Älgflugornas Herre Posted November 9, 2015 Posted November 9, 2015 I norska programmet Ikke gjör dette hjemme visar de ett kreativt sätt att krydda sin älgstek på.... Läs mer på: http://lipoptena.blogspot.se/2015/11/peppra-algsteken.html 1 Quote
lsjonsson Posted November 9, 2015 Posted November 9, 2015 Till en stek på 1 kg så tar jag även 8-10 enbär som jag har manglat i morteln o gnider in det i köttet. Ibland anv. jag även stekpåse för att behålla saften från köttet. Peppar o salt får man sätta med förstånd. 1 krydmått/400 gr o salt 1 msk/400 gr kött. Tagit från gammal kokbok o det blir ganska så bra. Quote
Tjörnbon Posted November 9, 2015 Posted November 9, 2015 Att Norrmännen visar sådan kreativitet i sin matlagning viste jag inte Det är inte helt olikt marinadspruta men det går snabbare och mörar säkert köttet också 1 Quote
Älgflugornas Herre Posted November 9, 2015 Author Posted November 9, 2015 Om ni letar er fram till ursprungsprogrammet och kikar på avsnitt 1 denna säsong så mörar de kött med dynamit.... Quote
Recommended Posts