Jump to content

Räkning av inlägg?!

Locorod
 Share

Recommended Posts

Eftersom jag hade funderingar kring farten här inne blev jag upplyst om att talet 100 är ett bra tal. 100 inlägg öppnar tydligen andra världar. Därför blev jag medveten om mitt eget antal inlägg. Döm av min förvåning när jag ser att 76 plus ett in lägg blir....76. Två inlägg senare blir det 77. Nu är det kanske inte så viktigt i sig men som matematiker blir man lite intresserad. Detta bör nu bli inlägg 82 . Men jag gissar på 80. Varför blir det så?

Det här har jag helt missat. Vilka funktioner är det som dyker upp efter 100 inlägg? Jag trivs bra med att bara läsa vad andra skriver, 100 inlägg känns långt bort :)

11 minutes ago dru sa:

Man kommer åt polisens licenshandläggare direkt men vi berättar inte det för någon annan utan gnäller över handläggningstiderna som alla andra trots att vi får våra på 3 dagar med post!

;-)

Fan att du inte kan hålla käft:devil::wink:.

• Like 2

Men ibland undrar man. Sålde en 22a norr ut. Han beklagade att det tog lång tid när han 2 v senare hade licensen. Jag har väntat sedan april på min erättningsbössa....

På 2016-09-02 at 08:47 Locorod sa:

Varför blir det så?

Inlägg i vissa areor räknas inte. Ex.vis i "Medlemmarna", då vi tidigare hade en del problem med att nyanlända gick in där och skrev "Hej" i alla trådar för att komma upp i inlägg. 

Tack! Jag ska försöka.

Ok då förstår jag varför det var så med räkningen. Fördelen med att vänta ett tag är att man hinner grotta runt lite. Gav mig nog inte tid till det när jag gick med 2013. 

Jag tycker mig känna att det är en hjärtligare ton här än vad man har på ex robsoft. Det är skönt. Man blir mindre kantig i det egna tänket då.

• Like 1

Ja det finns areor som kräver aktivt deltagande här i forumet innan man får tillgång, men hur många inlägg som gäller för respektive area är inte satt i sten och det har ändrats ett par gånger de sista åren. När det stod klart och tydligt hur många inlägg som krävdes så såg man tydligt hur vissa plöjde på och sen upphörde. Av den anledningen så är det inte längre officiellt vad som krävs. Det är heller inte officiellt vilka areor som inte räknar upp antalet inlägg.

Vidare har vi försökt att tona ner "statusen" för det här med antal inlägg för en person med 10000 inlägg är inte mer kompetent än en med 20, och således är det av mindre vikt. Dock kan det underlätta vid en annons t ex för jag litar en smula mer på en medlem som har 10000 inlägg än en nyreggad med 5 inlägg, men det är nog också den enda gången det har någon relevans tror jag.

Aktiva medlemmar får rätt snart tillgång till alla areor och har ni 500 inlägg och saknar någon area så kan jag avslöja att den arean ni saknar heller inte existerar... ;) 

Men i övrigt så kommenterar vi inte på frågor om hur många inlägg som krävs för spärren är där av en anledning.

• Like 1