Zeb Posted February 7, 2016 Share Posted February 7, 2016 Är det någon som har erfarenhet av rel ? Det verkar va en väldigt liten ras i vårat avlånga land , så ja undrar om det finns någon som jagar med en . Är nyfiken på hur stort sök och hur långt förföljande dom har. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
faxe Posted February 8, 2016 Share Posted February 8, 2016 Om jag inte är helt ute och cyklar så har jag hört att de är i princip samma som Karelare . Detta fick jag höra av en som sysslar mycket med Laikor och varit mycket i Ryssland. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zeb Posted February 8, 2016 Author Share Posted February 8, 2016 Jag gillar storleken på dom , men ja skulle vilja veta hur dom fungerar i skogen ifall man skulle inhandla en framöver........ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Musköt Posted February 8, 2016 Share Posted February 8, 2016 Kan väl inte säga att jag hundra koll på rasen. Men är inte lätt att hitta något bra i Sverige. Finns väl bara några få tikar och antingen är de omeriterade eller överanvända. Så om du bestämmer dig för REL så kontakta avelsrådet eller sök i Finland. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zeb Posted February 8, 2016 Author Share Posted February 8, 2016 Har varit i kontakt med avelsrådet . Har så smått börjat sneglat lite mot det stora landet i öst , laikans hemland . Men det ä svårt med språket å att hitta uppfödare . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts