Hoppa till innehåll

Gjutna kulor till 9,3


Tjörnbon

Recommended Posts

Jag misstänker att ingen vill vara ansvarig för en sådan beställning eftersom det är många klick för att hamna på rätt produkt, sedan ligga ute med pengar osv!!

Jag hoppar gärna på om någon vill vara det, står för min beställning gör jag också , däremot så har jag bruna fingrar när det kommer till datorer och dylikt och vill/vågar därför inte hantera andras beställningar.

 

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2016-11-19 at 12:20 Tjörnbon sa:

Jag har en beställning på Tin star liggande, tyvärr så flaggar affären om lång leveranstid <_<

Hoppas det går snabbare än väntat för jag är rätt taggad på att börja ladda nu.. 

när jag bodde på orust så köpte jag tinstar hos prekam i brastad, men även vapenbutiken i trollhättan hade hemma. kolla om inte någon av dom butikerna har kvar.

 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

29 minutes ago knappåsarn sa:

när jag bodde på orust så köpte jag tinstar hos prekam i brastad, men även vapenbutiken i trollhättan hade hemma. kolla om inte någon av dom butikerna har kvar.

 

Tack för tipset !

Jag hade turen att få till det ändåså jag är stolt ägare av en kiloburk!

troligen kommer den vara länge eftersom jag bara använder 5grain i taget :P

Jag lade in en liten filmsnutt med en dämpad 308:a i min Jaktdagbok om det är intressant.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Om nån tänker beställa ett block från sidan där så är jag intresserad vara med på beställningen om det går bra.

Förstår mig inte själv på att beställa så det är de som är problemet för mig. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

:( Inte ännu !

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Detta projektet har jag fortfarande inte glömt bort!!

Tyvärr så bromsas jag av att jag inte kan finna något kalibreringsverktyg till 9,3 (0.366)

är det någon som vet var jag kan finna en sådan?

Jag har ju gjutit en del .30 kulor och utan kalibrering så är de ingen ide att skjuta. de sprider väldigt innan dess och jag vill ju också montera på Gascheck på kulorna.

innan jag hittar det så känns det inte som det finns någon anledning att köpa någon gjutform!!

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

hmm! 

Vapex satt på en modell av kalibreringsverktyg för .366 men för att finna gascheck så stötte jag på nästa patrull!!

Det verkar finnas en gascheck som är  för kaliber 35 och 280 grs kulan för gc på accurate moulds är .352 i botten.

De andra ligger på .354, kan det tänkas funka med .352 eller köper man på sig något som inte kommer fungera??

Inte lika enkelt att finna prylar till 9,3:an som det var att hitta till .30

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

jag har en kompis som ska börja gjuta till sin 9,3.

jag funderar på om inte den här kulan skulle kunna vara något:

http://www.accuratemolds.com/bullet_detail.php?bullet=36-275P-D.png

det är en plain base utan fett rillor avsedd för paper patching till 38-55 win.

blocket ska tydligen släppa kulor på .366.

tanken är att jag kan gjuta kulor och powder coata för användning i hans 9,3 men även paperpatcha och köra i min 38-55'a, två flugor med ett block!

jag ska bolla iden lite med honom så skriver jag här igen innan jag beställer något från accurate ifall det är fler som vill haka på en beställning.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

11 minutes ago knappåsarn sa:

jag har en kompis som ska börja gjuta till sin 9,3.

jag funderar på om inte den här kulan skulle kunna vara något:

http://www.accuratemolds.com/bullet_detail.php?bullet=36-275P-D.png

det är en plain base utan fett rillor avsedd för paper patching till 38-55 win.

blocket ska tydligen släppa kulor på .366.

tanken är att jag kan gjuta kulor och powder coata för användning i hans 9,3 men även paperpatcha och köra i min 38-55'a, två flugor med ett block!

jag ska bolla iden lite med honom så skriver jag här igen innan jag beställer något från accurate ifall det är fler som vill haka på en beställning.

Jag kan absolut vara intresserad!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Samma här. Det som stoppar mig är att jag inte kan någonting om detta och vågar inte chansa. Vill absolut gjuta egna kulor om någon länkar till vad jag ska köpa. :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Var det någon som beställde gjut block?

Har börjat testa lite laddningar i subsonic och en bly kula borde vara bra till det.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

inte än men det kommer!

blykula till subsonic är perfekt!

med mantlad kula kommer du få alldeles för stor variation i utgångshastighet för att få ett bra resultat.

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
På Saturday, April 15, 2017 at 09:41 knappåsarn sa:

inte än men det kommer!

blykula till subsonic är perfekt!

med mantlad kula kommer du få alldeles för stor variation i utgångshastighet för att få ett bra resultat.

 

Kommit igång med gjutning och vad blev priset för sakerna? 

Kommer du sälja kulor när du kommer igång med gjutningen?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

inte hunnit köpa något block än.

sen är jag för noggrann för att kunna gjuta och sälja kulor med vinst. som det ser ut nu har jag dessutom inte tid att gjuta till mig själv ens.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...