Gecko Posted December 14, 2015 Posted December 14, 2015 Hej. Jag går i köp tankar Kombi eller drilling är frågan. Nu har jag "snöat in lite" på Innogun, vad har ni för åsikter om den? http://www.innogun.de/en/jagd/rifles/hybrid.html Hur gärna vill man ha ett extra hagel kontra en extra kula? /Ola Quote
HuggyBear Posted December 15, 2015 Posted December 15, 2015 Äh... Kör samma här som på grannforat! Klart som fan du ska ha en innogun så vi andra får höra hur den är Quote
Älgflugornas Herre Posted December 15, 2015 Posted December 15, 2015 Fräck, klart ett alternativ till dubbelstudsardrillingen..... Den stora frågan är väl vilka barnsjukdomar den lider av... Själva idén är väldigt rolig, men den är lite farlig för det känns som om den skulle kunna användas som argument från polisen sida för att inte släppa fram vapen 5 och 6 trots skrivelserna i fap-en om att behovskraven skall ställas lågt. Quote
Christian N Posted December 15, 2015 Posted December 15, 2015 En sådan sak kräver att TS förstår vad det är frågan om för vapen, 9 gånger av 10 gör de inte det, trots att man skickar bild och förklaring, så jag ser det som ganska osannolikt att det skulle utgöra, eller uppstå några oklarheter framgent på grund av ägandet av en sådan pang. Å andra sidan, under frågeställningen och inom dess ram finns det enbart ett svar, drilling, ds om man jagar klövvilt mest och hagel om man jagar annat mest. /Christian Quote
BigJim Posted December 15, 2015 Posted December 15, 2015 Å andra sidan, under frågeställningen och inom dess ram finns det enbart ett svar, drilling, ds om man jagar klövvilt mest och hagel om man jagar annat mest. /Christian Å tredje sidan, 1+1 pipor för ostört vilt, 2+1 enligt ovan för drevat..... /Må 1 Quote
sidelock Posted December 15, 2015 Posted December 15, 2015 Å tredje sidan, 1+1 pipor för ostört vilt, 2+1 enligt ovan för drevat..... /Må Aldrig kännt mig handikappad av tredje pipan på ostört vilt. Quote
BigJim Posted December 16, 2015 Posted December 16, 2015 Aldrig kännt mig handikappad av tredje pipan på ostört vilt. Och gör du det en dag, så kan jag ta hand om din m30... /Må Quote
Outdoorsman Posted December 17, 2015 Posted December 17, 2015 Jagat med kombi/bockbüchs i många år både för smygjakt och på drevjakt och tycker det är smidigare än de drillingar jag haft. Sällan saknat en tredje pipa, men visst finns det ett skäl till att jag idag har en dsd också... och idag fungerar kombin som pürschbössa med hagelmöjlighet vid behov. Quote
sidelock Posted December 17, 2015 Posted December 17, 2015 Och gör du det en dag, så kan jag ta hand om din m30... /Må Håll inte andan medan du väntar bara. Quote
Recommended Posts