Dansken Posted January 3, 2017 Posted January 3, 2017 Satt och roddade i mitt Photobucket konto. Hittade lite bilder på en gammal Engelsk flintlåspistol "East India 1802" som jag hittade för några år sen: Efter rengöring, brotchning av pipan, tillverkning av lite nya fjädrar och skruvar vart det så här: 2 Quote
Popular Post Dansken Posted January 3, 2017 Author Popular Post Posted January 3, 2017 Jag tänkte så här: Ett vapen som är över 200 år gammalt ska jag INTE hålla i mina händer första gången det ska skjutas med den igen, så jag tillverkade ett "sprängskydd" till att ta hand om flygande metalldelar ifall den skulle sprängas vid provskjutningen: Avtryckaren skulle aktiveras med ett snöre till den rostfria 6 mm axel som gick i ett spår i sidan av trälådan: Själv skulle jag stå runt knuten och dra i snöret: Kameran skulle bli enda vittnet till första skottet Ta-daaa... Med en kraftig överladdning vart det så här: Sen var det bara att panga på. Det är lätt att få kompisar när dom vill pröva "nya" pickadollen 4 Quote
Abex Posted January 3, 2017 Posted January 3, 2017 För den oinvigde ser det lite lockande ut då alla ruinromantiker ser ut att skratta när de skjuter Quote
Dansken Posted January 3, 2017 Author Posted January 3, 2017 3 minutes ago Abex sa: För den oinvigde ser det lite lockande ut då alla ruinromantiker ser ut att skratta när de skjuter Det GÅR INTE att se allvarlig ut när man skjuter svartkrut... Det samma med första turen på hojen när man tar ut den på våren: Då ska man också försöka att se stentuff och grym ut... Det går inte heller: Man har ett flin från ena örat till det andra... Varför ska man ha tråkigt på sin ledighet? Det är livet för kort till 2 Quote
Christian N Posted January 4, 2017 Posted January 4, 2017 Det jag inte förstår är hur du har lyckats med att passa in underbeslaget som syns på de första bilderna och att det därefter inte påverkar pangen. Utöver det, fantastisk pang. /C 2 Quote
Dansken Posted January 4, 2017 Author Posted January 4, 2017 Det är inte helt klart med underbeslaget än. Tänkte försöka få upp eldhastigheten 1 Quote
LGH Posted January 5, 2017 Posted January 5, 2017 På 04/01/2017 at 09:12 Dansken sa: Det är inte helt klart med underbeslaget än. Tänkte försöka få upp eldhastigheten AICS-mag i polymer? Quote
Recommended Posts