Popular Post culot Posted January 26 Author Popular Post Share Posted January 26 Ja det ser ut som att det blir Knipjakt även denna Januaris sista helg, reser ut idag och jagar fredag - lördag , rustar av söndag och drar upp musköbåten. /P 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post culot Posted January 27 Author Popular Post Share Posted January 27 Efter lite rörmokeri igår då två rör sprängt loss av kylan så har vi haft ett bra skytte. första bärgningen så hade vi 15 knipor på vattnet 😎 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post culot Posted January 27 Author Popular Post Share Posted January 27 Andra bärgningen 7 till och totalen vart 25 st och mest gubbar , 11:00 gjorde vi upp eld och värmde på en burk gulasch och en Heinz vita bönor 😜😜 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dansken Posted January 27 Share Posted January 27 Där är många goda middagar 👍 Jättegrattis Jag är lite avundsjuk (på det goda sättet) på er 😉 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
culot Posted January 27 Author Share Posted January 27 22 minutes ago Dansken sa: Där är många goda middagar 👍 Jättegrattis Jag är lite avundsjuk (på det goda sättet) på er 😉 Ikväll får vi tvinga i oss en seg älgfile med lite rotfrukts gratäng till och en ”smula ” vin 😜 Men imorgon ska vi göra Dansk Sjömansbiff på Knipa som har blivit en tradition. Hade du inte bott så långt ifrån så hade jag kunnat ta med mig lite knipa till jobbet på måndag, ingen polare eller dyl som har ärende i Södertälje ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mulle mek Posted January 27 Share Posted January 27 1 hour ago culot sa: Ikväll får vi tvinga i oss en seg älgfile med lite rotfrukts gratäng till och en ”smula ” vin 😜 Men imorgon ska vi göra Dansk Sjömansbiff på Knipa som har blivit en tradition. Hade du inte bott så långt ifrån så hade jag kunnat ta med mig lite knipa till jobbet på måndag, ingen polare eller dyl som har ärende i Södertälje ? Kan nog lösa sig. Jobbar i Södertälje. brukar vara på plats Tisdag- Onsdag, resten jobbar jag hemifrån. Ska till dottern nästa helg, hon bor granngårds med Dansken. Får väl bli en fryst variant, åtminstone sen jag fått hem dom. Så möjligheten finns om Dansken vill ha lite Knippor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dansken Posted January 27 Share Posted January 27 1 hour ago Mulle mek sa: Så möjligheten finns om Dansken vill ha lite Knippor. Skojar du? Jag har setat och funderat på att åka till Södertelje själv på måndag med anledning av detta. 2 hours ago culot sa: Hade du inte bott så långt ifrån så hade jag kunnat ta med mig lite knipa till jobbet på måndag, ingen polare eller dyl som har ärende i Södertälje ? 👍 Nu ska jag hitta en kock som kan laga dom som min mor gjorde..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mulle mek Posted January 27 Share Posted January 27 16 minutes ago Dansken sa: Skojar du? Jag har setat och funderat på att åka till Södertelje själv på måndag med anledning av detta. 👍 Nu ska jag hitta en kock som kan laga dom som min mor gjorde..... Det fixar vi. @culotskickar ett PM med telefonnummer kan vi höras i morgon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post culot Posted January 28 Author Popular Post Share Posted January 28 Andra bärgningen så e vi uppe i 37 + två på vattnet 😎 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post culot Posted January 28 Author Popular Post Share Posted January 28 Nu e vi uppe i 53-54 och det är dags för lite näring 😎 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post culot Posted January 28 Author Popular Post Share Posted January 28 Rena Kyrkogården 😎 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post culot Posted January 28 Author Popular Post Share Posted January 28 Nu är sjömansbiffen på Viggänder klar 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sako280 Posted January 28 Share Posted January 28 ser ut att bli en trevlig midda där Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post culot Posted January 29 Author Popular Post Share Posted January 29 22 hours ago Sako280 sa: ser ut att bli en trevlig midda där För att citera min Gamla Mormor , det fastnade inte i arslet precis 😎 1 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts