Hoppa till innehåll

Finns följande kombination?


Mad Mike

Recommended Posts

Vad är viktkraven på kommande kikarsikte? 

Samt så vad har du för viktmål med vapnen komplett med allt?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fick mitt nya leupold vx3i (skall sitta på min lilla lätta smyg-pang) igår.  4.5-14x40 med cds. 380 gram. Otroligt smutt. Köpte via uk för ca 40%  billigare än i sverige. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ok intressant :) 

Börjat kolla på något o bygga på själv med samma inriktning delvis. Inte så låga krav men gärna under 4kg här. Kommer kanske  använda nikon 4-16x42 eller 50 själv. Har dina önskemål utöver moa justering

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har du något roligt att sälja Mike? Du vet nog vad jag söker men jag är öppen för alternativ och du har kul grejer. Kort lås och tyngd är inget problem *dreggelsmiley*

Ska jag bryta köpstoppet som är intakt i en hel månad snart  så ska det vara för något kul...

/M

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

33 minutes ago Maichel sa:

Har du något roligt att sälja Mike? Du vet nog vad jag söker men jag är öppen för alternativ och du har kul grejer. Kort lås och tyngd är inget problem *dreggelsmiley*

Ska jag bryta köpstoppet som är intakt i en hel månad snart  så ska det vara för något kul...

/M

:lol: Om du tänker på någon av trillingarna Remmy 700 i 243,260 eller 308 så nepp dom stannar hos pappa:wub:

/Mike

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

4 minutes ago Hipshot sa:

Känns ändå friskt på något sätt att en finne återigen tar plats i ditt skåp :wub:

Fast det krävdes en Sako lyxmodell för att kunna ta plats bland trillingarna:P

/Mike

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Lyx och lyx.. kul dock med kalibern, de är väl inte så vanliga? Jag måste säga att jag gillar den, skulle jag ruttna eller känna att jag behöver mer kraft så är en 223 pipa rätt given i framtiden. 

Vad är det för sikte som sitter på?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

7 hours ago schlinge sa:

Fick mitt nya leupold vx3i (skall sitta på min lilla lätta smyg-pang) igår.  4.5-14x40 med cds. 380 gram. Otroligt smutt. Köpte via uk för ca 40%  billigare än i sverige. 

Läste just på om Leupolds cds system och måste säga att jag blev intresserad tills jag insåg att för att få customrattar är jag tvungen att gå via gyttorp som svensk åf,känns som ett upplägg för strul.

/Mike

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

40 minutes ago Mad Mike sa:

Läste just på om Leupolds cds system och måste säga att jag blev intresserad tills jag insåg att för att få customrattar är jag tvungen att gå via gyttorp som svensk åf,känns som ett upplägg för strul.

/Mike

Måste man? Låg en free voucher med i boxen där det stod att man skulle beställa direkt hos leupold.  Skall testa detta när jag tagit fram min perfa laddning.  Men det sitter iaf en standard dial med vanliga moa steg.

Iaf bra med leupolden att man kan köpa den utomlands då man inte ens behöver kvitto för garantin. 

_20170128_182629.JPG

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago Mad Mike sa:

:lol: Om du tänker på någon av trillingarna Remmy 700 i 243,260 eller 308 så nepp dom stannar hos pappa:wub:

/Mike

Antar att det är din 30-06AI som kommer ut på kommande auktion hos WB? 

Mvh Joacim 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

5 minutes ago Buck sa:

Ska det pangas kulor av högre tyngd för just 223? Tänkte på stigningen

jepp 69-75 grain.

/Mike

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

5 minutes ago Joacim sa:

Antar att det är din 30-06AI som kommer ut på kommande auktion hos WB? 

Mvh Joacim 

Check;)

/Mike

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

23 hours ago Buck sa:

Det är här jag blir osäker på ett köp.

Fakta om Delta:

Dom har funnits sen 2002

Kikarsiktena tillverkas i japan

Testas på tyska DEVA (oberoende)

Athlon:

Tillverkas i kina.

Nystartade.

Ingen oberoende testning.

 

Jag påstår inte att Athlon är dåliga men ska jag välja ett sånt före delta när dom prismässigt ligger lika eller tom att Athlon är lite dyrare så vill jag ha lite mer fakta än att dom själva säger att dom är bäst;)

Historien har visat att företag som Athlon med brand name kikarsikten har ibland en förmåga att försvinna efter några år och då gäller ingen supergaranti vad den än lovar.

/Mike

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag tackar för alla förslag men det blir nog ett Delta 2.5-15x50HD med moa klick lik förbannat,inget annat sikte ger så mycket för pengarna hur jag än vrider och vänder på det.

/Mike

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vad blir det för dämp då? Inte funderat på RCtuben jag har? Lätt och smidig och effektiv.. Ska iofs ärligt säga att jag inte vet hur den funkar vid mer intensivt skytte..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 minute ago Hipshot sa:

Vad blir det för dämp då? Inte funderat på RCtuben jag har? Lätt och smidig och effektiv.. Ska iofs ärligt säga att jag inte vet hur den funkar vid mer intensivt skytte..

Min ASE-utra jet z CQB,har dålig erfarenhet av aludämpare på bössor som skjuts varma på banan upprepade gånger;)

/Mike

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago Mad Mike sa:

Jag tackar för alla förslag men det blir nog ett Delta 2.5-15x50HD med moa klick lik förbannat,inget annat sikte ger så mycket för pengarna hur jag än vrider och vänder på det.

/Mike

Bra val där! :thumbsup:

Mvh Joacim 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago Mad Mike sa:

Jag tackar för alla förslag men det blir nog ett Delta 2.5-15x50HD med moa klick lik förbannat,inget annat sikte ger så mycket för pengarna hur jag än vrider och vänder på det.

/Mike

Intressant att en som jag iaf uppfattar det ganska "krävande" användare gillar Delta till den grad så du har dom som utgångsläge i ett optikinlägg :) 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago Mad Mike sa:

Det är här jag blir osäker på ett köp.

Fakta om Delta:

Dom har funnits sen 2002

Kikarsiktena tillverkas i japan

Testas på tyska DEVA (oberoende)

Athlon:

Tillverkas i kina.

Nystartade.

Ingen oberoende testning.

 

Jag påstår inte att Athlon är dåliga men ska jag välja ett sånt före delta när dom prismässigt ligger lika eller tom att Athlon är lite dyrare så vill jag ha lite mer fakta än att dom själva säger att dom är bäst;)

Historien har visat att företag som Athlon med brand name kikarsikten har ibland en förmåga att försvinna efter några år och då gäller ingen supergaranti vad den än lovar.

/Mike

Det köper jag fullt ut, var dock det jag hittade :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago marcus.söderlund sa:

Intressant att en som jag iaf uppfattar det ganska "krävande" användare gillar Delta till den grad så du har dom som utgångsläge i ett optikinlägg :) 

Jag är helt lyrisk över mitt Delta 2.5-10x50HD som används flitigt så här års,sitter tiden ut och lite till och då ska man veta att det i princip är snöfritt i sthlm just nu samt mulet.

Det är helt klart bättre än några av mina andra kikare som kostat lite mer i inköp.

/Mike

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...