Jump to content

Biografskytte på Virå ?

Dansken

Recommended Posts

På 2016-12-15 at 22:28 Finskavapen sa:

Det var en rolig Virå-skjutning, extra skoj var att när det spelades vargsekvenser så ökade träffprocenten betänkligt från oss alla. Inte bara jag som reflekterade över det. :ph34r::D

Tack för idag gubbar!

Lite sen på kommentaren :ph34r: men det är lättare att träffa en Varg som lunkar fram än en pygmégris som nyss blivit av med ränderna i fullt sken:D

Men även jag säger tack för en trevlig dag :)

Ps Övningen gav färdighet. Jag sköt en Dovkalv när jag gick med hunden på Lördagens storjakt Ds

• 1 month later...

Om det blir skytte på en fredag eller helg så skulle det funka för mig. Gärna ett pass på 2 tim, då det blir lite långt att åka annars.

3 hours ago Dansken sa:

Blir avståndet kortare då ? :huh:

Gissar att det blir fler pang/km som kan motivera resan då. B)

• Like 1

2 hours ago Holz sa:

Gissar att det blir fler pang/km som kan motivera resan då. B)

Danskar kan inte förstå allt:rolleyes:, så tack att du förtydligade:yes:.

• Like 1

1 hour ago faxe sa:

Danskar kan inte förstå allt:rolleyes:, så tack att du förtydligade:yes:.

Ingen fara, allt för danskarna! :D

• Like 1

Två timmar och 6-8 st aktiva skyttar bör ge en 200 plugg/skytt delat på 168 km x 2 = 0,59 plugg per km. Det är dubbelt så bra mot 0,29:D

• Like 2

Får åka hem och kolla ammunitionsförrådet har inte hunnit ladda sen sist.:blink:

Ammunition fanns :D

Jag är på om datumet stämmer mot kalendern. Men helst inte tidigare än 15:00 om det är en vardag. På Fredagar kan 14:00 funka.

Nu ska vi se: Mulle Mek och Faxe är sugna. Fiskaren har aldrig avböjt någon form för skytte- så han blir nog på.

Någon mer som är sugen? Vilken dag passar för er krakar som är arbetsdrabbade? Jag är pensionär och kan åka anytime.

Återkommer i morgon när jag är på jobbet och har tillgång till kalendern.

Förövrigt Faxe så hann vi med runt 150 per gubbe på fyra man och en timmes skjutning sist och så mycket mer går nog inte att krama ut på fyra man.

• Like 1

7 hours ago Mulle mek sa:

Återkommer i morgon när jag är på jobbet och har tillgång till kalendern.

Förövrigt Faxe så hann vi med runt 150 per gubbe på fyra man och en timmes skjutning sist och så mycket mer går nog inte att krama ut på fyra man.

På 2 tim så hade ni fixat 300, dubbelt så kul. För något år sedan på wirå så fick de andra slut på ammon:rolleyes: när det var en kvart kvar, jävla losers:D. Jag hann med 50 st 9,3x62 till, fan vad kul det är när pipan är riktigt varm:yes:.

• Like 1

Kalender kollad. Just nu funkar eftermiddagar Onsdag till Fredag nästa vecka och veckan där på.

Lördag den 11 och 18 och Söndag 5 och 19 funkar också.

• 2 months later...

Det kan eventuellt finnas nån ledig plats på en 2-timmars skjutning på lördag eftermiddag om någon är intresserad.
Start klockan 15

Får tyvärr passa denna gång. Nyligen köpt en segelbåt så fokuset ligger på att få allt att klaffa med vårrustning och allt som måste donas och ordnas med då den ligger utanför Göteborg. Det blir lite mer logistik när avstånden växer till styvt 40 mil enkel plus två  vägfärjor.

7 hours ago Dansken sa:

Det kan eventuellt finnas nån ledig plats på en 2-timmars skjutning på lördag eftermiddag om någon är intresserad.
Start klockan 15

Jag är på om inte frugan åker på kurs i skåne landet. Jag ringer när hon vaknat.

• Like 1

• 4 weeks later...

Den 17:e juni finns platser lediga för en 2 timmars skjutning på Virå- där ni bland andra kommer att få träffa så trevliga personer som Faxe och jag, samt världsmästaren i att producera tomhylsor: Fiskaren från grannkanalen.

Den 17:e juni var det- klockan 15-17

Då är vi tills vidare: Faxe, Klompdomp, Fiskaren, Niclas, Lucas och jag

Synd att de ligger så himla ocentralt! Annars hade jag också kommit utan problem... :rolleyes:

5 hours ago Dansken sa:

Den 17:e juni var det- klockan 15-17

Då är vi tills vidare: Faxe, Klompdomp, Fiskaren, Niclas, Lucas och jag

Jag får nog med någon oxå. Försökte med Mdef, men hon skall till Åland och skjuta med en sådan där sak som bara sprider kulorna:lol:.