bäst, med otränade hundar. Men det blir skönt att få släppa dem lösa och få se dem överlyckliga sticka iväg på sök . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vestjakt Posted September 30, 2015 Share Posted September 30, 2015 Packar bilen nu och kör upp till jaktstugan så man är på plats. Blir själv i morgon bitti för att senare på em kommer det eventuellt upp en eller två till. Har numera och sedan en tid tillbaka en duktig taxtik på 7år som det är lite delat vårdnad om. En hund jag jagat många år med innan och som är väldigt duktig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maxb Posted September 30, 2015 Share Posted September 30, 2015 Själv är man ledig imorgon men hunden är på 11e dagen i löpet så det blir till att avvakta Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Takko Posted September 30, 2015 Share Posted September 30, 2015 Får vänta till lördag....:-( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
killer_mouse Posted September 30, 2015 Share Posted September 30, 2015 Lördag här med tyvärr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alpländare Posted September 30, 2015 Share Posted September 30, 2015 Blir släpp i östergötland efter vildsvin och hjort. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kkjon Posted September 30, 2015 Share Posted September 30, 2015 Jorå,,jobbat som en gris i dagarna tre för att kunna åka och släppa tillsammans med kompisen Är helt övertygad om att min tax kommer sätta drevrarna på plats Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vandraren Posted September 30, 2015 Author Share Posted September 30, 2015 Skall oxå iväg på lördag, OXÅ. Har sån abstinens så jag har svårt att tänka mig nåt som skulle hindra mig att släppa imorgon... Dessutom fick jag mail från sheriffen om att jag borde ha licensen hemma imorgon på en Hva 310, så ja, allt går lixom den vägen nu...!! p. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vandraren Posted October 1, 2015 Author Share Posted October 1, 2015 Och imorgon har blivit idag! Efter att ha vaknat 03.05, vridit sig länge, så drog vi. Alice har väckt två gånger på bajsrundan!!! Åååhhh, va' gött det låter...!!! Nu frukost i bilen i väntan på de andra. Och sen jävlar!!!! Skitjakt bröder och systrar! p. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
otterdalen Posted October 1, 2015 Share Posted October 1, 2015 Liverapporter för oss som jobbar tack! Skitjakt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
charlie Posted October 1, 2015 Share Posted October 1, 2015 Liverapporter för oss som jobbar tack! Skitjakt! Men bara dåliga rapporter Inga upptag, dåliga drev och rådjur som gått vidare... Jag planerade mitt schema klockrent. Jobbade in timmar som ett as och fick 6 dagar ledigt men se de fick schemaläggaren på jobbet upp ögonen för. Eftersom det då fattades folk så blev det istället att jag jobbar 5 nätter Man blir ledsen /M Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kkjon Posted October 1, 2015 Share Posted October 1, 2015 Önskad rapport Än så länge skäller bägge drevrarna i bilen bättre än den som är lös. Men det kommer nog ändra sig när jag och min killertax ska sätta drevrarna på plats! ! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lindgren Posted October 1, 2015 Share Posted October 1, 2015 Förkyld, febrig och ändå inte smart nog att hålla sig hemma. Det blir en tur med bössan på ryggen, fast jag vet att jag BORDE lämna skotten hemma för att inte ställa till det.... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daavviid Posted October 1, 2015 Share Posted October 1, 2015 På lördag får taxen komma ut bästa jakten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post vandraren Posted October 1, 2015 Author Popular Post Share Posted October 1, 2015 Hemma. Årets första drev: ingen ringrost här, stryker kopplet, drar iväg, väcker och upptag, totalt ca 5 minuter. Driver en bock som kommer in på en passare på 12 m, bakifrån... Sedan spikrakt 250 m, då släpper Alice. Perfekt återgång, med kontaktskall som jag besvarar med pipan.. Väl tebax blir det mängder med ömhetsbetygelser. Gillar verkligen att hon släpper när det går rakt iväg! Går över ett hygge och släpper i en slänt med riktigt tätt bestånd. Söker av den minutiöst noga: hela pejlen ett nystan.... Tar fika. Ny såt, där den ene (av två) passaren säger att han måste bryta om 45. Blir ombedda att söka av en slänt med gräs, hallonsnår, alla upptänkliga snår på ett hygge. Hon är borta 40-60 sekunder och kommer tebax och vänder ut åt andra hållet. Lite trång i söket idag, men hon går på tid, kändes det som.... Ibland, när det var mer lättsprunget, hann hon iväg en bit, där det var ybersnårigt kom hon inte iväg då långt, men hela tiden samma tid, på ett cirkus. Det drar iväg... och på 110 m kommer nästa upptag. Underbart! Synd bara att ene passaren lämnat: ni vet vart drevet gick...!! Två gånger dessutom. Stod och njöt av två och ett halvt varv. Den andre passaren såg bocken hoppa över en bäck två gånger, men på håll. Två drev, korv i tunnbröd med godaste senapen och rostad lök. Livet leker! Och bara en arbetsdag till nästa släpp! p. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozzian Posted October 1, 2015 Share Posted October 1, 2015 nice vandraren! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
faxe Posted October 1, 2015 Share Posted October 1, 2015 Fan vad skönt det är med trötta hundar i soffan . 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
otterdalen Posted October 1, 2015 Share Posted October 1, 2015 Härligt! Nu är jag om möjligt ännu mer jaktsugen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Urban Posted October 1, 2015 Share Posted October 1, 2015 Fan vad kul det lät P. Jag kör ett kortrace med bägge hundarna hemma i morgon bitti, bara för att lufta dom! På lördag är det skarpt.....gunday och gameday!![emoji3] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pfrep Posted October 1, 2015 Share Posted October 1, 2015 första premiären sen jag bodde i korea -08 jag inte jagar. jaktljum så det står härliga till ... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hobbe Posted October 1, 2015 Share Posted October 1, 2015 Skulle släppa på en mark runt Norrköping, men dom ställde in... Släppte laikan ikväll hos grannen som har en grävling under ett uthus, hon brakade iväg med några grisar istället... Det är rätt spännande när man har 22an och det brakar till ett par meter ifrån en och man ser att grisarna inte har riktig koll på var jag var, med 9,3 an på ryggen;) Hon motionerade dom i dryga 3 km men fick aldrig stopp på dom.. Släpper någon av råttorna på samma mark imorgon, snälla grannar:) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kkjon Posted October 1, 2015 Share Posted October 1, 2015 Önskad rapport Än så länge skäller bägge drevrarna i bilen bättre än den som är lös. Men det kommer nog ändra sig när jag och min killertax ska sätta drevrarna på plats! ! Jag kan väl summera dagen som varm, trevlig, fruktansvärt massa älgflugor och god korv. Och självklart drev min lilla taxfröken mer än tre drevrar tillsammans (om man inte räknar med sitta i bil drev,för det vann drevrarna stort) Men kan tyvärr inte påstå att Doris (ja hon heter så) presterade nått mästerdrev direkt. Inte säker på vad hon drev, finns en ganska stor risk att det var gris. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kkjon Posted October 1, 2015 Share Posted October 1, 2015 Fan vad skönt det är med trötta hundar i soffan . fan vad skönt det hade varit om man kunde ligga i samma soffa och slöa istället för att sätta sig i traktorn och jobba till 22 när man gick upp 04,45 för att som det visar sig endast döda älgflugor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
faxe Posted October 2, 2015 Share Posted October 2, 2015 fan vad skönt det hade varit om man kunde ligga i samma soffa Hörrö du du, du får nog skaffa dig en egen soffa . Ta och titta i min profil, det står Male där . Vad är det här för forum . Idag går jag ut med unghundarna, och bössan får vara kvar hemma. Tar bara med mig svamp påsen. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts