Jump to content

Vem är Gröngöling

Gröngöling
 Share

Recommended Posts

1 hour ago Dansken sa:

En sån måste du ha.... och en sån... och kläder... och en 4X4 bil.... och en laddutrustning...

Och jaktarrende... och en hund... och en hundgård... oj, oj, oj

Och.....

Välkommen i dårarnas klubb :D

Haha! Jo jag har fått dom vibbarna när jag stökat runt bland forumen :D skönt med eldsjälar och motiverade människor ;) 

Ska du börja köpa saker......börja med att vapenskåp !

Oavsett vad det blir för utrustning i framtiden så är det ett måste.

Sen behöver det inte bli så jäkla dyrt!

Du får ihop ett komplett utrustningskitt för jakt inklusive studsare och hagelgevär för 10000 sek. Skulle dock lägga till ca 3000 för en skaplig 22a för övning!

• Like 1

1 hour ago Urban sa:

Ska du börja köpa saker......börja med att vapenskåp !

Oavsett vad det blir för utrustning i framtiden så är det ett måste.

Sen behöver det inte bli så jäkla dyrt!

Du får ihop ett komplett utrustningskitt för jakt inklusive studsare och hagelgevär för 10000 sek. Skulle dock lägga till ca 3000 för en skaplig 22a för övning!

10k låter billigt för totalsumma..? Då antar jag att vi pratar bössor från sekelskiftet och hemmasydda kläder av säckväv :D? Kommer väl klara att pressa fram nånstans mellan 25 och 30 när det är dags tror jag. Förresten, istället för en 4x4, funkar Kia picanto som bra jaktracer ;)?

1 hour ago Urban sa:

Nja....mina "huvudbössor." Studsare och hagel har kostat mig 6500 kr. Sen köpte jag åvisso en splitter ny Zeiss till studsaren för det hiskeliga priset av 4200kr....så där har jag slagit i budgeten ordentligt....

Fast åandra sidan tror jag det går att tag innan du jagar i samma omfattning som mig....

Tänkte såhär

Beggad Tikka M65. 4000

Beggad Merkel 12a 1000

Beggad Leopold 3-9 2000

Beggad radio 155a 1000

Då har du 2000 kr att köpa kläder för.

Tror iofs du kommer göra som de flesta nybörjare och handla prylar för en 30-40 kkr. ...... men du kommer inte att vara så mycket bättre rustad för det.

Det är bättre att lägga pengarna på jakten istället.....

Äh, bättre att köpa sig framgång och erfarenhet.

• Like 2

Välkommen!!

Hmmm, tror bestämt det står en klass1 studsare, en hagelsmällare och en 22,a i källaren som ska väck. Du får rubbet för 1500:- Köp ett beg vapenskåp så kommer du undan med mindre än 5000:-

• Like 2

4 hours ago faxe sa:

Lita inte på Dansken:wink:, bara en hund:o kommer aldrig att funka.

Nä, det är klart. Satsar man på wachtelhundar så kan man nog behöva något dussin för att hitta en som funkar hjälpligt å jaga med... ;)

(kunde bara inte låta bli, med tanke på den andra tråden om dugliga jakthundar som drog igång för inte så länge sedan)

MVH
Alias

• Like 2