Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej jag är en jägare som ska skaffa hund nu och behöver tips på om det finns jakthundar som inte fäller överdrivet då jag bara ska ha den inomhus. 

Kommer bedriva jakt på hjort, vildsvin, rådjur och kanske älg. 

Har kollat på drever/tysk jaktterrier men har inte hittat någon uppfödare, finns det någon?

Alla svar är bra svar så hade varit kul om ni kunde hjälpa mig  

Blandraser och renrasiga spelar ingen roll.

Skitjakt på er!

Posted

Hur mycket fäller tex en korthårig vorsteh? Låter ju annars som en vorsteh vore perfekt för dig! Mitt strävhår fäller men skulle knappast påstå att det är överdrivet men det kanske jag har robot dammsugaren att tacka :D

Posted

Strävhåriga fäller inte mycket. Mina strävhåriga taxar har inte fällt något att tala om. Korthåriga fäller dock som alla andra. 

• Like 1
Posted

Finns det  några strävhåriga raser som ställer gris? 

Posted

jag tycker inte att min spetsar fäller så himla mycket,  tiken fäller nästan inget alls till o med.

Posted
På 2016-12-10 at 19:01 ECjakt_ sa:

jag tycker inte att mina spetsar fäller så himla mycket, ena tiken fäller nästan inget alls till o med.

Vad är det för spetsar då?

Posted
På 2016-12-13 at 20:14 JaktOscar sa:

Vad är det för spetsar då?

Blandras.. Har Laika i sig och  är till 75% Västlaika och resten REL. Blir långt o skriva allt som e i dem men om du vill kan jag göra det^_^

• Like 1