Popular Post ECjakt_ Posted January 4, 2017 Popular Post Share Posted January 4, 2017 Tänkte skriva lite om ett trafikeftersök jag var iväg på för snart en vecka sen ungefär. En dovhjort hade blivit påkörd tidigt på morgonen vid ca 04:00, kommer inte ut för 05:30 men börjar då spåra. Efter ca 1km kommer vi ikapp hjorten men tyvärr utan skottläge och går inte att släppa hunden pga av järnväg och motorväg.. Efter det är det för mycket folk ute i skogen så jag bryter och bestämmer mig för att fortsätta senare på dagen när hjorten förhoppningsvis tagit lega och det är mindre folk ute. Kommer tillbaks vid 13:00 och börjar då spåra igen spårar länge och hittar blod på flera ställen och en sårlega men kommer aldrig ikapp. Klockan 21:30 har vi spårat ca 4km och jag får se att hjorten gått i sjön spårar tills jag hittar där hjorten gått upp på land men bryter där och fortsätter på morgonen efter. Kommer ut klockan 07:15 dagen efter och efter en av de tuffare spårningar så ser jag att hjorten gått ut på en flytande ö omringad av Vatten . Klockan är nu 13:00 och energin börjar ta slut men bestämmer mig för att släppa Laika tiken som simmar ut till den Flytande ön och efter 15min har hon rivit ner och avfångat den sura och förvånansvärt pigga skovelhjorten. Hjorten hade ett avslaget framben och tillhörande köttsår. Riktigt stolt över min Laika tik som skött allt fantastiskt. Kommer nog aldrig få en lika komplett eftersökshund igen efter henne. 13 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiskaren Posted January 26, 2017 Share Posted January 26, 2017 Grattis till ett bra jobb 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rimfire Posted February 15, 2017 Share Posted February 15, 2017 Hunden är verkligen människans bästa vän, kompletterar oss på så många olika sätt 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts