Hoppa till innehåll

Vem är Jantan?


Jantan

Recommended Posts

Mmm det är väl lite av den enda sura med illerjakten. Rätt miljö dvs skyddade hål men öppet runt om så är ju kaninerna helt rökta.. därför tycker jag hundjakten är minst lika kul! Vissa hål där det är trångt.. mmm utmanande :wub:

Kombinerat iller och wachtelhund, trångt? Bara skjuta! tynne bita bra på rabbis.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Mnja, tror nog det jag hört stämmer, hört det från flera håll. Extremt mycket rabbis på vissa håll. Min mor hade varit ute på kusten någonstans och sett ett hundratal på samma öppna område. Sen varierar det såklart från år till år, med väder osv. 

 

Mycket rabbis finns det hur som helst!

 

Ja visst är miljön halva upplevelsen, minst. Var på ön har du jagat? :)

 

När och Näs.. Södra delen är avgjort mest intressant  :wub:

 

Ken1 här på forumet är väl ursprungligen öbo eller åtminstone uppvuxen där. Var ner och rände med honom förförra (?) hösten. Innan dess så var jag ned  med Matte Holst här på forumet, tror vi var ned två-tre år i rad. 

 

Du har snart nått 50 inlägg typ.. då kommer du åt fler areor tex jaktdagböckerna. Där finns allt dokumenterat om du ids gräva fram det  :ph34r:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tycker mig höra gnäll;-) var för åkare 95 96 97.

Skulle ha åkt 99. Men sålde cykeln dagen innan då jag fick så bra betalt.

Kalksten är nog de mäst förädiska man kan åka på.

S.

Klart det är gnäll, men GGN var och är inte min grej riktigt. Enduro för mig är som sagt en smal stig där man endast kör mot klockan. Startar ensam ,kör ensam och går i mål ensam. Gärna med tidkort och transport-sträckor, tävlings-sträckor. Inte en stor folksamling där vassaste armbågar vinner.

Jo kalksten är gött förrädisk. supergrepp torr och halare än is våt. Är dock van att köra på den då Kinnekulle har kalksten som ett av sina lager.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

När och Näs.. Södra delen är avgjort mest intressant  :wub:

 

Ken1 här på forumet är väl ursprungligen öbo eller åtminstone uppvuxen där. Var ner och rände med honom förförra (?) hösten. Innan dess så var jag ned  med Matte Holst här på forumet, tror vi var ned två-tre år i rad. 

 

Du har snart nått 50 inlägg typ.. då kommer du åt fler areor tex jaktdagböckerna. Där finns allt dokumenterat om du ids gräva fram det  :ph34r:

 

Näsudden är fint! Finns en som erbjuder illerjakt och boende där om jag inte minns fel.

 

100 inlägg är det va? Du är ju administrator så du kan väl låsa upp det åt mig i förväg?  :sweat:

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kombinerat iller och wachtelhund, trångt? Bara skjuta! tynne bita bra på rabbis.

 

Jo.. men ibland blir det för trångt.. vet inte hur många gånger man skjutit mot kanin och när hundföraren är klar/illern är uppe så går man fram och kollar under slånet hur många av de påskjutna som man faktiskt hann ikapp med svingen  :tongue:

 

Har en sån på film faktiskt.. hade en skjutgata på 150 cm kanske.. var bara att skjuta i linjen dvs där kaninen borde vara när jag väl kom så långt med bössan.. skottet gick och omgivningen meddelade att den låg.. jag kunde bara garva, det gick helt enkelt så jävla fort!

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kan.. men vågar inte, du kan ju vara ett illasinnat troll och du måste liksom bevisa att du inte är det  :biggrin:  :biggrin:

 

Skämt osido, tror vi fixar det rätt snart bara i denna tråd som förövrigt är galet off-topic  :cool:

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Klart det är gnäll, men GGN var och är inte min grej riktigt. Enduro för mig är som sagt en smal stig där man endast kör mot klockan. Startar ensam ,kör ensam och går i mål ensam. Gärna med tidkort och transport-sträckor, tävlings-sträckor. Inte en stor folksamling där vassaste armbågar vinner.

Jo kalksten är gött förrädisk. supergrepp torr och halare än is våt. Är dock van att köra på den då Kinnekulle har kalksten som ett av sina lager.

Har för mig de var 95 de snöa?vissa Funktionärer körde på dubbdäck. Även jag! Gick duktigt fort i spåret. Sen kom de startande.Glömmer inte polarna när han prata med speakern. Superfäste;-)
  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kan.. men vågar inte, du kan ju vara ett illasinnat troll och du måste liksom bevisa att du inte är det  :biggrin:  :biggrin:

 

Skämt osido, tror vi fixar det rätt snart bara i denna tråd som förövrigt är galet off-topic  :cool:

 

Tycker de flesta i den här tråden verkar vara troll? :D :D

 

Står dock att jag gjort 18 inlägg när jag kollar, känns inte riktigt rimligt..

 

Inte mitt fel att det blev OT, var snäll och lås den inte :D 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har för mig de var 95 de snöa?vissa Funktionärer körde på dubbdäck. Även jag! Gick duktigt fort i spåret. Sen kom de startande.Glömmer inte polarna när han prata med speakern. Superfäste;-)

Det året var min hoj där. Lånade ut den till en i klubben som skrotade motorn helgen innan. Han nämnde nått om jä...a snö och förb..natt halt. och relativt myggfritt

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det roligaste med GGN är nästan att se alla gubbar som druckit starköl sen frukosten :D

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Klart det är gnäll, men GGN var och är inte min grej riktigt. Enduro för mig är som sagt en smal stig där man endast kör mot klockan. Startar ensam ,kör ensam och går i mål ensam. Gärna med tidkort och transport-sträckor, tävlings-sträckor. Inte en stor folksamling där vassaste armbågar vinner.

Jo kalksten är gött förrädisk. supergrepp torr och halare än is våt. Är dock van att köra på den då Kinnekulle har kalksten som ett av sina lager.

Kör du GGN med skotarn är du också ensam! [emoji38]
  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kör du GGN med skotarn är du också ensam! [emoji38]

Nåt du ska starta upp kanske, skoterrejsing på kalksten?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tycker de flesta i den här tråden verkar vara troll? :D :D

Står dock att jag gjort 18 inlägg när jag kollar, känns inte riktigt rimligt..

Inte mitt fel att det blev OT, var snäll och lås den inte :D

Inlägg i "medlemmar-delen" på forumet räknas inte tyvärr. Tipset är att starta en Gotlandstråd så är du snart framme. :thumbsup:
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ni gutar måste lära er skilja på skoter och skotare![emoji3]

Reagerade för något år sedan, då merkel smög fram i ett skoterspår, trots barmark! [emoji6]

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Inlägg i "medlemmar-delen" på forumet räknas inte tyvärr. Tipset är att starta en Gotlandstråd så är du snart framme. :thumbsup:

Men vad FAN, fixa detta nu Hipshot!! :D
  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kör älgjakt tråden! ;-)

Fraktar du några älgar till Sanda så lovar jag att hänga på i tråden ;):D 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fraktar du några älgar till Sanda så lovar jag att hänga på i tråden ;):D

 

Kör i jakttråden ist då eftersom ni inte har några älgar på ön. :tongue:  :biggrin:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

[emoji1][emoji1][emoji1][emoji1]

Kollar på det i morgon eller nåt [emoji106]

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Vilken stjärna du är  :laugh:  :wub:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...