Hoppa till innehåll

Nytt ansökningssystem


Locorod

Recommended Posts

Någon mer än jag som provat polisens nya Web-formulär för ansökan av licens? En för ovanlighetens skull smidig lösning!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag bara sökte på polisens hemsida om ansökningsblankett. 2 minuter efter att jag skickat in den kom mail med diarienummer och info.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Aaah,, nu ser jag den... Den är i en beige ruta "Ansök via e-formulär" det ser onekligen väldigt smidigt ut!

Enda nackdelen är väl att man inte kan bifoga filer, men de får man ju maila in som svar på bekräftelsemailet står det ju, så det är ju inte hela världen. Bra att kanske polisen någon gång lyckas ta sig in i 1900-talet :-)

/M

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Jag blev lite förvånad. Någon dag efter att jag använt systemet hade jag ett annat ärende till en handläggare. Jag nämnde att jag tyckte det var ett bra system men att det finns utrymme för förbättringar. Bad henne ta med sig det. Kl 17.30 ringer systemets ansvarige handläggare och vill höra mina åsikter! Glad trevlig och positiv. Dessutom hon som hanterat mina 6 7 senaste licenser.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

va!! har polisen hoppat in i 1900 talet?

Då ser jag fram emot 2000 talet så allt kan skötas elektroniskt och med bank ID.

Tänk att kunna ha sina licenser på ett litet chip i ett nationellt id?

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago JOBEno1 sa:

va!! har polisen hoppat in i 1900 talet?

Då ser jag fram emot 2000 talet så allt kan skötas elektroniskt och med bank ID.

Tänk att kunna ha sina licenser på ett litet chip i ett nationellt id?

 

Inte bara polisen som är lite efter, jaktlicensen som man får är ju inte heller direkt modern.
En bit papper i en plastficka med ett foto och en stämpel, påminner mest om 80-talets lånekort på biblioteket.

Ang licens på nationellt ID, ingen dum idé, eller på ett chip på ett lite mer modern version av jaktlicensen.

Är väl knappast vanligt att annan person än polis kräver att få se din vapenlicens i orginal?

 

Pratar utan erfarenhet här, har inga vapen än och har aldrig jaga, så jag kanske tänker fel.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jägarbeviset är ju en jäkligt härlig handling...själv så har jag ju en bild från när jag va 15 och tog teorin..men klass 1 är daterad 2016..

Jägarregistret som ska vara någon form av back-up är ju en trist sak, har hunnit få licensen innan jag har fått högviltet inskrivet i jägarregistret men tydligen kunde polisen se att jag är behörig. Men i väntan på att detta ska knappas in så får man försöka hålla reda på lappen från uppskjutningen.

Men jaktkortet ska man ju kunna uppvisa med sin telefon (om där är täckning nog), så detsamma lär väl gälla jägarregistret. Då har Jägarbeviset spelat ut sin roll, kanske licenserna går åt samma håll?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...