Hoppa till innehåll

Vem är Robin HJ?


Robin HJ

Recommended Posts

Hallå!

 

Robin, bor mitt i Göteborg, jagar i Falköping i åkerlandskap med liten kant mot en sjö. Där blir det gås, and, duva, rådjur och hare mestadels. 

Bördig från Värmland och jagar älg där varje år med farsgubben. Lite skogsfågel blir det däruppe med. 

Har precis skaffat mig stående fågelhund och nog fasen finns det nån fasan på marken med, vi funderar på utsättning för att stärka upp befintligt bestånd. 

 

Till vardags knegar jag som läkare. 

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Välkommen, väntar bara på en inbjudan till jakt, eftersom jag är uppvuxen på berättelser från dina jaktmarker....! [emoji6]

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Behövs fler från Sveriges framsida för att väga upp såna gubbar som du Faxe [emoji74][emoji74][emoji74]

Å välkommen hit [emoji3]

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Välkommen, väntar bara på en inbjudan till jakt, eftersom jag är uppvuxen på berättelser från dina jaktmarker....! [emoji6]

 

Man tackar! Jomen, det brukar alltid finnas plats för fler bössor på rådjursjakten och gäss kan vi nog skjuta hur mycket som helst (bara vi får dem i håll) :wink: . Jag och JPA har snackat om gåsjaktsatsning inför nästa säsong. Då är du välkommen vettu!

Välkommen Robin! :)

Tackar Jesper, tackar!

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Välkommen! Vad har du för stående? Falköpingstrakten är klassiska rapphönsmarker!☺

Tackar allihop för välkomsthälsningarna!

Hunden är en Ungersk Vizsla från Olebjörks i Järna. Hon är 10 månader nu och jag kämpar med vardagslydnaden då det är min första vovve.

Så rapphöns finns det gott om säger du, Kallel? Har du jagat där?

post-16272-1455832121012_thumb.jpgpost-16272-14558322765108_thumb.jpg

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Behövs fler från Sveriges framsida för att väga upp såna gubbar som du Faxe [emoji74][emoji74][emoji74]

Å välkommen hit [emoji3]

Nu syftade jag snarare på TS och Urbans uppväxt län :wink: . Vi 08:or är igentligen rätt så få, och man bortser från alla hitflyttade :smile: .

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Välkommen hit!

Själv så bröt jag släktens bo plats område och flydde ifrån -08land, man blir tydligen klokare med åldern

( finns undantag...)

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vågar man förresten som läkare köpa hund från Järna? Finns det inte risk att valpen fått homeopatpreparat i stället för vaccinationer? ;-)

tapatalk på Xperia

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu syftade jag snarare på TS och Urbans uppväxt län :wink: . Vi 08:or är igentligen rätt så få, och man bortser från alla hitflyttade :smile: .

Och jag är sydhallänning i exil [emoji6]

Renrasiga Göteborgare är rätt svårfunna här också [emoji74]. Men har man knött sig in på rätt sida av Sverige så ska det premieras [emoji106]

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tackar allihop för välkomsthälsningarna!

Hunden är en Ungersk Vizsla från Olebjörks i Järna. Hon är 10 månader nu och jag kämpar med vardagslydnaden då det är min första vovve.

Så rapphöns finns det gott om säger du, Kallel? Har du jagat där?

ImageUploadedByTapatalk1455832121.576099.jpg ImageUploadedByTapatalk1455832277.076436.jpg

Nja, numera, med moderniserat lantbruk, klarar sig rapphönsen knappast utan stödåtgärder. Inte ens i falköpingstrakten. Jorå jag har både tränat fält och jagat där,
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vågar man förresten som läkare köpa hund från Järna? Finns det inte risk att valpen fått homeopatpreparat i stället för vaccinationer? ;-)

tapatalk på Xperia

Jomen det vågar man! [emoji6] Det finns vita fläckar på kartan även i de mörkaste delarna av landet. Och har uppfödaren bommat nåt så skriver jag in valpen på BVC:s vaccinationsprogram. [emoji3]

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...