Popular Post jenotsuns1 Posted February 29, 2016 Popular Post Share Posted February 29, 2016 Ett gäng neckers jag gjort under vintern,plus lite annat: 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted February 29, 2016 Share Posted February 29, 2016 Små snygga alster. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Galne Posted February 29, 2016 Share Posted February 29, 2016 Hur långa är bladen och kniven totalt? Har svårt och få till en uppfattning utan referens.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jenotsuns1 Posted February 29, 2016 Author Share Posted February 29, 2016 Total längden på mina neckers ligger på 9,5-11cm. Kolla min hemsida: Petersknivar.n.nu,där finns mått mm. Fler neckers och andra knivar är på G. Håller på att sy slidor för fullt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jenotsuns1 Posted February 29, 2016 Author Share Posted February 29, 2016 Det är inga pytteknivar utan det är meningen att de ska fungera som jaktknivar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jenotsuns1 Posted March 1, 2016 Author Share Posted March 1, 2016 Har lagt ut ett par på Tradera om någon skulle va intresserad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jenotsuns1 Posted March 2, 2016 Author Share Posted March 2, 2016 Tre till: 11 cm lång. 8,5cm lång 8,5cm lång. Nu har jag bara en Necker kvar att göra klart för den här gången. Det blir en fiskekniv! Blir nog inga fler Neckers på överskådlig tid, men har ett gäng vanliga knivar på gång. Förköpte mig "lite" när smeden var på besök så har försökt vara lite aktiv under höst och vinter och få några knivar gjorda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jenotsuns1 Posted March 3, 2016 Author Share Posted March 3, 2016 Sista neckern blev som sagt en fiskekniv: Och så en till: 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jenotsuns1 Posted March 6, 2016 Author Share Posted March 6, 2016 Lite pyssel framför tv:n! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
shamani Posted March 20, 2016 Share Posted March 20, 2016 Du har för mycket fritid, va? Eller är det ditt levebröd? Fina är dom iaf. Och du bara spottar ut kniv efter kniv.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted March 21, 2016 Share Posted March 21, 2016 Fina alster! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jenotsuns1 Posted March 21, 2016 Author Share Posted March 21, 2016 Brukar alltid få någon sorts jaktabstinens efter jakten och brukar dra igång med ett gäng knivprojekt. Blir lite halvmanisk ett tag men det brukar gå över framåt våren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts