josc72 Posted February 2, 2017 Posted February 2, 2017 Jag får inte Shooter eller Strolek att funka mot mina laddningar. Om jag i stället utgår från träffpunkter på flera avstånd kan jag då ändra data i programmen så att de räknar rätt? Quote
hubler Posted February 2, 2017 Posted February 2, 2017 Du kan ju kalibrera via settings när du matat in all data Quote
josc72 Posted February 3, 2017 Author Posted February 3, 2017 Det får jag f...n inte till. Satt och testade olika hastigheter tills jag fick träffarna så de matchade. Lite omständigt med funkar. Quote
LGH Posted February 5, 2017 Posted February 5, 2017 Är du helt säker på att din utgångshastighet är korrekt? För mig och mina nybörjarbehov stämmer båda apparna kusligt bra när indata är rätt. Många kronografer är klart tveksamma utom under helt optimala omständigheter. Quote
josc72 Posted February 5, 2017 Author Posted February 5, 2017 Nej, de två kronograf jag testat visade mellan 5-8 m/s fel. Men jag har justerat ner hastigheten 30 m/s för att få träffbilder att att stämma överens med resultaten i Shooter. Quote
Recommended Posts