Popular Post strävhår Posted November 13, 2015 Popular Post Share Posted November 13, 2015 Ok! Mycket möjligt att jag känner till honom Bör vara en kusin till dig?!Åtminstone. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jantan Posted November 13, 2015 Author Share Posted November 13, 2015 Bör vara en kusin till dig?!Åtminstone. Fan nu börjar du bli kaxig 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JPA Posted November 13, 2015 Share Posted November 13, 2015 Fan nu börjar du bli kaxig Lika bra att du vänjer dig! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jantan Posted November 13, 2015 Author Share Posted November 13, 2015 Lika bra att du vänjer dig! Har förstått det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
faxe Posted November 13, 2015 Share Posted November 13, 2015 Bör vara en kusin till dig?!Åtminstone. Hade inte han oxå en Banjo . 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jantan Posted November 13, 2015 Author Share Posted November 13, 2015 Ska man gå ur SJF kanske? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hipshot Posted November 13, 2015 Share Posted November 13, 2015 Välkommen! Du måste nu lära dej att du bor i landets typ häftigaste småviltsmarker, allt meningsfullt görs med hagelbössa ute på öin! Skaffa labbe och ut och skjut 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Jantan Posted November 13, 2015 Author Popular Post Share Posted November 13, 2015 Välkommen! Du måste nu lära dej att du bor i landets typ häftigaste småviltsmarker, allt meningsfullt görs med hagelbössa ute på öin! Skaffa labbe och ut och skjut Tack!Ja Gotland är säreget, på ett bra sätt när det gäller jakten. En sådan rådjursstam och fågelpopulation får man leta efter. Det känns helt rätt med en småviltsstudsare och en sida/sida, bara hunden som fattas! Skulle vara jävligt skoj att testa stående fågelhund, ingen som vill komma ner och jaga med sin? 2000 ha. Strävhårs jycke kanske vill spela banjo med rapphönsen 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
strävhår Posted November 13, 2015 Share Posted November 13, 2015 Tack! Ja Gotland är säreget, på ett bra sätt när det gäller jakten. En sådan rådjursstam och fågelpopulation får man leta efter. Det känns helt rätt med en småviltsstudsare och en sida/sida, bara hunden som fattas! Skulle vara jävligt skoj att testa stående fågelhund, ingen som vill komma ner och jaga med sin? 2000 ha. Strävhårs jycke kanske vill spela banjo med rapphönsen Lite planering till nästa höst, denna är lite trång.Vi kan kompa med en trio eller möjligen en quadruple dårar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jantan Posted November 13, 2015 Author Share Posted November 13, 2015 Lite planering till nästa höst, denna är lite trång. Vi kan kompa med en trio eller möjligen en quadruple dårar. Låter fint! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hipshot Posted November 13, 2015 Share Posted November 13, 2015 Jag lurar upp WT och hans dåre så blir det som perfekt Har ni kust samt kanin så blir det tom lite intressant Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post kkjon Posted November 13, 2015 Popular Post Share Posted November 13, 2015 Välkommen Om du bjuder strävhår på sjöfågeljakt bör du ha med minst ett klass 1 vapen, bara så du vet. Och även kontakta lokalblaskan, dom vill nog gärna lägga ut en bild på älgen. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
strävhår Posted November 13, 2015 Share Posted November 13, 2015 Välkommen Om du bjuder strävhår på sjöfågeljakt bör du ha med minst ett klass 1 vapen, bara så du vet. Och även kontakta lokalblaskan, dom vill nog gärna lägga ut en bild på älgen. Du är fan rolig på riktigt! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jantan Posted November 13, 2015 Author Share Posted November 13, 2015 Jag lurar upp WT och hans dåre så blir det som perfekt Har ni kust samt kanin så blir det tom lite intressant Har själv ingen kust och knappt nån kanin, men kaninjakt med iller går att ordna via andra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jantan Posted November 13, 2015 Author Share Posted November 13, 2015 Välkommen Om du bjuder strävhår på sjöfågeljakt bör du ha med minst ett klass 1 vapen, bara så du vet. Och även kontakta lokalblaskan, dom vill nog gärna lägga ut en bild på älgen. ska han frakta hit älgen med hästtransport då också som dom gjorde med alla rådjur? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hipshot Posted November 13, 2015 Share Posted November 13, 2015 ..och grisar.. Sjöfågel fixar jag, inga probs.. fältföggel får du leta upp så lurar jag WT.. helt säker på att Johnny vill åka till Gotland och skämma ut sig Kanin är ju kul med men det ska vara en skvätt av varje.. lite vak, lite spaniel, lite stående och lite iller.. drivande är ju kul som fan med.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kkjon Posted November 13, 2015 Share Posted November 13, 2015 ska han frakta hit älgen med hästtransport då också som dom gjorde med alla rådjur? han tömmer östra Småland och angränsande landskap på en millisekund bara han börjar locka på fågel. Bevis finns i hans tråd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Urban Posted November 13, 2015 Share Posted November 13, 2015 Välkommen Om du bjuder strävhår på sjöfågeljakt bör du ha med minst ett klass 1 vapen, bara så du vet. Och även kontakta lokalblaskan, dom vill nog gärna lägga ut en bild på älgen. Fan så synd att man inte kan trycka in 10gillar på en gång......månadens roligaste inlägg!!! [emoji38] 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jantan Posted November 13, 2015 Author Share Posted November 13, 2015 ..och grisar.. Sjöfågel fixar jag, inga probs.. fältföggel får du leta upp så lurar jag WT.. helt säker på att Johnny vill åka till Gotland och skämma ut sig Kanin är ju kul med men det ska vara en skvätt av varje.. lite vak, lite spaniel, lite stående och lite iller.. drivande är ju kul som fan med.. Gris är på gång här tydligen, rymlingar från hägn. Inte sett nån själv dock. Dov också.Fältfågel ska väl finnas här tycker jag, skulle vilja ha hit en hund för att få lite bättre koll på populationen på mina marker. Fasan ser man dagligen på ett ställe iaf. Morfar födde upp och släppte ut, syns vilka som är efter hans fåglar då dom är mörkare i färgen Kanin finns i överflöd på södra Gotland, gasar man på lite med bilen har man klippt ett 50-tal hört om folk som skjuter säckvis med en .22 lr under några timmar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jantan Posted November 13, 2015 Author Share Posted November 13, 2015 han tömmer östra Småland och angränsande landskap på en millisekund bara han börjar locka på fågel. Bevis finns i hans tråd Får fan ta och läsa, har uppenbarligen missat nåt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sun Flower Posted November 13, 2015 Share Posted November 13, 2015 Välkommen hit! Skulle vara jävligt skoj att testa stående fågelhund, ingen som vill komma ner och jaga med sin? 2000 ha. Strävhårs jycke kanske vill spela banjo med rapphönsen Skulle väldigt gärna komma över med min irländare och prova. Rapphönsen blir det väl lite tight att hinna på i år förstås men nästa höst kanske? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jantan Posted November 13, 2015 Author Share Posted November 13, 2015 Välkommen hit! Skulle väldigt gärna komma över med min irländare och prova. Rapphönsen blir det väl lite tight att hinna på i år förstås men nästa höst kanske? Du är välkommen! Osäker på hur mycket höns det finns på mina marker men det skulle vara jäkligt skoj att kolla med en duktig hund. Kan inte lämna några garantier Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sun Flower Posted November 13, 2015 Share Posted November 13, 2015 Du är välkommen! Osäker på hur mycket höns det finns på mina marker men det skulle vara jäkligt skoj att kolla med en duktig hund. Kan inte lämna några garantier Nu sa du inget om DUKTIG hund från början... Ska iväg på lite fågelträning i veckan. Slår det väl ut så kan jag återkomma. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jantan Posted November 13, 2015 Author Share Posted November 13, 2015 Nu sa du inget om DUKTIG hund från början... Ska iväg på lite fågelträning i veckan. Slår det väl ut så kan jag återkomma. Hehe, en hund är bättre än ingen alls oavsett hur bra den är Har det också rätt tight i höst, men nästa säsong ska det väl gå att knåpa ihop något! Har inga garantier för fågelrika marker som sagt 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hs_merkel Posted November 13, 2015 Share Posted November 13, 2015 När katten är borta dansa råtta på bordet! Vi är flera öie bor här. Skickar ett pm. Går inte att släppa dem där förvirrad människorna till öin. Då välta den!;-) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts