Hoppa till innehåll

Benelli 828U eller ?


INHWAN-Wannabe

Recommended Posts

Funderar på att fira min 40 årsdag med ett första hagelgevär. Har tidigare tänkt på begagnade bössor typ, Miroku, Beretta. Men om man ska sikta in sig på något nytt, är nybörjare inom jakt och hoppas på ett vapen som varar jaktlivet ut. Läste lite om Benelli 828U. Någon som har erfarenhet av den bössan och kanske kan jämföra den med annan i samma prisklass. För och nackdelar...

Jag vet idag inte precis vilken typ av jakt jag mest kommer att bruka vapnet i. I föreningen jag jagar med finns chans på andjakt och småviltsjakt. Men då jag läst studerat och tittat på klipp/film tycker jag jakt på duva, gås och kanske hare och kråka lockar mig. Och någon gång bara Måste jag upp på fjället och jaga ripa.

Tycker det är kul att skjuta, men som jag ser det nu är det för jakten som jag vill skaffa detta vapen.

Vad säger ni?

Tacksam för alla råd!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Bössan är helt ny Benelli har bara gjort automater i olika form tidigare. Så det är rätt svårt att veta livslängd och kvalité..  

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Så lite grisen i säcken kanske.?.

Blev svag för rekyldämpning uppe på kolven, då jag fått utseendet likt en som fått gravt misslyckad tandläkarbedövning, vid några tillfällen på skjutbanan. :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

en miroku mk 38 eller en browning b725 eller en beretta 682 méd 76 pipor .sporting modell efter som jag antar att du mest kommer sitta still o panga..tkr att bennelin är ett bära omkring vapen,

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har skjutit några skott med den. Under jakt.

Gillar den skarpt!

Snabb som attan.

Mycket rekyl sköt Winchester ZZ 36 gram

Ejektorn strula på denna.

Brickorna att skränka kolven och ställa droppen är kalas.

Sen tycker jag den är snygg.

Inga rembygelfäste på den. Men de ordna smeden.

S

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...